گزارش/

قیمت ملک در منهتن ۵ درصد ارزان‌تر از فرشته است!/ خانه‌هایی که سرمایه ایرانیان را بر باد می‌دهد

در حالی که خانه های نه چندان لوکس در مناطق شمالی تهران از متری ۲۰ میلیون تومان شروع می شود ملک در نیویورک متری ۱۵ میلیون تومان قیمت گذاری شده که این خود هشداری برای مسئولان کشور است.

 

ملک در فرشته متری ۲۰ میلیون تومان فلوریدا متری ۱۵ میلیون تومان/خانه هایی که سرمایه ایرانیان را بر باد می دهد/

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در یکی ۲ سال گذشته همزمان با افزایش جهشی قیمت‌ها، خرید مسکن برای بسیاری از مردم تبدیل به یک آرزوی دست‌نیافتنی شده است به طوری که بسیاری از خریدارانی که تا سال گذشته می‌توانستند با پس‌انداز اندک خود و دریافت تسهیلات بانکی خانه نقلی خریداری کنند، اما هم‌اکنون با رشد بیش از صد در صدی قیمت مسکن خرید ارزان‌ترین ملک برایشان مقدور نیست.

جالب توجه است که این روز‌ها شنیده می‌شود بسیاری از سرمایه‌گذاران و یا خریداران ملک به بازار مسکن کشور‌های خارجی کوچ کرده‌اند و همین موضوع باعث فراگیر شدن فرار سرمایه از ایران شده است به طوری که آمار‌های رسمی نشان می‌دهد ایرانی‌ها در سال ۹۷ برابر ۱۰ سال در کشور‌های خارجی ملک خریده‌اند!

افزایش تبلیغ‌های خرید مسکن در شبکه‌های ماهواره‌ای، ارزان بودن ملک در کشور‌های اروپایی، کشورهای حاشیه خلیج فارس، ارمنستان،گرجستان و ترکیه، بالا بودن کیفیت‌های ساخت، داشتن ثبات اقتصادی از مهمترین دلایل خرید ملک توسط سرمایه‌گذاران در این کشور‌هاست.

 ارزیابی‌ها حاکی از آن است که در یک سال گذشته قیمت مسکن در برخی از نقاط تهران رشد ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومانی در هر متر مربع داشته این در حالیست که در بسیاری از کشور‌ها مانند ترکیه، گرجستان و ارمنستان قیمت مسکن در چند سال گذشته تغییری نکرده و ثابت مانده است، اما در ایران به ویژه کلان شهر تهران اگر در سال گذشته با مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان می‌توانستیم یک واحد ۵۰ متری در مرکز شهر خریداری کنیم ولی هم‌اکنون با ۳۰۰ میلیون تومان در حاشیه تهران می‌توانیم یک واحد مسکونی رهن کنیم!

همچنین بررسی ها نشان می‌دهد که قیمت یک واحد مسکونی ۸۰ متری در شهر استانبول ترکیه بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان است این در حالی است که یک واحد ۸۰ متری در منطقه مرکز تهران کمتر از ۲ میلیارد تومان نیست بنابراین بسیاری از سرمایه‌گذاران و یا خریداران ملک ترجیح می‌دهند در این بازار‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد که در کشور آمریکا شهر منهتن خانه با مساحت ۱۳۲ متر مربع یک خوابه  به همراه تمامی امکانات حدود ۵ درصد ارزان‌تر از ملک مشابه  در منطقه فرشته تهران  است چه بسا که امکانات رفاهی و مصالح ساختمانی استفاده شده  در واحد‌های خارجی بسیار با کیفیت‌تر از امکانات موجود در ملک‌های لوکس ایرانی است.

مقایسه چند نمونه آگهی فروش مسکن در گران ترین  شهر های جهان در مقایسه با تهران

_یک واحد مسکونی  ۱۳۲ مترمربعی با تمام امکانات رفاهی در منطقه منهتن آمریکا  ۴ میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان است.
_یک واحد مسکونی ۱۳۵ متری واقع در منطقه  آجودانیه ۵ میلیارد ۲۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

نتیجه تصویری برای منهتن

* منهتن در نیویورک

منطقه فلوریدا

یک واحد مسکونی  ۲۰۰ متری واقع در منطقه  فلوریدا  با تمامی امکانات   ۷ میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.
یک  واحد ۲۰۰متری واقع در  دروس  با تمامی امکانات ۸ میلیارد ۲۰۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

  کشور اسپانیا
منطقه والنسیا  واحد مسکونی  به مساحت ۷۳ متر ۲ خوابه حدود یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان  قیمت گذاری شده است.
منطقه  پونک  یک واحد مسکونی به مساحت ۸۰ متری  ۲ خوابه ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است .

کشور ایتالیا 
در منطقه توسکانی واحد مسکونی به مساحت ۱۷۰ متر ۵ اتاق خواب حدود  ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان  قیمت گذاری شده است.
یک واحد مسکونی ۳۰۰ متری واقع در شهرک غرب ۴ خوابه  ۱۱ میلیارد تومان قیمت گذاری شده است.

بر اساس جدید ترین بررسی های صورت گرفته در شمالی‌ترین نقطه تهران  مسکن از متری ۲۰ میلیون تومان شروع و تا ۳۰ میلیون تومان قیمت گذاری می شود این در حالی است که واحدهای مسکونی سوپر لوکس و ویلایی در گران ترین مناطق  کشورهای خارجی متری ۱۰ میلون تومان  قیمت گذاری شده است.  مصالح ساختمانی و تجهیزاتی که در این واحدها استفاده می شود به هیچ عنوان قابل مقایسه با مصالح ساختمانی در ایران نیست.

عقب ماندگی ایران  در تولید مسکن نسبت به کشورهای خارجی 

 حسام عقبایی نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه کشور ایران در حوزه جذب سرمایه‌های سرگردان موفق نبوده است، گفت: در ایران هزار هزار میلیارد تومان سرمایه وجود دارد که در بازار‌های رونق تولید مؤثر باشد، اما متأسفانه این سرمایه‌ها به سمت و سو‌های مختلف هدایت شده و همین موضوع باعث شده که در بازار‌های تولید نتوانیم وارد شویم.

او ادامه داد: در شرایط کنونی کشور، باید مراقب باشیم سرمایه‌های ملی‌مان را از دست ندهیم و اولویت جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی را در برنامه‌های بعدی قرار دهیم.

خروج سرمایه‌های ملی تهدیدی برای اقتصاد کشور

نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران با بیان اینکه خروج سرمایه‌های ملی تهدیدی برای اقتصاد کشور به شمار می‌رود، گفت: در بازار ایران علی‌رغم رکود و تورمی که  وجود دارد قابلیت سرمایه‌گذاری بسیار زیادی نیز رویت می شود، بنابر این باید زمینه‌های تشویقی را برای جذب این سرمایه‌گذاران فراهم کنیم.


بیشتر بخوانید:چالش ۲۲ میلیون بد مسکن در طرح اقدام ملی / تقاضای ۸۰ هزار متقاضی مسکن در سال


عقبایی به تجدید نظر در بخش تولید اشاره کرد و گفت: تولید در ایران همانند کشور‌های توسعه یافته پیشرفت نکرده و قابل رقابت حتی با کشور‌هایی مانند ترکیه، مالزی و کشور‌های عربی نیست.  آمار‌ها نشان می‌دهد که ایران در حوزه تولید مسکن نسبت به کشور‌های دیگر عقب مانده است.

او با بیان اینکه باید مسیر صنعتی‌سازی در حوزه مسکن را سرعت ببخشیم، گفت: سهم ما از صنعتی‌سازی مسکن به ۱۵ درصد رسیده این در حالی است که در کشور‌های دیگر سهم صنعتی‌سازی بیش از ۸۰ درصد است.

نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران افزود: آخرین طرح ملی که در حجم انبوه در حوزه مسکن ساخته شده، مسکن مهر بود که این واحد‌ها هم به شکل سنتی ساخته شده است.  باید کشور اولویت خود را در این بخش قرار دهد.

قیمت ملک در منهتن ۵ درصد ارزان‌تر از فرشته است!/ خانه‌هایی که سرمایه ایرانیان را بر باد می‌دهد

عقبایی به جذب سرمایه‌گذاری و افزایش تبلیغ در حوزه تولیدات اقتصادی اشاره کرد و گفت: باید زمینه‌های تبلیغ مؤثر در این بخش افزایش یابد تا مردم فریب تبلیغات خارجی و ماهواره‌ای به ویژه در حوزه مسکن را نخورند.

او بیان کرد: مردم تصور می‌کنند که با سرمایه‌گذاری در ملک‌های خارجی می‌توانند سرمایه‌های خود را حفظ کنند اما  سرمایه‌گذاری در مسکن ایران از تمامی کشور‌های دنیا توجیه اقتصادی بیشتری دارد،  متأسفانه مردم سرمایه‌گذاری در کشور‌هایی مانند ترکیه و گرجستان را ترجیح می‌دهند.

نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران تصریح کرد: باید سرمایه‌گذاران در این بخش تمامی قوانین و پیچ‌ وخم‌های قانونی کشور‌های دیگر را مطالعه کنند تا با سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها لطمه نخورند.

عقبایی افزود: وجود موانع خروج ارز به دلیل تحریم‌ها و افزایش کلاهبرداری‌ها از طریق تهاتر به ویژه در کشور ترکیه باعث ایجاد مشکلات بسیار زیادی در این بخش شده است بنابر این باید مردم در این حوزه هوشیار باشند تا سرمایه‌های خود را از دست ندهند.

او با بیان اینکه باید سعی کنیم سرمایه‌گذاران خارجی را در قالب پروژه‌های مشارکتی و بزرگ جذب کنیم، گفت: طبق قانون کشور ایران امکان خرید و فروش ملک به شخص خارجی ممنوع است، بنابر این باید سعی کنیم سرمایه‌گذاران را در قالب مشارکت در پروژه‌های ساختمانی و یا فروشگاهی جذب کنیم.

نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران توضیح داد: رشد قیمت مسکن از سال ۷۴ تا ۹۴، ۱۰۴ برابر شده و بیش از یک هزار درصد افزایش یافته و از سال ۹۴ تا ۹۸ بیش از صد در صد رشد را تجربه کرده است، آمار‌ها نشان می‌دهد که در سال ۹۷ تا ۹۸ بازار مسکن با رشد جهشی و نامتعارف روبه‌رو شده، اما قیمت مسکن در بسیاری از نقاط کشور‌های مختلف در طی ۱۰ سال گذشته ثابت مانده است.

عقبایی افزود: قیمت مسکن در نقاط شمالی تهران بسیار گرانتر از قیمت مسکن در کشور‌هایی مانند ونکور کانادا است، اما این در حالی است که سازه‌ها و مصالح ساختمانی که در این واحد‌ها استفاده می‌شود، بسیار بی‌کیفیت‌تر از مصالح ساختمان‌های خارجی است.

او اظهار کرد: ۷۰ درصد از قیمت ملک در کشور‌های خارجی بدلیل مصالح ساختمانی باکیفیت است، اما در ایران بیشترین دلیل افزایش قیمت ملک به دلیل اراضی است.

ریسک سرمایه گذاری در بخش مسکن به شدت افزایش یافته است

در همین رابطه فرشید پورحاجت دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن کشور در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه سرمایه‌گذاری کشور‌های خارجی در ایران می‌تواند در بازار اقتصادی کشور مؤثر باشد، گفت: هم‌اکنون بدلیل بی‌ثباتی اقتصاد ایران شاهد افزایش فرار‌های سرمایه‌ای شده‌ایم،  باید زمینه‌های لازم برای حفظ سرمایه‌های کشور را فراهم کنیم و با ایجاد ظرفیت‌های مختلف در بخش‌های ملکی بتوانیم سرمایه‌گذاری کنیم.

پورحاجت افزود: قانون اساسی ما اجازه نمی‌دهد که اجنبی در ایران مالکیت داشته باشد، اما به عقیده بنده باید زمینه‌های لازم برای ورود سرمایه‌گذاران به کشور را فراهم کنیم.

دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن کشور توضیح داد: ریسک سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن بشدت افزایش یافته و آمار‌ها از سوی شهرداری نشان می‌دهد که صدور پروانه‌های ساختمانی کاهش چشمگیری داشته  در شرایط فعلی بسیاری از سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند در کشور‌های دیگر به ویژه در حوزه ملک وارد شوند.

او توضیح داد: قدرت نقدینگی در بخش تولید مسکن کاهش یافته و سرمایه‌ها به بازار‌های مختلف وارد شده‌اند  باید دولت تمهیدات لازم را برای جذب سرمایه‌گذاری بیشتر فراهم کنند.

پورحاجت یادآوری کرد: کاهش ارزش پول ملی باعث شد تا سرمایه‌ها از حوزه تولید خارج شوند  باید با افزایش ارزش افزوده و ثبات اقتصادی کشور را در حوزه مسکن تقویت کنیم.

گمانه زنی‌ها در بخش مسکن نباید تاثیر گذار باشد

 محمود محمودزاده سرپرست معاونت مسکن و ساختمان در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه خرید و فروش در ۲ ماه اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است، گفت: گمانه‌زنی‌ها و نظرات شخصی در بازار مسکن نباید وجود داشته باشد چرا که بر بازار مسکن تأثیرگذار خواهد بود.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان افزود: هم اکنون بیشترین تقاضا‌ی بازار مسکن مربوط به دهک‌های متوسط و ضعیف جامعه است باید شرایط بازار را به گونه‌ای تغییر دهیم که بتوانیم نیاز‌های این افراد را پاسخ دهیم.

او به وجود خانه‌های خالی در سطح کشور اشاره کرد و گفت: طرحی در این باره تدوین شده که بزودی در سراسر کشور اجرایی می‌شود و ما در این بخش بدنبال اجرای سیاست‌های تشویقی هستیم و با اخذ مالیات سعی خواهیم کرد واحد‌های خالی را وارد بازار مسکن کنیم تا از این طریق نیاز بازار را تأمین کنیم.

محمودزاده اظهار کرد: ۱۰ درصد واحد‌های موجود در کشور خالیست که شامل ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی می‌شود بنابر این می‌توانیم با جذب سرمایه‌گذاری در بخش مسکن بازار را به سمت رونق هدایت کنیم.

براساس این گزارش همزمان با افزایش نوسانات اقتصادی در خروج سرمایه‌ها از کشور رشد چشم گیری داشته این در حالی است که کمک به رونق تولید در حوزه ساخت وساز،  افزایش اشتغال و کار آفرینی خود می‌تواند زمینه ساز بهبود وضعیت اقتصادی کشور در آینده نزدیک شود.

افزایش کیفیت در حوزه ساخت وساز گرایش به سمت صنعتی سازی و  ثبات قیمتی  خود می تواند سرمایه گذاران را در این بخش نگه دارد بنابراین مسئولان باید هرچه سریعتر  به داد بازار مسکن برسند.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آرمیتا
۱۸:۳۲ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
تنها چیزی که میتونم بگم اینه که مردیم از گرونی نمیدونیم کجا بریم به قول پنجعلی بوریم ترکیه
Denmark
ناشناس
۱۹:۱۴ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
خوب مگه تهران و ایران عزیز ما باید کمتر باشه از منهتن؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۷ مهر ۱۳۹۸
لطفا به این موضوع مهم که خود عامل فرار سرمایه از بخش مسکن هست توجه وپیگیری کنید در این اشفته بازار قیمت مسکن چرا شهرداری ها هزینه صدور پروانه ساخت را تاسه الی چهار برار افزایش داده اند ومچنین بری پارکینگی که یک ساختمان نتوانسته تامین کند ۵۰ میلیون پول پارکینگ از سازنده میگیرند وبساری هزینه های دیگر
ایا این کار خود موجب گرانی مسکن نخواهد شد
قطعا خواهد شد ودراین بین هیچ فرقی بین سازندگان خرد وجزء موجود ندارد
من دریک محاسبه ساخت ملکم متوجه شدم قیمت ساخت مسکن اگر بیشتراز خرید مسکن نباشد کمتر نیست
بننده خودم جهت اخذ پروانه مراجعه کردم وپروانه ای که تا پایان شهریور با پرداخ صد میلیون صادر میشد از اول مهر باید سی صدو بیست میلیون به شهرداری پرداخت شود!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۷ مهر ۱۳۹۸
میبینم که مشکل مسکن و قیمت و زمین و زمان و تورم تون حل شد باز گیر دادین به تهرونی ها؟چه ساده ایم خدایی دوسوته رکب میخوریم و از بحث خارج میشیم همه جا خوب و بد هست کسی نمیتونه ادعا کنه همه ی اینجا خوبن یا همه ی اونجا بد هستن امیدوارم شهرستانتون بشه پایتخت دست از سر تهرانیها بردارین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۷ مهر ۱۳۹۸
تهران کنونی در قدیم دهات بوده است وشهر ری شهر بوده است امدن مردم از شهرها وروستاها که امدهاند تهران به این شکل در امده ولی باید گفت از هر جای دنیا که هستیم باید ادم باشیم ادمی را ادمییت لازم است عود را اگر بو نباشد هیزم است
Germany
ا
۱۱:۵۴ ۱۷ مهر ۱۳۹۸
گرانی خانه زنگ هشدار به صدا درآورده؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۰:۰۶ ۱۷ مهر ۱۳۹۸
سلام نمیشه همه تقصیر ها و بی‌کفایتی و عدم مدیریت خودمونو بندازیم گردن مسکن شما نیگا به همه اقلام مصرفی موجود بندازی متوجه میشی که خیلی خیلی بیشتر از مسکن گران شده‌اند ولی چون حجم مادی کوچکی تو سبد خانوار دارند به چشم کسی نمیاد در صورتیکه که گران شدن مسکن داقل تو بخش متوسط و ضعیف جامعه به نفع سازنده نبوده و نیست چون بخش اعظم این مسکن ساخته شده زمین و دستمزد و مصالح می‌باشد که همگی چند برابر شده ....بدین ترتیب حساب کنیم مسکن اگه گرون شده به این دلیله که هر چی تو کشور بوده گرون شده مسکن تازه کمتر از اونا گرون شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۱۷ مهر ۱۳۹۸
صحبت شما در خصوص متری 40میلیون صدق نمی کنه
Iran (Islamic Republic of)
یا علی مدد
۰۰:۱۱ ۱۷ مهر ۱۳۹۸
بذارید ساده بگم کافی است از همون مسئول اتحادیه مسکن بپرسید چگونه است که رشد قارچ گونه بدون مجوز دفاتر مسکن در شهرستان های اطراف تهران بخصوص دو بخش غربی و شرقی به شدت افزایش یافته است؟
بنظر شما کارشناس عادل سالم و مقید مسکن قوه قضائیه که در حین ارزشگذاری واقعی قیمت ملک را چیزی همیشه همسطح یا کمی پایینتر از نرخ واقعی می گذارد ملاک بهتری برای ارزشگذاری نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
شهر ند
۲۳:۱۵ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
وقتی سود جویان از نیاز های مردم به دید اقتصادی نگاه کنن ، و ۸۰ درصد سرمایه کشور در تهران مصرف بشه و درامد کل تهران از یک شهرستان مثل گچساران یا بندر عباس یا بوشهر یا آبادان کمتر باشه .طبیعی که خود مسئولین برج بسازن و بفروشن خودشون میسازن خودشونم مجوز و پایان کار میدن ....
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۲۲:۱۷ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
ای کاش مسئولین کشور و قوه قضائیه که این روزها فعال تر شده جلوی این قیمت های افسارگسیخته را می گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
خدا خودت به داد ما برس. این وسط دلال های مسکن و بساز و بفروشها با وجود نبودن نظارت دولت چه کیفی می کنند. هر چقدر می خواهن قیمت را بالا می برند. مردم مجبورن بدن
Canada
ناشناس
۲۰:۵۵ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
در خارج کشور مالیات خونه و اپارتمان خیلی بالاست و شارز هم
در این مورد اطلاع رسانی کنید .لطفا
مقایسه خوبی بود ولی از مالیات ها در خارج کشور اطلاع رسانی نکرده اید
Canada
ناشناس
۲۰:۴۸ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
پیاده رو های که بینا مشکله پیاده روی کند .چه برسد به روشن دل
در امریکای شمالی تمام پیاده رو ها یک نواخت ایند .یک سیمان یکمتر و نیم در یک متر .وسط اش و اطراف اش چمن است .هم شیکل است و هم ارزان
چونکه خسیس ترین دولت را دارند .فقط بفکر صرفه جویی ایند
Canada
ناشناس
۲۰:۴۴ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
شاد نبودن ملت فقط بخاطر بیکاری و گرانی. نیست .بلکه زشتی شهرها .است .خوبه که دولتمندان همش در حال مسافرت به خارج کشورند .لااقل زیبایی شهرهای اونور اب را در داخل پیاده کنید .طراح ساختمان از خارج استخدام کنید .زشت ترین ساختمان و دود زده و کیثف در تهران داریم .خدا به داد شهرستان برسد
Canada
ناشناس
۲۰:۳۵ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
زشت ترین .بی سلیقه ترین اپارتمان را در دینا باید به اسم ایران دهند.
ساختمان های دود زده.چرا شهرداری از رنگ کردن ساختمانهای قدیمی میترسد .
همه از زشتی ساختمانها می گویند
Canada
ناشناس
۲۰:۳۵ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
ساختمان های دود زده .و کیثف .چرا شهرداری از رنگ کردن ساختمانهای قدیمی میترسد .باید از کشور فرانسه برای زیبا سازی شهرها کمک بگیریم .اصلا هیچ چیز بهم نمیاید .
همه از زشتی ساختمانها می گویند .طراح از خارج وارد کنیم
Canada
ناشناس
۲۰:۳۲ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
در ایران بعلکس خارج .وسیله زیاد داریم .از بشقاب گرفته تا .... در خارج وسیله اصافی ندارند .بعد هم طراح های برجسته دکور خونه را بعهده دارند .ما سلیقه دکور خونه نداریم .اصلا وسایل خونه بهم نمیاید .
در رابطه با دکور کمبود داریم .حتی ساختمان قدیمی را رنگ نمیکنیم .انگاری از رنگ وحشت داریم .پلها رنگ سیمان .که مردم را افسرده میکند .الاقل رنک کرم کنید
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۲۰:۲۷ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
آخ نداریم بخریم زخم نپاشید رو نمک هامون خخخخخخخخخح
Canada
ناشناس
۲۰:۲۶ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
در امریکای شمالی .مالیات سرسام اور است .برای مثال اگر طبقه در مرکز شهر داشته باشی .ماهی 500 تا 600 دلار مالیات باید بدهی
اگر ویلا داشته باشی .ماهی 500 تا 600 دلار فقط باید مالیات بچه بدهی .حتی اگر بچه هم نداشته باشی .به این خاطر مستاجر بودن بهتر از صاحب خونه است
Canada
ناشناس
۲۰:۲۲ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
خانم ترکی میگفت .ایرانیانی که در ترکیه خونه خریده اند .همشون کلاه بزرگی سرشون رفته .چونکه قانون مالکیت ترکیه را نخوانده .دست به خرید زده اند .شارز ساختمان بالاست .مالیات ساختمان بالاست
Canada
ناشناس
۲۰:۱۹ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
من دیگه هیچوقت خونه دار نمیشم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۱۳ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
عجب!!حالا شهرستانیا شدن دهاتی!تهرانه و الودگی و ترافیک و تضاد طبقاتی و قفس های چند متری و ...!چی داره اخه.
یک لحظه زندگی تو شهرستان میارزه به یه عمر زندگی تو تهران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
بعد می گویند چرا می گویید علی برکت ا...
Iran (Islamic Republic of)
موسی
۱۹:۲۱ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
عمده دلیل افزایش قیمت مسکن غیر از مواردی که توسط دوستان گفته شده هجوم مردم برای خرید ملک در شهرهای بزرگ است اگر توزیع امکانات تبعیض آمیز نبود یحتمل ملک در شهرهای بزرگ ارزانتر بود همین الان هم وضع شهرهایی که پذیرش مهاجرت بی رویه از اطراف را ندارند خیلی بد نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۱۷ مهر ۱۳۹۸
عمده دلیلش سرمایه گذاری نجومی بانکها و خودروسازان در بخش مسکن هس که دلشون هرجور بخواد قیمت گذاری میکنن
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۹:۱۶ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
شیراز از همه جا گرونتره
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۹:۱۶ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
شیراز از همه جا گرونتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
اقایان لیبرال این بلا رو سرمون اوردن دیگه با شعار های قشنگ قشنگ موقه انتخابات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
ما فقط آه ما فقط نگاه و هی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
چرا این همه ازدیاد مشاورین املاک زیاده؟ چرا شهرداری ها روی خونه ها قیمت کارشناسی نمیزارن؟چرا اجازه میدن تو یه خیابون ده تا مشاور املاک باشه این دلال ها باعث گرونی هستن
Iran (Islamic Republic of)
asad
۱۶:۱۶ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
کاش خبر خروج چینی ها از فاز 11 پارس جنوبی را هم با همین آب و تاب گزارش می کردید!
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۶:۱۶ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
حتما این موضوع پیگیری می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکای خونخوار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
واقعا قیمت مسکن و اجاره اون باعث سرافکندگی مسئولین باید باشه که به هیچ چیز نظارت نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
رضایی
۱۵:۱۰ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
در متن خبر قیمت واحد مسکونی در شمالی ترین نقطه تهران را بین 20 الی 30 میلیون تومان به ازای هر متر مربع عنوان کردید . چرا گرانترین مناطق تهران را بیان نمیکنید ؟ مناطقی که قیمت واحد های آپارتمانی نوسازشان به 60 میلیون تومان الی 100 میلیون تومان به ازای هر متر مربع میرسد.بسته به متریال و برندهای مصالح به کار رفته و مشاعات و خدمات ساختمان این قیمت متفاوت است.
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۵:۱۰ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
ممنون، پیگیری می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
امیدوارم همه سرمایه گدار ها پولشان را صرف خرید ملک در خارج کنند تا در تهران کسی خریدار ملک نباشد و از این طریق قیمت ملک کاهش یابد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
امیدوارم همه سرمایه گدار ها پولشان را صرف خرید ملک در خارج کنند تا در تهران کسی خریدار ملک نباشد و از این طریق قیمت ملک کاهش یابد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
چی شد
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۵:۰۴ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
این مصائب ناشی از بی ارزش شدن پول ملی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
سلام میشه حداقل سال 99 یه آزمون نفت بذارین تال دل ملت خوش باشه . لطفا شرایط الکی هم نذارین مثل تافل و نخبگان و دانشگاه تهران و.... ما معمولیهای دانشگاه خوزستان و اراک و اهواز مگه آدم نیستیم. پس کی این آزمون نفتی که قرار بود 2500 نفر بگیره رو میزارین. انقد بیکاری زیاد شد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۵۶ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
خدایش برخی نمایندگان مجلس یا مسیولینی که در خیابان فرشته یا جای دیگر بالای شهر ملک دارند اصلا دوست دارند ملک ارزون بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
. قیمت مسکن در2 سال گذشته 3برابرگرون شده.حتی انگور 1500 تومنی شده هفت تومن وگوشت 20 تومنی تا 110 تومنم رفته. چرا حقائقو پنهان میکنید.ایا وقت ان نرسیده که درموردیکه اطلاع ندارید یا خودتون ببی اطلاعی میزنید قضاوت نکنید .
Iran (Islamic Republic of)
شششششششششششش
۱۳:۴۲ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
لطفا قیمت خونه تو نتمام شهرهای اروپا و آمریکا به اضافه آدرس و شماره تلفن بنگاههاشونو بزارین تو سایت تا همه برن اونور خونه بخرن شاید قیمت های بادکنکی اینور بترکه
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۳:۴۰ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
حقمونه ک از همه دنیا سر باشیم
یه وجب خاک شمرون رو با کل دنیا عوض نمیکنم
نظر شخصی البته
Iran (Islamic Republic of)
aa
۱۳:۳۹ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
این کار خیلی خوبیه که قیمت خونه تو شهرهای بزرگ دنیا به اطلاع همه برسه تا پولدارا برن اونور خونه بخرن اونوقت قیمت خونه تو ایران میاد پایین چون دیگه پولی برای خرید خونه نمیمونه
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۳:۳۹ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
با این قیمتها کو خریدار. تا 10 سال دیگه بازار راکد خواهد بود و هیچکس با این قیمتها خونه نخواهد خرید . خیالتون راحت باشه
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۳:۳۹ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
با این قیمتها کو خریدار. تا 10 سال دیگه بازار راکد خواهد بود و هیچکس با این قیمتها خونه نخواهد خرید . خیالتون راحت باشه
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۳:۳۲ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
البته این که نوشتین با 300 میلیون در حاشیه تهران هم نمیشه یه اپارتمان 50 متری رهن کرد . این دیگه از اون حرفهاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
ما که بدبخت شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
اشتباه زدی قیمت را الان تو زعفرانیه از ۲۵میلیون شروع میشه تا ۱۸۰میلیون آپارتمان هست یعنی یه اپارتمان ۳۰۰متری ۵۴میلیارد تومان پولشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
اشتباه زدی قیمت را الان تو زعفرانیه از ۲۵میلیون شروع میشه تا ۱۸۰میلیون آپارتمان هست یعنی یه اپارتمان ۳۰۰متری ۵۴میلیارد تومان پولشه
Sweden
ناشناس
۱۲:۵۲ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
به موضوع خوبی پرداختید؛ من خبرتونو در بی بی سی دیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
ما که آمریکا خونه داریم 2 برابر از این قیمتی دادین ارزونتره
Iran (Islamic Republic of)
رها
۱۲:۴۷ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
تو این کشور قرار نیست چیزی درست شه
فقر ما اجباری است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
فقط مالیات بر عابدی سرمایه یا نرخ موثر باعث حل دلالی میشه و نقدینگی به سمت تولبد هدایت میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
نتیجه تقکر لیبرالی و مزخرف خواندن‌مسکن مهر و مسکن سازی میشه همین از ماست که بر ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
با هزار امید و آرزو پول جمع کرده بودیم وام مسکن هم ثبت نام کردیم همین که نوبت وام رسید قیمت دوبرابر شد الان دیگه نه تنها امیدی به خرید خونه نداریم بلکه مقداری از پولمونم تا گرفتن وام بانک بلوکه کرده واقعا خدا رو خوش میاد
خدا از باعث و بانیش نگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
قیمت ها در ایران توسط دلالها که تو همه لایه ها نفوذ کردن تعیین میشه
اگه نه این خونه های نوساز که بی کیفیت ساخته میشه
مفت هم گرونه

