ترکیه: تسلیم تهدید‌های ترامپ درباره سوریه نمی‌شویم

معاون رئیس جمهور ترکیه گفت آنکارا در مقابل تهدیدات رئیس جمهور آمریکا درباره سوریه سر فرود نمی‌آورد.

ترکیه: تسلیم تهدید‌های ترامپ درباره سوریه نمی‌شویمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فواد اوکتای، معاون رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد آنکارا تسلیم تهدیدات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در خصوص طرح اقدام نظامی در شمال سوریه نخواهد شد.

معاون رجب طیب اردوغان امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد، پیام ما به جامعه جهانی روشن است: ترکیه کشوری نیست که متاثر از تهدیدات شود. تا آنجائیکه به امنیت ترکیه مربوط می‌شود ما خود مسیرمان را تعیین می‌کنیم.

این مقام دولتی ترکیه هشدار داد: موضع ما در خصوص امنیت مرزهایمان و آینده برادران سوری ما و نیز تمامیت ارضی و وحدت سیاسی سوریه بدون تغییر باقی خواهد ماند.

به گفته معاون اردوغان تاکنون ۳۷۰ هزار آواره سوری به منازل خود در شمالی غربی سوریه، جائیکه پیشتر آنکارا عملیات موسوم به شاخه زیتون و سپر فرات را اجرا کرد، بازگشته اند.

اوکتای در پایان اینگونه جمع بندی کرد: اکنون زمان آن رسیده که یک منطقه امنیتی در شرق فرات ایجاد شود. ترکیه با تروریست‌هایی که کشور ما را از مرز‌های جنوبی تهدید می‌کنند مقابله و همچنین بازگشت پناهندگان سوری به وطن خود را تسهیل خواهد کرد.

ترامپ دیروز تهدید کرد اگر ترکیه اقدام خارج از چارچوب در سوریه انجام دهد اقتصادش را نابود می‌کند.

رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توئیتری نوشته بود: اقتصادشان را همان طور که قبلا انجام داده‌ام به طور کامل نابود خواهم کرد.

کاخ سفید بامداد دوشنبه پس از گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهور آمریکا و ترکیه درباره ایجاد منطقه امن در شمال سوریه اعلام کرد ترکیه در آستانه عملیاتی نظامی در شمال سوریه است، اما واشنگتن در این عملیات مشارکت ندارد و از آن حمایت نخواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار