عطایی: بازیکنان را فرسوده کردیم/ تیم ملی با شرایط فعلی فدراسیون هم می‌توانست موفق باشد/ از جوانانمان به درستی استفاده نکردیم

سرمربی تیم ملی والیبال جوان کشورمان گفت: فشار مستمر سخت است، بازیکنانمان را فرسوده کردیم و نتوانستیم از جوانانمان هم به درستی استفاده کنیم.

بهروز عطایی سرمربی تیم ملی جوانان کشورمان در گفت و گو با  خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بازی تیم‌های ملی والیبال ایران و آمریکا که در نهایت با شکست تیم کشورمان همراه شد بیان داشت:  پیش بینی می‌شد بازی سختی را داشته باشیم، آمریکا تیم قدرتمندی است و عملکردش در والیبال جهان گویای این مسئله است و اگر توجه کنید همین حالا هم تیم دوم  جام جهانی است و تنها یک بازی اش را باخته است.  

او افزود: به هر صورت فکر می‌کنم آمریکای‌ها با برنامه و هدف از پیش تعیین شده ، به عنوان یکی از منظم‌ترین و با حوصله‌ترین تیم جهان به این بازی آمد ،آن ها می‌دانستند که اگر ما را از نظر دریافت دچار مشکل کنند و توپ هایمان به دست پاسور نرسد می‌توانند کنترل بازی را در نظر بگیرند. از این حربه هم به درستی استفاده کردند و توانستند دریافت‌های ما را دچار تزلزل کنند و قدرت دفاعی ما را کم کنند.  

در سال‌های اخیر سابقه نداشت بازی را با این نتیجه به حریف واگذار کنیم

سرمربی تیم ملی جوانان کشورمان در ادامه اظهار داشت: این اتفاق در ست دوم نیافتاد و ما بازی را بردیم، اما آمریکا در دیگر ست‌ها با فشار در سرویس‌ها و دفاع ما را با مشکل رو به رو کرد و بر بازی مسلط شد، تصور می‌کنم تیم در ست‌های سوم و چهارم هم دچار تزلزل شد و نظم تیمی کاملا بر هم خورد و اتفاق کاملا عجیبی افتاد، در سال‌های اخیر سابقه نداشت که بازی را با این نتیجه به حریفی واگذار کنیم. به هر صورت اگر بخواهم جمع بندی کنیم و با بازی برابر برزیل مقایسه کنم می‌توان گفت نسبت به بازی برابر برزیل بازی ضعیف تری انجام دادیم و این در حالی است که آمریکا تیم ضعیف تری نسبت به برزیل است.

استفاده از بازیکن یک هنر است 

او درباره استفاده ازبازیکنان جوان و این که آیا به درستی از این نفرات استفاده شد یا نه بیان داشت: به هر حال نوع استفاده از بازیکنان یک هنر و توانمندی است. به نظرم بازیکن ذخیره و فیکس ادبیات درستی نیست و ما بازیکن بهتر و بدتری نداریم ما به هر حال با ۱۳ بازیکن به این مسابقات رفتیم و همه بازیکنان باید بتوانند به ما کمک کنند. به هر حال در این مسابقات بازیکن مصدوم دادیم که همراه تیم بودند ، همین مسائل باعث شد شاکله بر هم بخورد و کار مشکل شود.  

بازیکنان را فرسوده کردیم و از جوانانمان هم به درستی استفاده نکردیم 

عطایی در ادامه بیان داشت: فشار بیش از حد به بازیکنان در چند وقت اخیرو استفاده به صورت مکرر از بازیکنان باعث شد فشار خستگی ، ذهنی و جسمی را روی بازیکنان حفظ کنیم و قابلیتی که  از آن‌ها سراغ داریم را نبینیم. این مسئله‌ای بود که کارشناسان پیش از این اذعان داشتند و گفتند که این فشار روی تعدادی از بازیکنان غیر عادی است و تیم روی دوش ۵ - ۶ بازیکن است، به هر حال به عنوان یک فرد و یک انسان ظرفیت چنین فشاری به صورت مستمر سخت است  و این بدان معناست که بازیکنانمان را فرسوده کردیم و نتوانستیم از جوانانمان هم به درستی استفاده کنیم، اگر بخواهیم  یک تعریف درست داشته باشیم می‌توان گفت که تلفیق یک تیم با تجربه، جوان  و با کیفیت می‌تواند تیم خوبی را تشکیل دهد، ولی ما نتوانستیم تلفیق خوبی داشته باشیم.

عطایی: بازیکنان را فرسوده کردیم و از جوانانمان هم به درستی استفاده نکردیم / تیم ملی با شرایط فعلی فدراسیون هم می‌توانست موفق باشد

بازیکنانمان والیبال زده شده اند

او افزود:  می‌توانستیم در این مسابقات فرصت بیشتری داشته باشیم و بازیکنانی مانند معروف و غفور را در ایران نگه داریم تا از فضای والیبال خارج شوند، تصور می‌کنم والیبالیست‌های  ما والیبال زده شده اند، ما می‌توانستیم تیم جوان را با خود به مسابقات ببریم و اگر این طور می‌شد نتیجه را مردم می‌پذیرفتند و تن بازیکنان جوان هم با تصمیم از قبل تعیین شده به بزرگان جهان می‌خورد، تصور می‌کنم زمانی که وارد این مسابقات شدیم  استراتژی این بود که با تمام قوا بازی هایمان را آغاز کنیم و در این مسابقات نتیجه بگیریم، در واقع تنها ۴ تیم برزیل، لهستان، روسیه و ما را این کار را انجام دادند ما هم جزو ۴ تیم با کیفیت دنیا بودیم که با تمام قوا وارد شدیم، اما دیگر حریفان آن استراتژیشان تغییر نکرد و با قدرت در بالای جدول حضور دارند.  

بهتر بود شرایط حضور جوانان را از قبل فراهم می‌کردیم وبازیکنان را دچار تخریب ذهنی نمی‌کردیم

عطایی در ادامه بیان داشت: حضور با ترکیب اصلی و با تمام توان در واقع تصمیم اشتباهی بود و مجبور شدیم از تصمیم دوممان استفاده کنیم و بازیکنان با تجربه را بیرون بکشیم و با بازیکنان جوان به میدان برویم، اگر قرار بود چنین چیزی باشد بهتر بود از ابتدا همین کار را می‌کردیم و بازیکنانمان را دچار تخریب ذهنی نمی‌کردیم، بازیکنان دچار تخریب ذهنی شده اند و این والیبال زدگی سخت می‌تواند آن‌ها را به شرایط اولیه بازگردادند. به نظرم حالا هم که بازیکنان باتجربه و اصلیمان بازی نمی‌کنند  بهترین تصمیم است. به نظرم خوب است بازیکنی مثل سعید معروف بازی نمی‌کند و به نظرم باید امروز بازیکنی مثل امیر غفور هم استراحت می‌کرد برای مسابقات باشگاهی و انتخابی المپیک آماده می‌شد ، غفور اگر بازی نمی‌کرد اتفاقی نمی‌افتاد به نظرم وقتی تصمیم این شد که از جوان‌تر‌ها استفاده کنیم و بزرگان استراحت کنند باید با دقت بیشتری این کار را انجام می‌دادیم ، در مجموع نقشه اولمان به بن بست خورد و مربی تصمیم گرفت از این شرایط استفاده کند.  

عطایی: بازیکنان را فرسوده کردیم و از جوانانمان هم به درستی استفاده نکردیم / تیم ملی با شرایط فعلی فدراسیون هم می‌توانست موفق باشد

تیم ملی با شرایط فعلی فدراسیون هم می توانست موفق باشد

عطایی درباره تاثیر نا به سامانی فعلی فدراسیون بر شرایط تیم ملی اظهار داشت: این که فدراسیون به ثبات نرسیده است بحث قابل قبولی است اما ما با همین اوضاع در لیگ ملت‌ها شرکت کردیم و تیم در مرحله مقدماتی  دوم لیگ ملت‌ها شد و در نهایت هم به عنوان پنجمی رسید این یعنی در همین فضا هم تیم ملی توانست موفق باشد، نوجوانان هم در قهرمانی جهان عنوان پنجمی گرفت که نتیجه خوب و قابل قبولی است،   تیم جوانمان هم که  در همین شرایط به قهرمانی جهان رسید.

عملکرد تیم ملی را به شرایط فدراسیون ربط نمی دهم 

او ادامه داد:  در تصمیم‌های کلان و بلند مدت نداشتن رئیس فدراسیون را ایراد می‌بینیم که یک نقص و نقیصه است، ولی عملکرد تیم را به این شرایط ربط نمی‌دهم و به نظرم ۲ مقوله جدا از هم است این که ما بخواهیم یک اشتباه را به مسائل فدراسیون وصل کنیم کار غلطی است، بازیکنان ما همین نفرات بودند که در مسابقات جام ملت های آسیا به قهرمانی رسیدند بحث فنی نسبت به مدیریت بحث جداگانه‌ای است و این نتایج را خیلی منتصب به نبود ثبات نمی بینیم، اما معتقدم ثبات نباشد مشکلاتی به وجود می‌ آید ولی نتایج را ربط نمی‌دهم و فکر می کنم  باید موضوع را به صورت فنی بررسی کرد نه مدیریتی ، اگر ثبات باشد حرکتمان با سرعت و دقت بیشتری رو به جلو می‌رود. 


بیشتر بخوانید: 

تیم ملی والیبال ایران ۱ - آمریکا ۳/ داشته های کولاکوویچ ته کشید

غفور امتیاز آورترین بازیکن ایران برابر آمریکا شد

تیم ملی والیبال ایران ۱ - برزیل ۳/ نفس سلسائو مقابل جوانان ایران به شماره افتاد


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار