واکنش سردار کمالی به افزایش سن اعزام به سربازی از ۱۸ به ۲۰

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: افزایش سن سربازی از ۱۸ به ۲۰ موجب بلاتکلیفی عده زیادی از جوانان می‌شود.

سردار موسی کمالی،  رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، به موضوع افزایش سن سربازی به ۲۰ سال واکنش نشان داد.

وی گفت: افزایش سن اعزام به خدمت از ۱۸ به ۲۰ سالگی منجر به معطلی گروه دیگر از جوانان خواهد شد. اکنون جوانان بسیاری هستند که قصد ادامه تحصیل ندارند و می‌خواهند زودتر به سربازی اعزام شوند.
 
سردار کمالی با بیان اینکه سن سربازی بیشتر شود به معنی معطلی این دست از جوانان است افزود: هرچه اعزام به خدمت به تعویق بیفتد جوانان امکان بهره‌مندی از یکسری امکانات بعد از سربازی را دیرتر به دست می‌آورند.

سردار کمالی یادآور شد: به نظر نمی‌رسد که دغدغه سربازی بتواند منجر به ایجاد مشکل برای کنکوری‌ها شود، چرا که تسهیلات لازم برابر قانون و مقررات به این افراد ارائه شده است.
بیشتر بخوانید: چگونه زودتر به خدمت سربازی اعزام شویم؟ 

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح تاکید کرد: در حال حاضر سن سربازی در کشور ورود به ۱۹ سالگی است و از طرف دیگر نیز دارندگان مدرک دیپلم یکسال فرصت دارند تا وضعیت سربازی خود را مشخص کنند که به عبارتی دیگر فرد مشمول پس از دریافت دیپلم تا ۲۰ سالگی فرصت دارد که وارد دانشگاه شود.

وی ادامه داد: همچنین ستاد کل نیرو‌های مسلح با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش به دانش آموزان ذکور این فرصت را داده که تا ۲۰ سالگی تحصیل خود را ادامه داده و در مدارس روزانه ادامه تحصیل دهند، یعنی اگر دانش آموزی به دلایل مختلف نظیر ضعف تحصیلی نتواند تا ۱۸ سالگی دیپلم بگیرد، می‌تواند تا ۲۰ سالگی به تحصیل خود ادامه داده و مدرک دیپلم را دریافت کند و پس از آن هم دوباره یکسال فرصت دارد که تکلیف سربازی‌اش را مشخص کند که دراین شرایط سن فرد به ۲۱ سال می‌رسد.

انتهای پیام/

آیا سربازی از ۱۸ به ۲۰ سال افزایش می‌یابد؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۹:۵۰ ۰۳ آبان ۱۳۹۸
سلام ایااز18سالگی میتونی خدمت بری
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۰:۳۴ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
خب یه کاری کنید اونایی که دوست دارن زود سربازیشونو بدن درخواست بدن ۱۸ سالگی برن اونایی هم که میخوان کنکور بدن ۲۰ سالگی برن سربازی . اگه این طرح عملی بشه واقعا عالی میشه استرس کنکور خیلی کمتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۵۷ ۱۷ مهر ۱۳۹۸
سلام من قبل ۱۸ سالگی دیپلم گرفتم چطور معافیت تحصیلی بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
واله ٢٠ ساله اش هم هنوز بچه است واي به حال ١٨ ساله ها
آخرین اخبار