مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: با همکاری متولیان موقوفات سه موکب در بیجار، سنندج و مرز خسروی برای پذیرایی از زائرین اربعین راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی ۳ موکب توسط موقوفات کردستان برای پذیرایی از زائرین اربعینبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حجت‌الاسلام کاروند مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان از راه‌اندازی ۳ موکب توسط موقوفات مرتبط با نیت عزاداری ایام شهادت سیدالشهدا امام حسین (ع) در بیجار، سنندج و مرز خسروی خبر داد و اظهار کرد: اجرای امینانه نیت واقفین یکی از اولویت‌های اصلی اوقاف و امور خیریه استان کردستان می‌باشد در همین راستا با یکپارچه‌سازی موقوفات با نیت اطعام عزاداران سیدالشهدا اقدام به برپایی ۳ موکب باهمکاری متولیان موقوفات غیر متصرفی در شهرستان‌های بیجار، سنندج و مرز خسروی نموده است.

او خاطرنشان کرد: موکب اجرای نیت موقوفات اهل سنت در خروجی شهر سنندج به سمت کرمانشاه در حال آماده‌سازی است و خدمات موکب شامل روزانه ۴ هزار پرس اطعام از روز جمعه آغاز خواهد شد.

کاروند ادامه داد: منابع مالی این موکب از محل اجرای نیت موقوفات امان الله خان ثانی، حاج محمد تقی معتمد وزیری، میرزا رضا وزیر، ماه رخسار و خانم بزرگ سنندج است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان ادامه داد: خدمات دیگری همچون اسکان موقت، نمازخانه، خدمات اورژانسی، سرویس بهداشتی و وضوخانه در جوار موکب اجرای نیت موقوفات اهل سنت کردستان به زائران اربعین ارائه می‌شود.

حجت‌الاسلام کاروند با اشاره به نام‌گزاری موکب اجرای نیت موقوفات اهل سنت کردستان گفت: مردم، خیرین و واقفین اهل سنت احترام فراوانی برای اهل بیت و سیدالشهدا امام حسین (ع) قائل هستند و اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان در تلاش است با یکپارچه‌سازی اجرای نیت این موقوفات عقیده و احترام را به مردم سراسر ایران نمایان سازد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به راه اندازی موکب امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) در مرز خسروی گفت: این موکب با همکاری استان‌های اردبیل، کرمانشاه و کردستان در مرز خسروی راه اندازی شده و خدمات آن شامل روزانه ۷ هزار پرس اطعام به زائران اربعین است.

او اذعان داشت: ۱۰ نفر از کارکنان اوقاف و امور خیریه کردستان به مدت ۱۰ روز به مرز خسروی اعزام خواهند شد.

حجت‌الاسلام کاروند خاطر نشان کرد: موکب سیدالشهدا بیجار از محل موقوفه الهیار خان بیجار در جاده خسرو آباد بیجار واقع شده و خدمات آن شامل اطعام، پذیرایی و برپایی نماز جماعت خواهد بود.

او با اعلام زمانبندی کار مواکب اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: این ۳ موکب از روز شنبه ۲۰ مهر تا ۳۰ مهر به خدمت‌رسانی به زائران می‌پردازند.

منبع: فارس

انتهای پیام/ز

به زائرین اربعین خدمات رسانی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.