پنتاگون: دستور عقب‌نشینی کامل از سوریه را دریافت کردیم

یک منبع بلندپایه وزارت دفاع آمریکا گفت پنتاگون دستوراتی از دولت آمریکا برای عقب نشینی کامل نیروهای آمریکایی از سوریه بر اساس یک جدول زمانی کوتاه مدت دریافت کرده است.

پنتاگون: دستور عقب‌نشینی کامل از سوریه را دریافت کردیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک منبع بلندپایه وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی الحره اعلام کرد: «پنتاگون دستوراتی از دولت آمریکا برای عقب نشینی کامل نیروهای آمریکایی از سوریه براساس یک جدول زمانی کوتاه مدت دریافت کرده است».

یک مسئول آمریکایی روز دوشنبه اعلام کرد که نیروهای آمریکایی دو مقر نظامی در سری کانیه و کری سبی در شهر تل ابیض و راس العین در شمال سوریه را تخلیه کردند.

یک مسئول دیگر پنتاگون نیز به این شبکه گفت که نیروهای آمریکایی تخلیه مواضع خود و خارج کردن ادوات نظامی خود از شمال شرقی سوریه را آغاز کرده اند.

این در حالی است که پیش از این یک مسئول آمریکایی اعلام کرده بود واشنگتن فقط تعداد کمی از نظامیان خود را از مرز ترکیه با سوریه خارج می‌کند.

تلویزیون الحدث نیز به نقل از وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد واشنگتن از عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه حمایت نمی‌کند.

کاخ سفید بامداد دوشنبه پس از گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهور آمریکا و ترکیه درباره ایجاد منطقه امن در شمال سوریه اعلام کرد ترکیه در آستانه عملیاتی نظامی در شمال سوریه است، اما واشنگتن در این عملیات مشارکت ندارد و از آن حمایت نخواهد کرد.

یک عضو دولت آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد، آمریکا به فرماندهی «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» که اکثریت آن‌ها را یگان‌های مدافع خلق تشکیل می‌دهند، اعلام کرده است که در صورت حمله ترکیه، از آن‌ها دفاع نخواهد کرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نیز ساعاتی پیش در حساب توئیتری خود نوشت زمان آن فرا رسیده که این کشور از جنگ بی پایان سوریه خارج شود.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: پنتاگون ، آمریکا ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار