مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد:

ارتقای دسترسی ریلی و جاده ای بنادر در پسکرانه/ رشد ۶ درصدی صادرات غیرنفتی در بنادر

راستاد گفت:‌ سازمان بنادر و دریانوردی دسترسی بنادر تجاری کشور به سایر شقوق حمل‌ونقل را در دستور کار دارد.

ارتقای دسترسی ریلی و جاده ای بنادر در پسکرانه/ رشد ۶ درصدی صادرات غیرنفتی در بنادربه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی به دنبال این است که دسترسی بنادر تجاری کشور به سایر شقوق حمل‌ونقل با منابع و سرمایه‌گذاری‌های سازمان، بهبود و ارتقا یابد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص همکاری این سازمان با راه‌آهن و شرکت زیرساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور برای توسعه زیرساخت‌های ترانزیتی متصل به بنادر، افزود: به دنبال دسترسی بنادر تجاری کشور به سایر شقوق حمل‌ونقل با منابع سازمان بنادر و دریانوردی و سرمایه‌گذاری برای بهبود و ارتقا هستیم.

وی ادامه داد: در این زمینه، دسترسی بندر تجاری چابهار به پسکرانه در حوزه جاده‌ای و دسترسی به ریل، یکی از برنامه‌های در دست اقدام سازمان است ضمن اینکه بهسازی مسیر دسترسی به بندر شهید رجایی، ایجاد دسترسی جاده‌ای برای بندر تجاری بوشهر، کمربندی بندر امام و بهبود دسترسی جاده‌ای این بندر بخش دیگر از برنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی است. در بنادر شمال کشور هم بحث جاده، دسترسی به بنادر نوشهر و امیرآباد هم جزو برنامه‌های سازمان است.

وی گفت: در این خصوص مجموع طرح ها برای توسعه زیربناهای حمل‌ونقلی بنادر کشور که در حال مطالعه بوده و اجرا شده و یا اینکه اجرا خواهد شد حدود ۱۰۰۰میلیارد تومان است که از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی خواهد بود.


بیشتر بخوانید: احداث وسیع‌ترین ترمینال مواد معدنی در محدوده خلیج فارس و دریای عمان


مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص عملکرد شش ماه نخست سال ۹۸ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تصریح کرد: در شش ماه ابتدایی امسال خوشبختانه شاهد روند روبه رشد فعالیت‌های تخلیه و بارگیری در بنادر تجاری کشور هستیم. این میزان بیش از ۷۶ میلیون تن تخلیه و بارگیری بوده که از این میزان حدود ۱۶ میلیون تن واردات غیرنفتی و حدود ۲ برابر این میزان یعنی ۲۷ میلیون تن صادرات غیرنفتی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در زمینه واردات غیرنفتی، ۲۴ درصد رشد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل را شاهد هستیم و در زمینه صادرات غیرنفتی هم حدود ۶ درصد رشد عملکرد بنادر تجاری کشور بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار