ترکیه: ارتش ما به زودی عملیات خود را در سوریه آغاز می‌کند

مدیر ارتباطات دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه اعلام کرد ارتش این کشور به زودی از مرز‌های سوریه عبور می‌کند تا عملیات نظامی خود را در خاک این کشور آغاز کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، فخرالدین آلتون، مدیر ارتباطات دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه، اعلام کرد ارتش این کشور به همراه گروه موسوم به «ارتش آزاد» به زودی از مرز‌های سوریه عبور می‌کند تا عملیات نظامی مورد نظر خود را در این منطقه آغاز کند.

او در توئیتی نوشت: جنگجویان کُرد باید نگرش و وابستگی هایشان را تغییر دهند در غیر این صورت آنان را وادار می‌کنیم نتوانند تلاش‌های ما را برای مبارزه با داعش با مشکل مواجه سازند.

بر اساس گزارش‌ها، عناصری از نهاد اطلاعاتی ترکیه با هدف آمادگی این کشور برای آغاز عملیات نظامی، از مناطق مرزی سوریه بازدید کرده‌اند ضمن اینکه، تلاش‌ها برای انتقال تجهیزات نظامی و نظامیان به مرز‌های سوریه ادامه دارد.

ترکیه اخیرا اعلام کرده است قصد دارد به بهانه «مبارزه با تروریست‌ها»، عملیاتی نظامی در مناطق تحت کنترل کُرد‌ها در شمال سوریه آغاز کند. در پی اعلام این تصمیم ترکیه، آمریکا نیز اعلام کرد در این عملیات از آنکارا حمایت نخواهد کرد، اما نیرو‌های خود را از این منطقه خارج می‌کند. در مقابل شبه‌نظامیان موسوم به نیرو‌های دموکراتیک سوریه که تحت حمایت آمریکا قرار دادند، اعلام کردند با هرگونه حمله ترکیه مقابله می‌کنند و واشنگتن را به خنجر زدن از پشت به خود متهم کرده‌اند.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار