در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

۵۰ ایده برای ایجاد پارک فضاپایه در ایران/ جنبه‌های گردشگری، علمی و ترویجی فضا در ایران مورد توجه محققان

مدیر اجرایی پروژه پارک‌ها و گردشگاه‌های موضوعی فضاپایه گفت: این رویداد تنها برای جمع آوری ایده‌های خلاق در کل کشور طراحی شده است.
۵۰ ایده برای ایجاد پارک فضاپایه در ایران/ جنبه‌های گردشگری، علمی و ترویجی فضا در ایران مورد توجه محققانمحمدهادی فروه‌مند اعرابی عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف و مدیر پروژه پارک‌ها و گردشگاه‌های موضوعی فضاپایه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم یک پارک فضاپایه جذاب از جنبه‌های گردشگری، علمی و ترویجی فضا در ایران داشته باشیم.
 
او ادامه داد: فاز اول این پروژه مطالعاتی تطبیقی است که سعی کردیم در مابقی کشور‌ها در این زمینه مطالعه کنیم و ببینیم چه طرح‌های مشابهی در این حوزه انجام شده، به کجا رسیده و چه جنبه‌هایی دارد.
 
فروه‌مند اعرابی تصریح کرد: در این پروژه باید جنبه‌های مالی، اجتماعی و فرهنگی آن در زمینه‌های مختلف بررسی شود.

جذب ایده های مختلف برای ایجاد پارک فضاپایه

مدیر این پروژه گفت: این رویداد عملا طراحی شده تا هم بتوانیم ایده‌های مختلف موجود در ایران و کسانی را که علاقه‌مند هستند  جذب این پروژه کنیم تا از تمام ظرفیت‌های مختلف در ایران برای طراحی این پارک استفاده کنیم.
 
او اظهار کرد: امیدوارم زمانی که طراحی به درستی انجام شد مراحل اجرایی آن با حمایت مسئولان و سرمایه گذاران مختلف در آن عرصه انجام شود.
 
مدیر این پروژه افزود: افتتاح مراسم رویداد تخصصی صنایع خلاق و فرهنگی در حوزه پارک‌ها و گردشگاه‌های موضوعی فضاپایه با هدف ترویج و اشاعه علوم و فناوری‌ها و دستاورد‌ها فضایی در جامعه متناسب با فرهنگ و ارزش‌های اسلامی ایرانی تنها برای جمع آوری ایده‌ها در این زمینه بوده است که تا کنون ۵۰ ایده از ۳۰ گروه تایید شده است.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار