رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم مطرح کرد؛

برگزاری همایش ملی مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم در قم

حجت‌الاسلام یوسفی مقدم گفت: همایش ملی مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم روز ۱۷ بهمن در مرکز همایش‌های غدیر در قم برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد صادق یوسفی مقدم رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به برگزاری همایش ملی مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم گفت: پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این همایش را با همکاری برجسته‌ترین مراکز پژوهشی قرآن کشور در راستای منویات مقام معظم رهبری در مورد فرهنگ سازی و ایجاد گفتمان مقاومت برگزار می‌کند.

او ادامه داد: از جمله محور‌های همایش ملی مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم می‌توان به مبانی و اصول مقاومت اسلامی از منظر قرآن کریم از جمله اعتقادی، سیاسی، اخلاقی و فقهی، شاخصه‌های و الگو‌های مقاومت در قرآن کریم از جمله پیامبران، ائمه معصومین (ع)، فرماندهان نظامی، زنان الگو، جوانان و جوامع الگو اشاره کرد.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم افزود: دستاورد‌ها و چالش‌های مقاومت از منظر قرآن کریم از جمله سیاسی، اعتقادی، اخلاقی، فقهی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی و گفتمان سازی مقاومت از منظر قرآن کریم از جمله ادبیات مقاومت و گفتمان سازی و روش‌های گفتمان سازی جزو محور‌های همایش ملی مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم است.

یوسفی مقدم مکان برگزاری همایش ملی مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم را شهر قم دانست و تصریح کرد: این همایش روز ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ در مرکز همایش‌های غدیر برگزار می‌شود، مهلت ارسال چکیده مقالات و اصل مقالات به دبیرخانه همایش در پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن به ترتیب تا ۱ دی ماه و ۱ بهمن است.

او ادامه داد: مقالات منتخب همایش مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم در مجلات علمی پژوهشی به چاپ می‌رسد و جوایز نفیسی به مقالات برگزیده این همایش اهدا خواهد شد.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم افزود: فرهنگنامه مقاومت در قالب یک نرم افزار در پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن تدوین شده است و این فرهنگنامه می‌تواند که به خصوص برای پژوهشگران مفید باشد.

یوسفی مقدم ۲۰ مرکز را همکار در برگزاری همایش ملی مقاومت اسلامی از منظر قرآن کریم دانست و تصریح کرد: در برخی از این مراکز پیش همایش‌هایی در این خصوص برگزار می‌شود، همچنین مقالاتی هم توسط این مراکز در خصوص مقاومت اسلامی از منظر قرآن کریم تدوین خواهد شد.

او ادامه داد: مقاومت موضوع پذیرفته شده در بین امت اسلامی است و همه مسلمانان می‌دانند که باید مقاومت کنند، اما دشمن در عصر حاضر، آشکارا به جنگ امت اسلامی آمده است و و تلاش می‌کند که اندیشه، فکر و عمل اسلامی را هدف قرار بدهد، جریان تکفیری در عصر کنونی همکاری پشت صحنه با دشمن برای از بین بردن حرکت‌های آزادی بخش دارد.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم خاطرنشان کرد: باید مفهوم صحیح مقاومت و جهاد از منظر اسلام بیان شود و نیاز به کار فکری و علمی در این زمینه داریم، در قرآن کریم به صلح تاکید شده است، ولی صلح به معنای تسلیم و سازش در برابر دشمن نیست.

انتهای پیام/الف

همایش ملی مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم در قم برگزار می‌شود

برچسب ها: قرآن ، معارف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.