کشف ۱۰۰ تن کود شیمیایی تقلبی و غیر مجاز در آمل

فرمانده انتظامی مازندران از کشف ۱۰۰ تن کود شیمیایی تقلبی و غیر مجاز در شهرستان آمل خبر داد.

سردار سید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران، در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،گفت: در اجرای منویات مقام معظم رهبری و عزم جدی پلیس در مقابله قاطعانه با قاچاق، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: در اجرای این ماموریت، کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و جرائم اقتصادی پلیس آگاهی آمل با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی یک عرضه کننده کود‌های شیمیایی کشاورزی تقلبی، فاقد کیفیت و استاندارد‌های لازم در آن شهرستان شدند.

سردار میرفیضی گفت: با هماهنگی قضائی، ماموران متهم را که با خرید کود‌های شیمیایی به صورت فله ای، آن را با سایر افزودنی‌های نامرغوب مخلوط و روانه بازار می‌کرد، در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

او با بیان این که متهم کود‌های غیر مجاز را در کیسه‌هایی با آرم تجاری یکی از شرکت‌های معتبر داخلی به فروش می‌رساند، افزود: در بازرسی از انبار نگهداری کالا توسط متهم ۱۰۰ تن کود شیمیایی فاقد کیفیت و استاندار‌های لازم کشف شد.

فرمانده انتظامی مازندران گفت: پس از معرفی متهم به مرجع قضائی، کود‌های غیر مجاز کشف شده تحویل جهاد کشاورزی شهرستان آمل شد.

او با بیان این که کالا‌های قاچاق معمولا از کیفیت و استاندارد‌های لازم برخوردار نبوده و تبعات زیست محیطی فراوانی را در پی خواهند داشت، به مردم و کشاورزان توصیه کرد: ضمن خرید کالا خصوصا کالا‌های سلامت محور از مراجع قانونی و بنگاه‌های اقتصادی معتبر در صورت شناسایی سودجویان در این زمنیه مراتب را به مراجع قضائی و انتظامی گزارش دهند.

انتهای پیام/س

کشف کود شیمیایی تقلبی و غیر مجاز در آمل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.