نمکی مطرح کرد؛

خداحافظی ایرانیان با واکسن سرخک / بزرگترین اولویت در بخش دارو حذف رانت است

وزیر بهداشت، حذف رانت از صنعت داروسازی کشور را مهمترین اولویت این بخش برشمرد.

بزرگ‌ترین اولویت در بخش دارو حذف رانت است / خداحافظی ایرانیان با واکسن سرخکبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،   سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درسفر به ساوه با بیان اینکه  اولویت بنده در بخش دارو حذف رانت است افزود: در سوءاستفاده از بیت‌المال حتی اگر خانواده بنده باشد برخورد می‌کنم و هیچ ملاحظه‌ای پذیرفته نیست.

نمکی که در جمع مدیران یک شرکت داروسازی در شهر صنعتی کاوه صحبت می‌کرد افزود: اعتقاد دارم تا زمانی که در صنعت داروسازی رانت با پاکیزگی جابه‌جا نشود مشکلات ما در این صنعت حل نخواهد شد و هیچ سرمایه‌گذار خارجی در کشوری که صنعت داروسازی آن آغشته با رانت باشد سرمایه‌گذاری نخواهد کرد.

او با باین اینکه شرایط بروکراسی نفس‌گیر در کشور از راه رفتن روی تردمیل سخت‌تر است اضافه کرد: دو سیاست به روز کردن سامانه وزارت بهداشت و انتخاب انسان‌های پاکیزه را در برنامه داریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: هیچ کس بر هیچ کس دیگر مزیت ندارد و مردم می‌توانند کوچک‌ترین ضعف مدیران بهداشت را از طریق سامانه ۱۹۰ مستقیم با وزیر در ارتباط بگذارند.

تلاش وزارت بهداشت برای هوشمندسازی سامانه و تجهیزات

او تصریح کرد: ما به دنبال هوشمندسازی سامانه و تجهیزات هستیم درحالی که لازمه توسعه کشور توسعه زیرساخت‌های انسانی است، ما باید به دنبال توسعه شخصیت سالم باشیم چراکه سامانه و تجهیزات هوشمند عامل توسعه کشور نیست.

نمکی تصریح کرد: ۹۷ درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل تامین می‌شود و سه درصد از خارج که ۳۰ درصد بودجه کشور برای وارد کردن این میزان دارو هزینه میشود.

خداحافظی ایرانیان با واکسن سرخک

او با اشاره به اینکه گواهینامه حذف واکسن سرخک را از سازمان جهانی دارو گرفتیم گفت: ما باید به دنبال خودکفایی باشیم و باتوجه به اینکه کشور‌های اروپایی وام‌دار آمریکا هستند پس نباید نه تنها در حوزه دارویی بلکه در همه حوزه‌ها چشم امیدمان به بیرون باشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز به منظور سفر یک روزه به استان مرکزی وارد ساوه شد و مورد استقبال مسئولان استانی و شهرستانی قرار گرفت و با حضور او خط تولید دارو‌های دیابت و اعصاب روان در ساوه به بهره برداری رسید.

این شرکت داروسازی با صرف اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۲۰ نفر که تا ۱۶۰ نفر افزایش پیدا خواهد کرد به بهره برداری رسیده است و سالانه ۵۰۰ میلیون انواع قرص و کپسول را برای بیماران دیابتی، اعصاب روان و پیوند کلیه تولید می‌کند.

استقرار هفت شهرک صنعتی و استقرار بزرگترین شهر صنعتی کشور در ساوه و زرندیه بستر سرمایه گذاری در صنایع گوناگون بویژه صنعت داروسازی را فراهم کرده است.


انتهای پیام / ج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آرش جهانشاهی
۰۹:۲۷ ۱۷ مهر ۱۳۹۸
استعفا هم خوب چیزیه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۴۳ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
تو الان باید لردگان باشی بی نمک