رشد ۴۲۰ درصدی عبور زائران از شلمچه نسبت به مشابه سال گذشته

فرمانده انتظامی خوزشتان گفت:عبور زائران از مرزبین المللی شلمچه نسبته به سال گذشته رشد ۴۲۰ درصدی داشته است.

  به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،سردار حیدر عباس زاده فرمانده نیروی انتظامی خوزستان شامگاه گذشته گفت: از ابتدای صفر تاکنون ۲۶۰ هزار زائر از شلمچه به عراق رفته اند که این تعداد زائر در مقایسه با مشابه سال گذشته ۴۲۰ درصد رشد جمعیتی را نشان می دهد.

او با اشاره به همکاری و همراهی تمامی دستگاها و نهادهای مشغول در امر ارائه انواع خدمات در مرزهای شلمچه و چذابه و اتخاذ تمهیدات لازم و همکاری تمام دستگاه ها با ناجا در راستای انجام ماموریت بسیار مهم خود که تامین کننده نظم و امنیت در بحث ترافیکی و تردد زائران است، افزود: برنامه ریزی های بسیار خوبی از ابتدای ورودی های استان خوزستان انجام شده و نیروهای انتظامی و راهور در مسیر عبور زائران، توقفگاه ها و مواکب با همکاری سپاه و بسیج انجام وظیفه می کنند.

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان با اشاره به استقرار تمامی نیروها در دو مرز شلمچه و چذابه و استقرار فرمانده راهور استان خوزستان در منطقه، گفت: نیروهای راهور خودروهای زائران را با نظم و انضباط مناسبی به پارکینگ ها هدایت می کنند، با برنامه ریزی های انجام شده از ابتدای صفر یعنی هشتم مهرماه  تا کنون که حرکت زائران آغاز شده تاکنون یک مورد سرقت در پارکینگ ها گزارش نشده است.

سردار عباس زاده ادامه داد: کارت های تردد مواکب نیز تامین و تهیه و در اختیارشان قرار گرفته است و در صورت نیاز می توان با همکاری و هماهنگی با تهران نسبت به صدور و تحویل آنها اقدام کرد.

او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در شلمچه ۴۶ گیت برای تردد زائران پیش بینی شده که در حال حاضر ۲۴ گیت آن فعال است و در صورت نیاز و افزایش تعداد زائران بر تعداد گیت ها افزوده می شود.

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان با بیان اینکه زائران در کمتر از چند ثانیه پس از گذر از گیت ها به عراق می روند، افزود: بیش از ۶ هزار نفر از نیروهای انتظامی از استان خوزستان و سایر استان های معین و یگان ویژه ناجا با همکاری نیروهای اطلاعاتی و امنیتی در طول مسیر تردد زائران و ۲ مرز شلمچه و چذابه فعالیت دارند .

سردار عباس زاده درباره ساعات کار پلیس ۱۰+ در ایام اربعین یادآور شد: ۹ صبح تا ۱۲ شب زمان فعالیت بخش گذرنامه جهت صدور گذرنامه است.

او با بیان اینکه موضوع بازگشت زائران نیز برایمان حائز اهمیت است، گفت: با توجه به تفاهم نامه منعقد شده میان دو کشور ایران وعراق و حذف ویزا افزایش زائران متقاضی برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین پیش بینی شده بود و لذا با مسئولان در زمینه آماده سازی اتوبوس ها برای جا به جایی زائران از مرزها تا شهرهای محل اقامت شان هماهنگی و برنامه ریزهای لازم انجام شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان خوزستان با تاکید بر پرهیز جدی زائران از به همراه داشتن مواد ممنوعه (مواد مخدر) به هنگام مراجعه به مرزها گفت: در دو مرز شلمچه و چذابه ۱۰۰ نیرو را به جهت شناسایی حاملان مواد مخدر مستقر کرده ایم که اینان به صورت چهره زنی و یا استفاده از سایر ابزار نسبت به شناسایی این افراد اقدام می کنند.

عباس زاده افزود: از آن دسته از زائرانی که با وسیله نقلیه شخصی به مرزها آمده اند و پس از بازگشت قصد رانندگی دارند می خواهیم تا با توجه به خستگی ناشی از پیاده روی به طور حتم در مواکب موجود در مرزها استراحت کنند .

انتهای پیام/ د

رشد عبور زائران از شلمچه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.