انتقاد سازمان ملل از تصمیم اسلام‌ستیزانه هلند

گزارشگر ویژه سازمان ملل اعلام کرد ممنوعیت استفاده از پوشیه در هلند در جامعه‌ای که مدعی احترام به برابری جنسیتی است، معنایی ندارد.

انتقاد سازمان ملل از تصمیم اسلام‌ستیزانه هلندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، تندای آکیومی، کارشناس امور مبارزه با نژادگرایی سازمان ملل متحد، ضمن انتقاد از ممنوعیت استفاده از پوشش‌های چهره شامل روبند در ملا عام در هلند تاکید کرد چنین قانونی در جامعه تحمل‌پذیر این کشور معنایی ندارد.

او  افزود، ممنوعیت استفاده از روبند سبب بازتاب گسترده‌ای از تقویت اسلام‌هراسی در هلند شده است.

در پی تصویب قانون ممنوعیت روبند از سوی پارلمان هلند در سال گذشته میلادی، استفاده از اینگونه پوشش‌ها در ساختمان‌های عمومی و حمل و نقل ممنوع اعلام شد.

آکیومی بر اساس سفر یک هفته‌ای خود به هلند برای بررسی موضوع حقیقت‌یابی گفت چنین قانونی در جامعه‌ای که به برابری جنسیتی افتخار می‌کند، معنایی ندارد.

او  با اشاره به مناظره سیاسی مربوط به چگونگی قانونی کردن موضوع روبند گفت: به خوبی نشان می‌دهد هدف از این اقدام زنان مسلمان بوده است و حتی چنانچه چنین تصمیمی غیرعمد و به دور از نیت خاصی بوده بدیهی است که این کار پیامد‌های خود را بر جای خواهد گذاشت.

به موجب قانون منع استفاده از روبند، مردم باید به خوبی در فضا‌های عمومی قابل رویت و شناسایی باشند و استفاده از کلاه ایمنی یا لباس‌های کلاه‌دار نیز مشمول پرداخت ۱۶۵ دلار جریمه است.

این کارشناس سازمان ملل متحد معتقد است، به نظر می‌رسد آن گونه که بار‌ها در این کشور از جمله پارلمان ملی هلند نشان داده شده اسلام مخالف هویت ملی هلند است.

آکیومی همچنین با بیان آنچه وی آن را «تناقض هلند» می‌نامند معتقد است درک این کشور از خودش به عنوان جامعه‌ای با تحمل مانع از هرگونه پیشرفت خواهد شد.

او افزود این تناقض در هلند نشان می‌دهد برابری و شکیبایی که پیشتر در این کشور وجود داشته است در حقیقت به عنوان مانعی برای رسیدن به برابری و شکیبایی بیشتر عمل خواهد کرد.

گزارشگر ویژه سازمان ملل خاطر نشان کرد در بسیاری از حوزه‌های زندگی شامل گفتمان سیاسی و اجتماعی و حتی از طریق برخی قوانین و سیاست‌ها این پیام تقویت می‌شود که «هلندی‌های واقعی از نژاد سفید و غربی هستند». 

آکیومی در سال گذشته میلادی، انگلیس را به عنوان دشمن همه اقلیت‌های نژادی معرفی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار