رئیس جمعیت هلال احمر خبر داد؛

راه‌اندازی ۶۰ مرکز درمانی برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین در کربلا

پیوندی گفت: ۶۰ مرکز درمانی در حله، کربلا، نجف، کاظمین و سامرا برای خدمات رسانی به زائران را‌ه‌اندازی کردیم.

راه‌اندازی ۶۰ مرکز درمانی برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین در کربلابه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر در حاشیه مانور امداد و نجات در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: ما در برقراری بحث امنیت باید استوار باشیم، امروز برای اولین بار مانوری برای حادثه‌ای فرضی با مشارکت نیروی انتظامی و هلال احمر اتفاق افتاد.

وی افزود: ما به عنوان ارکان فرهنگی و اجتماعی در بحث انتظامی دخالتی نداریم، اما در بحث امنیت و وقوع حوادث به مسائل ورود خواهیم کرد، باید یک تعامل و همفکری بین همه نیرو‌های امدادرسان، انتظامی و جمعیت هلال احمر به وقوع بپیوندد.

پیوندی تصریح کرد: امیدواریم تا برآیند این تعامل باعث رضایتمندی هموطنان شود، عملکرد پلیس امروز باعث افزایش اعتماد عمومی مردم به نیروی انتظامی شده است.

وی افزود: همه روز‌های سال متعلق به همه خدمتگزاران در کشور است، ما با پلیس ارتباط نزدیکی داریم و در حال فراهم کردن شرایطی برای خدمات دهی به زوار عراق هستیم.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: ۶۰ مرکز درمانی در حله، کربلا، نجف، کاظمین و سامرا برقرار کردیم و ۲ هزار و ۵۰۰ کادر تخصصی پزشکی و ۵۰ دستگاه آمبولانس به عراق اعزام کردیم و ۴۰ درصد خدمات امدادی و بهداشت و درمان ما در اربعین امسال نسبت به پارسال افزایش پیدا کرد.


بیشتر بخوانید: استقرار ۶۵۰۰ مامور راهنمایی و رانندگی در ۴ استان مرزی


سردار رحیمی: ضرورت افزایش سرعت و دقت امدادرسانی‌ها در زمان وقوع حوادث

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه این مانور گفت: مانور‌هایی که انجام می‌دهیم، میزان بهره وری را ارتقا می‌دهد، در بخش مدیریت بحران و پدافند غیرعامل با کمک دستگاه‌های مختلف کشور این مانور برگزار شد.

وی گفت: باید نسبت به عملکرد خود در زمان وقوع حوادث و بحران، سرعت و دقت امدادرسانی را افزایش دهیم.

سردار رحیمی تصریح کرد: در هفته ناجا از سازمان هلال احمر، آتش نشانی و اورژانس درخواست کردیم تا یک مانور عملیاتی را اجرا کند و این موضوع باعث هم افزایی و تعامل بین دستگاه‌های دیگر با یکدیگر شده است.

انتهای پیام/

تمهیدات هلال احمر برای امدادرسانی به زوار اربعین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار