مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان گفت: ۷۵ زندانی جرائم غیرعمد این استان چشم انتظار کمک‌های خیران برای بازگشت به آغوش گرم خانواده‌هایشان هستند.

۷۵ زندانی غیرعمد در سیستان و بلوچستان چشم انتظار کمک خیران هستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سید عبدالحسین سجادی مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان در دیدار با نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان اظهار داشت: این افراد به تفکیک محکومیت به ترتیب هفت نفر به جرم تصادف، ۴۳ نفر مهریه و نفقه و همچنین ۲۵ نفر به جرم محکومیت مالی تحمل حبس می‌کنند که مجموع بدهی آنان ۵۲ میلیارد و ۵۸۹ میلیون و ۳۳۲ هزار ریال است.

او ابراز امیدواری کرد که خیران نیز با کمک‌های خود همچنان پشتیبان ستاد دیه سیستان و بلوچستان باشند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان گفت: ۳۲ درصد زندانیان جرائم غیرعمد در زاهدان، ۲۴درصد زابل، ۱۵ درصد سراوان، هشت درصد ایرانشهر و ۲۱ درصد در زندان چابهار بسر می‌برند.

وی تعداد آزادی مددجویان جرائم غیرعمد سیستان و بلوچستان از قبیل تصادفات منجر به فوت و ایراد صدمه بدنی، محکومان مالی و عدم پرداخت مهریه و نفقه در زندان‌های این استان را از ابتدای امسال تا کنون ۶۰ نفر اعلام کرد.

سجادی بدهی مددجویان آزاد شده را ۹ میلیارد و ۷۳۳ میلیون تومان اعلام کرد که هفت میلیارد و ۳۸۸ میلیون تومان گذشت شاکی، ۲۲۶ میلیون تومان آورده مددجو، یک میلیارد و ۸۷۴ میلیون تومان تسهیلات بانک‌های عامل، بیمه، اعسار و کمک ستاد دیه و همچنین ۲۴۲ میلیون تومان صندوق تامین خسارت‌های بدنی بوده است.

او بیان کرد: در سال ۹۰ تعداد آزادی زندانیان جرائم غیرعمد سیستان و بلوچستان ۱۰۹ نفر بوده که این تعداد در سال ۹۷ به ۱۴۱ نفر افزایش یافته است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان گفت: تعداد آزادی زندانیان جرائم غیرعمد از سال ۹۰ تا ۹۷ به تفکیک جنسیت ۹۲۲ نفر مرد و ۱۵ نفر زن بوده که از این تعداد ۳۲۱ نفر به جرم تصادفات رانندگی منجر به جرح و فوت، ۲۳۴ نفر به علت محکومیت مالی غیرعمد و ۳۸۲ نفر نیز به جرم عدم توانایی در پرداخت مهریه و نفقه با بدهی ۱۹۱ میلیارد و ۸۰۸ میلیون و ۸۴۸ هزار و ۵۱۴ ریال بوده که با کمک خیران، مساعدت ستاد دیه کشور و منابع استانی از زندان‌های این استان آزاد شده‌اند.

انتهای پیام/گ

زندانیان  غیرعمد در انتظار آغوش خانواده

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار