رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران مطرح کرد؛

شفافیت راهکار بازگشت اعتبار مردم به مدیریت شهری است

آروین گفت: هیچ نهادی مانند شهرداری در شهرسازی نقش ندارد و شفافیت در این حوزه می‌تواند اعتماد اجتماعی از دست رفته مدیریت شهری را بازگرداند.

پاینده / شهرداری به چشم مردم در گذشته منبع فساد بود / شفافیت راهکار بازگشت اعتبار مردم به مدیریت شهری استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بهاره آروین رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران در آیین رونمایی از سرویس‌های هوشمند شهرسازی با اشاره به این نکته که رونمایی از این سرویس‌ها در ادامه مسیر روند شفافیت است، گفت: در کنار همه فشارهای ایجاد شده و تغییرات رویکردی در حوزه مدیریت شهری شهرداری تهران به دستاوردهایی دست پیدا کرده است اما سوال همواره این بود که در بحث شفافیت چه موضوعاتی باید اولویت داشته باشد.

رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران در دوره‌ای اعتماد اجتماعی خود را در بین مردم از دست داده بود و یکی از علت‌های این از بین رفتن اعتماد اجتماعی به شهرداری بود که مردم اعلام می‌کردند که در شهرداری حساب است.

آروین  تأکید کرد: شهرداری با شهروندان مراودات روزمره دارد و اگر شهروندان به شهرداری بی اعتماد باشند به مشکل خواهیم خورد.

او با اشاره به ترافیک و پسماند گفت: در بین حوزه‌های مدیریت شهری من تنها به دو موضوع ترافیک و پسماند اشاره می‌کنم که اگر شهروندان نسبت به مدیریت شهری بی اعتماد باشند مدیریت شهری هیچگاه نمی‌تواند در این دو حوزه موفق باشد و اقدام مؤثری انجام دهد و راهکار بازگشت اعتماد مردم به مدیریت شهری شفافیت و این شفافیت در گرو الکترونیکی کردن خدمات شهری قرار گرفته است.

رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه که باید از تکنولوژی به صورت حداکثری استفاده کرد: به اعتقاد من حوزه شهرسازی به دو دلیل برای مردم دارای اولویت است که دلیل اول آن این است که حوزه شهرسازی حوزه مدیریت خاص شهرداری تهران است و دلیل دیگر این است که شهرسازی نحوه ارتباط مدیریت شهری با مردم است.

آروین ادامه داد: هیچ نهادی مانند شهرداری ها در شهرسازی نقش ندارد و باید بدانیم که مردم بیشتر از هر حوزه دیگری برای حل مشکلات شهرسازی به شهرداری مناطق مراجعه می‌کنند.

او تأکید کرد: ایجاد سرویس‌های هوشمند در بلند مدت اعتماد مردم را به دنبال دارد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار