پاک سازی تالاب استیل از زباله

حریم و حاشیه تالاب استیل از زباله پاکسازی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مصطفی فلاح مجاور، رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان حریم و حاشیه تالاب استیل را از زباله پاکسازی کردند و زباله‌های به جا مانده از گردشگران را از حاشیه این تالاب جمع آوری کردند.

او از برنامه منظم اداره حفاظت محیط زیست آستارا با همراهی گروه‌های فعال زیست محیطی، دهیاران، شورا‌های روستا‌ها و سایرین برای پاکسازی محیط زیست به ویژه مناطق تحت مدیریت این سازمان از زباله خبر داد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا از همه مسافران و شهروندان درخواست کرد ضمن استفاده و لذت بردن از طبیعت، از ریخت و پاش زباله در محیط زیست به ویژه تالاب ها، رودخانه‌ها و مناطق چهارگانه حفاظت محیط زیست (پارک‌های ملی، پناهگاه حیات وحش، منطقه حفاظت شده و آثار طبیعی ملی) خودداری کنند تا این امانت الهی به نسل‌های بعدی سپرده شود.

فلاح مجاور اظهار داشت: تالاب استیل با مساحت حدود ۱۴۰ هکتار جزء تالاب‌های مندرج در آیین نامه اجرایی تبصره یک ماده یک قانون حفاظت، احیاء و مدیریت تالاب‌های کشور بوده که جزء تالاب‌های شکار ممنوع کشور نیز است.

او با اشاره به اینکه این تالاب به دلیل نزدیکی به شهر آستارا و قرارگیری در جوار بزرگراه آستارا به رشت و دسترسی آسان آن هر ساله مورد بازدید میلیون‌ها گردشگر داخلی و همچنین خارجی قرار دارد، تصریح کرد: این تالاب سالیانه محل جوجه آوری چندین هزار پرنده در نیمه اول سال و فرودگاه هزاران پرنده مهاجر در نیمه دوم سال است.

انتهای پیام/ع

پاکسازی حریم و حاشیه تالاب استیل از زباله

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.