خونه های قدیمی ساز ارزشش از این نوسازها بیشتره
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۲:۳۱ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
هیچی هیچ وقت درست نمیشه
ازبس وعده دادن دیگه خسته شدیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
سلام شما قیمتها را مقایسه کردین خیلی خوب بود اما دست مزدها را هم مقایسه کنید آن وقت می‌بینید خرید یک خانه در کشورهای خارجی بسیار راحت تر است تو ایران با این دستمزدها نمی‌دونم چرا قیمتها اینطور میره بالا در آمد کم قیمت‌های نجومی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
به نظرمن هیچ جای دنیا را نباید باجای دیگر مقایسه کرد وکسانی هم که می روند ودر جای دیگر خانه می خرند نه به خاطر گرانی تهران بلکه می خواهند در جای دیگر هم خانه داشته باشند که اینها ادمهایی نیستندکه درایران خانه نداشته باشند ولی به نظر من هر کس پولی دارد باید در کش.ورخودش سرمایه گذاری کند انهاهم دلشان به ما نسوخته بلکه خانهای روی دست ماندشان را می خواهند به فروش برسانند خانه همسایه اگر شیک وخوب هم باشد خانه همسایه است وخانه پدر ومادرت نیست
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۱:۳۶ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
قیمت خونه تو آمریکا رو با دلار 12 تومن حساب کردید قیمتش اینقدر شده ولی برای خود آمریکایی ها با توجه به درآمدشون و قدرت خریدشون فکر نمیکنم اینقدرا گرون باشه اون برا ما گرونه!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
از این اطلاع رسانی شفاف تعجب میکنم
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
لطفا تهران رو با شهرستان ها هم مقایسه کنید...
اگه تو بالا شهر تهران سقف قیمت متری 30 میلیونه تو شهر ما (زنجان) یه منطقه متوسط هست به اسم وحیدیه که دلال ها قیمتش رو تا متری 20 میلیون هم رسوندن... لطفاً زسیدگی بشه مسئولای محترم زنجان...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
سلام واقعا درست می فرمائید قیمت مسکن نسبت به شهر های دیگر بسیار بسیار بالا است و اصلا مردم به هم رحم نمی کنن . و لی ای کاش و ای کاش به مسکن توجه می شدتا هم مشکل اشتغال حل می شد وهم مشکل ازدواج جوانان و هم خیلی از مشکلات دیگر ... و می توانستیم و این دوران تحریم را بدون مشکل رد کنیم چون مصالح بخش مسکل در داخل کشور داریم و وابسته خارج نیست لطفا تادیر نشده مثل مسکن مهر با هر نامی که می خواهد بگذارید شروع به ساخت مسکن بکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
چی بگم
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۱۱:۰۴ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
کاش قدرت خرید هم در این قیمت ها لحاظ می شد همینطور که قیمت مسکن در مناطق ذکر شده ارزانتر از تهران هست درآمد و دستمزدشون هم خیلی بیشتر هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
ایران گران ترین در دنیا از لحاظ
مسکن و خودرو و... می باشد.کیه که قبول کنه
بدبختی که یک میلیون حقوش هست چه خاکی
بریزه سرش هی میگن درست میشه پس کی
چهار روز دیگه انتخاباته اون موقعه همه نامزد ها
درد مردم رو بیشتر از خودشون می دونند
و هی وعده پوچ
تو شهر ما که بروجرد هست بهترین جایی شهر خیابان تختی
هستش زمین وگلنگی تا دو سال پیش متری3 تا نهایت 5 میلیون
بود الان شده متری 20 میلیون.اسمون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
من قبول مبکنم
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد محمدی مجد
۱۰:۴۹ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
واقعاً باید دست مسئولین و وزارت مسکن را بوسید!! |:
Switzerland
سعید فروزان
۱۰:۲۳ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
بهتر است سیستم مالیاتی کشور را سر و سامان بدهند ، در هر کشور دیگر ،منزل دوم داشتن مصادف است با مالیات بیشتر دادن ، حال این منزل در همان کشور باشد یا در جای دیگر ، اینکه اینهمه بدنبال سرمایه گذار خارجی هستند حتما باز هم در جهت منافع شخصی خودشان است ، مملکتی که از نظر ثروت ، استعداد و نیروی جوان در سطح بالایی قرار دارد ،شعار سرمایه کذاری خارجی باید کاسه ای زیر نیم کاسه داشته باشد ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
بعله بقیه نه عقل قضاوت در مورد بودجه شهرها را دارند نه حق این کار را دارند همه چیز درست و امن امان است البته برای امثال شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
وقتی وزیر به راحتی به هیچ کس و هیچ مقامی پاسخگو نیست و راحت استعفا میده و میره
وقتی کارهای نوبرانه در این دولت اتفاق می افته نتیجه هم همین میشه.
مردم انتخابات اسفند ماه به خودتون رحم کنید به افراد متعهد و متخصص دلسوز رای بدید
Iran (Islamic Republic of)
a
۱۰:۰۶ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
شما فقط متراژ را مقایسه کردید در صورتی که طراحی های داخلی آنها بسیار زیبا است و در ساده ترین خانه های آنها با شیک ترین خانه های تهران برابری می کند مثلا در اتاوا پایتخت کانادا با 3 میلیارد تومان یک خونه چهار خوابه دوبلکس بسیار شیک می توان خرید با معماری داخلی بسیار زیبا اما در تهران همه نقشه ها مثل هم هیچ معماری در داخل خانه ها نیست و حتی مهمانهای خارجی ما از زشت بودن خانه های تهران همیشه صحبت کردن. البته همون خانه در اتاوا که تهیه شده 70 درصد وام بوده است یعنی با دارایی حدود 600 میلیون تومان شما می توانید زیباترین خانه را بخرید ما محکوم به زندگی در این خانه های زشت و ماشین های زشت تر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
ولی من فکر می کنم همه بودجه کشور فقط در تهران مصرف می شود و شهرهای دیگر اصلا وجود ندارند آیا شما با مشکلات فراوان سایر شهرها آشنا هستید ما به زور توانستیم یک خانه دو خوابه با اجاره مناسب پیدا کنیم بازارها راکد هستند جون مردم قدرت خرید ندارند پس همه در مشکلات شریکیم به جز ثروتمندان که تازه از پول کشور خرج می کنند
Iran (Islamic Republic of)
عبداله
۰۹:۵۰ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
قیاس جالبی بود ولی توجه شما رو به این جلب می کنم که قیمت یک خودرو در سنگاپور شاید 2 تا 3 برابر قیمت خودرو در آمریکا باشد . البته ایران هم همچین داستانی داره. بحث کمبود عرضه و تقاضای فراوان است و محدودیت های زمین. اگر در تهران هم عوارض ساخت سر به فلک نمی کشید که بیش از نصف بهای ساخت مربوط به عوارض شهرداری است و اگر می شد وام بانکی با نرخ 3 تا 4 درصد گرفت با بازپرداخت 30 ساله که شاید تا 30% هزینه های ساخت رو می تونه افزایش بده و همچنین امکان نقل و انتقال پول بود می توانستیم بگوییم در یک بازار کامل این موضوع خطای جبران ناپذیر است.
ولی اقتصاد ما به گونه ای بیمار است که می توانیم برخی از عوارض بیماری را چشم پوشی کنیم و به علت ها بپردازیم. برخی از علل را گفتم . بقیه با شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
گرانی در ایران نسبت به کشورهای دیگه تنها محدود به ملک نمیشه، باید به این نکته هم توجه کنیم که سطح رفاه و اوضاع کشورهایی که نام بردین خیلی بیشتر از کشور ماست.... به نظر می‌رسه نظارت به نفع مسولین نیست، وگرنه حتما انجامش می‌دادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
ایران نسبت به کشور های دیگر ارزان تراست اما دو چیز برعکس است خانه و خودرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
احسن به گزارشگر محترم باشگاه خبرنگاران .امیدوارم با این توضیحات کامل مسئولین محترم گوش شنوائی برای شنیدن این خبرها را داشته باشند.
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۰:۱۱ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
احسنت؟ خونه ای که پارسال 200 تومن بود شد 750 تومن بعد الان که ارزون شده شده 720 تومن
100 درصد رو از کجا آوردین
مافیای کنکور تو کم شدن سواد مردم تاثیر داره یا اداره آمار آمارش خرابه یا ما دیگه مخمون کار نمیکنه یا واسمون عادی شده یا ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
دیگه نمیشه خونه خرید واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
رئیس جمهور ووزیر راه فقط نظر خودشونو اجرا میکنن نظر مردم هیچه ۱۰۰درصد مردم میگن مالیات بر عایدی و خانه خالی بهترین روش خانه دار کردن مردم کم در آمد هستش ولی کو گوش شنوا
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۴۳ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
فلوریدا کجا تهران کجا. تهران پول خون میگیرند...
Iran (Islamic Republic of)
احمد نبوی
۱۵:۳۳ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
کسی حرف مردم رو اهمیت نمیده یعنی مردم قدرت انتقاد ندارن و هر کس هرچی دلش خواست انجام میده
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۸:۴۳ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
Iran (Islamic Republic of)
سوگل
۰۸:۲۸ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
پس چرا خبری نیست از ارزونی خونه،من با دوتا بچه مستاجر هستم،تازه مثلا وضعمون خوبه ،از پس اجاره کردن خونه توی یه شهرستان کوچیک براومدیم،وای به حال کسایی که درآمد
مکفی ندارند،آی مسئول بی خاصیت....اگه نمیتونی کاری کنی استعفا بده.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۷:۵۵ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
البته زندگی در فرشته بر منهتن ارجحیت دارد ولی سوال اینجا است که این قیمت ها با دلار چند تومانی محاسبه شده است؟
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۷:۵۵ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
سلام
با دلار آزاد یعنی 12 هزار تومان محاسبه شده است
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۱:۰۸ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
سلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
خب عزیزم این قیمت ها در مثلا آمریکا ایتالیا.... با. لار 12 هزار تومن مقایسه درستی نیس چون الان قیمت واقعی دلار بر اساس تورم واقعی درکشور 20 تا 25 هزار تومنه که دو لت بطور تصنعی پایین نگه داشته و اگر آزاد سازی بشه بنظر من رو 25 وای میسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
تو فرشته خونه داری؟
Germany
ناشناس
۱۶:۲۳ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
شما حساب کن اگه با دلار 4هزارتومن حساب کنی میشه یک سوم همین قیمت....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
هیچی درست نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
چرا اگر ما درست انتخاب کنیم و به افراد دلسوز و توانمند رای بدیم حتما درست می شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۰ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
این به خاطر وجود بی عدالتی سرسام آور است و یکی از نمودهای این بی عدالتی این است که پول ناشی از فروش نفت خام به تهران سرازیر می شود.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۰۴ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
هر شهری به نسبت جمعیت و خدماتش بودجه میگیره
تهران هم چون پایتخت است بودجه خودشو داره با هزاران مشکل که شهرستان ها ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
شما درست میگید روند فعلی می دهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
تهران 90 درصدش شهرستانی هستن که خیلی ادعاشون هم میشه اگه نه تهرانی های اصیل ادعایی هم ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
تهرون قدمتی نداره اما شهرهایی مثل اصفهان به قدمت تاریخن جهت اطلاع چیزی به نام تهرانی اصیل نداریم هر کی از یه روستایی اومده ادب داشته باشین لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
لطفا پاسخ منو بزارید شما که به شهرهای دیگه میگین دره دهات اولا که تهران خودش یه روستا بوده اول دوما قدمتی نداره پس تهرانی اصیل نداره سوما یه شهری مثل شیراز واصفهان و ... قدمتی به بلندای تاریخ دارن اصلا شما زبانتون چیه فارسی یا زبان تهرانی یا توی دنیا ایران رو به فارس ها میشناسن بعدشم تو با این همه تکبر معلومه خیلی حقیری وگرنه خیلی از مردم تهران آدمای خوب و متواضعی هستن و اینکه این یه حقیقته که تهران بیشتر از حقش بودجه‌میگیره اما یه عده دله دزد پایتخت نشین باهاش مسجدای آنچنانی و پاساژهای آنچنانی میسازن به جای اینکه توی چرخه تولیدبزارن امیدوارم باشگاه خبرنگاران همونطور که جواب زشت تو رو گذاشت جواب منو هم بزاره انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۸:۵۱ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
مثل شما ما دردهاتی ها هستیم و قبول داریم و افتخار می کنیم اما نیازی به شماها نداریم اما شماها به ما هم نیاز دارید لطفا پخش کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
تهرانی اصیل هیچ وقت اینجوری حرف نمیزنه گرچه دهاتی بودن خودش افتخار هست
شب ها هم تو ماشین میخوابی
Iran (Islamic Republic of)
Gh
۱۹:۲۹ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
سلام
در جواب علی بگم من تهرانیه اصیل کم میبینم دوست عزیز یه خورده مودب باش تهران 75% مهاجر هستن که طی 40 تا 50 سال گذشته مهاجرت کردن در واقع تهران نه اذربایجان مرکزی بعدم لر و کرمانشاهی اما خوب همه ایرانی هستیم درست نیست بگی دهاتی اصلا شما فرض کن دهاتی این نوع بیان خوب نیست تو هم یه بررسی کن گذشته و اصلونصبتو متوجه میشی دقیقا به کجا متصل میشی.
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۱۹:۵۲ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
شما تهرانی اگه ما دهاتی ها نباشیم از گرسنگی میمیری بار آخرت باشه به شهرستانی و مخصوصا دهاتیا توهین میکنی.... در جواب شما علی آقا
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۳:۳۶ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
اگه منظور از تهرانی افرادی مثل تو و امثال شما هستند من افتخار میکنم دهاتی باشم انسان باید ریشه خانوادگی داشته باشه اگه داشتی همه چیزت خوبه
آخرین اخبار