در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

عمر مفید باتری ماهواره پرتابی ناهید دوسال است+ جزئیاتی از طراحی ماهواره ناهید

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با بیان جزئیاتی از طراحی ماهواره ناهید یک، گفت: عمر مفید باتری ماهواره ناهید یک دو سال است.

عمر مفید باتری ماهواره پرتابی ناهید دوسال است+ جزئیاتی از طراحی ماهواره ناهیدحسین صمیمی، رئیس پژوهشگاه فضایی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص ماهواره ناهید یک گفت: طراحی و تعریف پروژه ماهواره ناهید از اواخر سال ۹۳ مورد بازبینی قرار گرفت و از اسفند ۹۳ براساس الزامات بازنگری شده و برای طراحی در آن زمان شروع به کار کرد.

او ادامه داد: سال ۹۵ حدود دوسال بعد، سه مدل از این ماهواره باعنوان مدل مهندسی، کیفی و پروازی در فواصل زمانی مشخص براساس برنامه ریزی که انجام شده بود آماده و تحویل سازمان قضایی داده شد.

صمیمی با اشاره به باتری‌های تلفن همراه گفت: در حال حاضر بعد از گذشت سه سال از تجمیع و تحویل نمونه پروازی فعالیتی که روی این پروژه انجام شده است؛ بحث باتری است چرا که باتری‌ها یک عمرمفید دارند و اگر ازعمرمفید آن‌هابگذرد به مرور زمان راندمان خود را از دست می‌دهند.

او ادامه داد: در خصوص ماهواره بحث باتری‌هایی ک داخل ماهواره استفاده می‌شود بسیار مهم است چرا که بعد از گذشت زمان مشخصی نیاز است که این باتری‌ها تعویض شوند.


بیشتر بخوانید: ماهواره‌های ساخت داخل در مدار ژئو قرار می‌گیرند


رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با اشاره به طول عمر باتری‌ها گفت: از این رو برای عملیات پرتاب ماهواره از قبل مقرر شد که شش ماه قبل از عملیات به پژوهشگاه اعلام شود تا اگر تعویض باتری و امور دیگری نیاز است، صورت گیرد.

او تصریح کرد؛ باتوجه به اینکه امسال پرتاب ماهواره ناهید یک در برنامه وزارت ارتباطات قرار گرفت بحث استفاده ازباتری با عمرمفید به طور کامل برروی ماهواره انجام شده است.

صمیمی گفت: اکنون باتری‌های ماهواره تعویض شد ومجددا ماهواره مورد تست و ارزیابی و همچنین تست محیطی قرار گرفت که در نهایت پس از پلمب به همکاران وزارت دفاع تحویل داده شد.

او افزود: ما جز عمر مفید باتری محدودیت دیگری برای پرتاب آن به فصا نداریم چرا که عمرمفید باتری دو سال است و الان که باتری را عوض کردیم تا دو سال اعتبار دارد. امیدواریم این عملیات طبق برنامه درآینده‌ای نزدیک تا آخر سال جاری انجام شود و نیاز مجدد به تعویص باتری ماهواره را نداشته باشیم.
انتهای پیام/

جزئیات طراحی ماهواره ناهید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار