مسئول اشراف فرماندهی کل سپاه پاسداران:

اختلاف سلیقه نباید پازل دشمن را تکمیل کند

تولایی گفت: باید وحدت و انسجام داخلی را حفظ بکنیم و اجازه ندهیم دشمن از اختلافات نه چندان مهم ما سوء‌استفاده کند.

اختلاف سلیقه نباید پازل دشمن را تکمیل کندبه گزارش  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار محمد تولایی مسئول اشراف فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برنامه گفت‌وگوی سیاسی رادیو گفت و گو با موضوع بررسی و تحلیل سیاست فشار حداکثری آمریکا بعنوان سیاستی شکست خورده و بی‌فرجام که در دیدار رهبری با فرماندهان سپاه مطرح شد، اظهار کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، آمریکایی‌ها همواره اشتباه برآورد محاسباتی از توان و قدرت جمهوری اسلامی را داشتند و تقریبا همه شکست‌های‌شان هم از همین برآوردهای غلط است، در اینجا نیز همین تصور غلط را داشتند، یعنی تصور آنها بر این است با پالس‌هایی که غرب گرایان داخلی به آنها نشان داده بودند، آنها را بر آن داشت که تصور کنند فشار تحریم‌ها باعث می‌شود، مردم در مقابل نظام قرار بگیرند و وقتی فاصله میان مردم و نظام زیاد شد، آن وقت با یک اقدام کوچک نظامی هم می‌شود، جمهوری اسلامی را از بین برد.

وی افزود: همان‌طور که بولتون در جمع منافقین در سال ۹۶ اعلام کرد، ما کاری خواهیم کرد که جمهوری اسلامی ۴۰ سالگی خودش را نتواند جشن بگیرد و این ما هستیم که به همراه شما در تهران جشن ساقط شدن جمهوری اسلامی را جشن می‌گیریم. چنین سخنان و وعده و وعیدهایی همه ناشی از برآوردهای غلط است که آنها یک تصورات و موهوماتی در ذهن دارند و آنها را مبنای محاسبه و تحلیل‌های خودشان قرار می‌دهند. البته در این میان نقش نفوذی‌ها و غرب گراهای داخلی که هم به آنها گرا می‌دهند، نباید بی‌تأثیر ببینیم، نفوذی‌ها اطلاعات غلطی به آمریکایی‌ها می‌دهند که در آن برآورد غلط آمریکایی‌ها بی‌تاثیر نیست.  

مسئول اشرف فرماندهی کل سپاه پاسداران ادامه داد: نفوذی‌ها آرزوها و آمال خودشان را به عنوان واقعیت‌های جامعه منعکس می‌کنند که در کل آنچه اشاره شد، مجموعه عواملی است که باعث شده آمریکایی‌ها در برآورد خودشان با شکست‌های پی در پی و مستمر مواجه باشند.

تولایی گفت: مقام معظم رهبری بارها نکاتی را درباره تکیه بر دانش و نیروی داخلی برای افزایش توان داخلی در برابر دشمن خارجی بیان کردند و در آن مهندسی نحوه مقابله با دشمن را به شکل مبسوطی ترسیم و تبیین کردند، اما باور به این‌که فرهنگ، تمدن و مبانی اعتقادی ما به اندازه کافی کارآمدی لازم را برای اداره جامعه دارد و فلسفه شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی به عنوان نظامی که در شرایط دو قطبی‌ در نظام جهانی حاکم بود، به وجود آمد و هر دو قطب با  دین مسأله داشتند و مردمی که ۱۲ فروردین سال ۵۸ به جمهوری اسلامی رأی دادند، پذیرفتند که اسلام کارآمدی لازم را برای اداره کشور دارد. اگر بخواهیم در کارآمدی نظام اسلامی تردید یا شبهه ایجاد کنیم، حتما با چالش‌های جدی مواجه خواهیم شد.   

وی افزود: مساله بعدی قابلیت‌ها یا ظرفیت‌هایی است که در عرصه‌های مختلف نفت، معادن، نیروی انسانی و موقعیت ژئوپلیتیکی در کشور ما وجود دارد و برای ما ظرفیت‌ساز است و مولفه‌های قدرت اقتصادی، امنیتی و اجتماعی ما را تقویت می‌کند، باور به داشته‌های داخلی بسیار مهم است. نکته بعدی درباره حفظ وحدت و انسجام داخلی است که هم ازسوی امام خمینی(ره) و هم رهبر انقلاب تقریبا جزء پرکاربردترین واژه‌هایی است که در توصیه به مردم و مسئولان همواره مطرح می‌کنند.

مسئول اشراف فرماندهی کل سپاه ادامه داد: اگر ما اختلاف‌نظر و اختلاف سلیقه داریم، نباید با دامن زدن به آن موجب تکمیل پازل دشمن بشویم تا از آن علیه کلیات نظام و جامعه استفاده شود؛ لذا ما باید وحدت و انسجام داخلی را حفظ بکنیم و اجازه ندهیم دشمن از اختلافات نه چندان مهم ما سوء‌استفاده کند. به علاوه امروز باید به قابلیت‌ها و توانمندی‌هایی که نسل جوان می‌تواند در پیشبرد اهداف جامعه و انقلاب داشته، باور داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار