با زائران در مرز شلمچه و چذابه؛

مرز شلمچه و چذابه بسته شد +فیلم و تصاویر

این روز‌ها مرز‌های شلمچه و چذابه پر از حال و هوای حسینی است که در این بسته خبری شاهد آخرین اخبار از وضعیت تردد زائران در این ۲ مرز خواهیم بود.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،مدیرکل حج و زیارت استان خوزستان گفت: ثبت نام در سامانه سماح از مرز ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر نیز عبور کرده که ۱۰ درصد از این ثبت نامی‌ها به این استان اختصاص دارد.

آبرسانی به مواکب اربعین در مرز‌های خوزستان با اختصاص ۱۵ تانکر

محمد خانچی جانشین ستاد اربعین صنعت نفت جنوب گفت: به منظور تامین بخشی از نیاز آب موکب‌های اربعین حسینی در مرز‌های شلمچه و چذابه، ۱۵ دستگاه تانکر آبرسان اختصاص یافت.

عبور زائران از مرز‌های خوزستان به تناسب تامین امکانات در بخش عراقی /افزایش کرایه خودروهای سواری  

حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان در تشریح آخرین وضعیت مرز‌های شلمچه و چذابه در استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: بدلیل کمبود امکانات در بخش عراقی مرز چذابه، خروج زائران در این مرز‌ها به تناسب تامین امکانات از سوی کشور عراق انجام می‌شود.

او افزود: از کشور عراق درخواست کردیم تا خودرو و اتوبوس برای انتقال زائران به کشور عراق را تامین کنند  تا ازدحام در هر بخش ایرانی و عراقی کاهش یابد.

بازدید رئیس دفتر رئیس جمهوری از مرز بین المللی شلمچه

واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری به ‌منظور بررسی زیر ساخت های موجود در مرز شلمچه و نحوه خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی از این گذرگاه مرزی دیدن کرد.

بازبودن مرزبین المللی شلمچه

کوروش مودت فرماندار ویژه خرمشهر گفت: در بخش ایرانی مرز شلمچه مشکلی نداریم و از زائران استقبال خوبی انجام شده است و خادمان مواکب در حال پذیرایی از آنان هستند اما از آنجایی که در عراق مشکل خودرو برای جابجایی زائران وجود دارد، در این سو ما کنترل کردیم تا برای ساعاتی زائران از ایران به سمت عراق نروند و به مشکل برنخورند.

برقراری امنیت در چهار گذرگاه مرزی اربعین

سردار رمضانعلی شعبانی معاون عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه با حضور در مرز شلمچه گفت: اربعین مقدمه ساز حرکت جهانی است که در گام دوم انقلاب اسلامی مقدمه ساز یک گام بلند خواهد بود.

ارسال ۱۰ میلیون بطری آب معدنی به مرزهای چهارگانه

سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید و حضور در موکب محبان امیرالمومنین در مرز شلمچه گفت: اکنون در جمع زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه هستم چند ساعتی است که مرز بسته شده و امید است با تمهیدات مسئولان هر چه سریعتر مرز باز شود.

مرز شلمچه و چذابه بسته شد +فیلم و تصاویر

اخذ گذرنامه الزامی است/ امکان شرکت در مراسم اربعین با دریافت برگه گذر موقت

رضا نجاتی مدیر کل امنیتی، انتظامی، مرزی و دبیر ستاد اربعین استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های  باشگاه خبرنگاران جوان      از اهواز، گفت: امسال با رایزنی‌های انجام با طرف عراقی روادید حذف شده است و نیازی به اخذ آن نیست.

زائران اربعین با چند ساعت تاخیر به مرزهای خوزستان مراجعه کنند

علی حسین حسین زاده معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان و مسئول قرارگاه اربعین حسینی در پایانه مرزی چذابه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: به دلیل مشکلات پیش آمده و کمبود خودرو در بخش عراقی مرز چذابه و نبود آمادگی از سوی کشور عراق، زائران اربعین حسینی با چند ساعت تاخیر به مرز‌های شلمچه و چذابه مراجعه کنند.

آمادگی ایران برای خدمات رسانی به زائران اربعین در عراق

محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور، امروز در حاشیه بازدید از پایانه مرزی چذابه در جمع خبرنگاران گفت: متاسفانه با وجود آمادگی در سمت ایرانی مرزها، طرف عراقی در تامین امکانات آمادگی ندارد و با مشکلاتی مواجه است، اما به منظور رفاه حال زائران، ایران آمادگی خود را به کشور عراق برای ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین حسینی اعلام کرده است.

مرز شلمچه و چذابه بسته شد +فیلم و تصاویر

مشکل تامین آب آشامیدنی در شلمچه و چذابه

حجت الاسلام سیدمحمود موسوی رییس کمیته تغذیه ، اسکان و جذب مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین خوزستان روز چهارشنبه در مرز شلمچه به افزایش پنج تا ۶ برابری جمعیت زائران اربعین در مرزهای شلمچه و چذابه نسبت به اربعین پارسال اشاره کرد و گفت:برای تامین آب آشامیدنی زائران بامشکل روبرو هستیم و از هموطنان تقاضا داریم نذر آب کنند.

۲ هزارو ۲۰۰ دستگاه اتوبوس در مرز شلمچه برای بازگشت زوار

عبدالرضا فتاحی مسئول ساماندهی زائران پایانه‌های استان خوزستان پنجشنبه گفت:۲ هزارو ۲۰۰ دستگاه اتوبوس در مرز شلمچه، یک هزارو ۸۰۰ دستگاه در مرز چذابه و ۸۰۰ دستگاه اتوبوس نیز در اندیمشک برای بازگشت زائران اربعین پیش‌بینی شد.

ماجرای سرگردانی زائران اربعین در بخش عراقی مرز چذابه چیست؟

رضا نجاتی مدیر کل امنیتی، انتظامی، مرزی و دبیر ستاد اربعین استان خوزستان درخصوص علت سرگردانی زائران اربعین حسینی در پایانه مرزی چذابه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: مشکلی در تردد زائران در بخش ایرانی این پایانه مرزی وجود ندارد و زائران در بخش عراقی دچار مشکل شده اند.

سرگردانی زائران در مرز چذابه

مرز شلمچه و چذابه بسته شد +فیلم و تصاویر

مرز شلمچه و چذابه بسته شد +فیلم و تصاویر

اعزام ۱۰۰ اتوبوس ایرانی به مرز شلمچه

مسئول کمیته مشارکتهای مردمی و اسکان ستاد اربعین شلمچه گفت: به منظور تسریع در سفر زائران ایران به سمت نجف، ۱۰۰ دستگاه اتوبوس ایرانی به مرز شلمچه عراق اعزام می شوند.

مرز چذابه از طرف عراق بسته شد

به دلیل کمبود امکانات و وسایل نقلیه برای تردد زائران اربعین حسینی مرز بین المللی چذابه از سوی عراق بسته شد.

رضا نجاتی دبیر ستاد اربعین حسینی در خوزستان گفت: مسئولان در حال تلاش برای برطرف کردن مشکل زوار اربعین در عراق هستند، اما با توجه به اینکه این مشکل در کشور عراق روی داده نیازمند همکاری دولت و این کشور است.

توقف زائران در مرز شلمچه

مرز شلمچه و چذابه بسته شد + تصاویر

مرز شلمچه و چذابه بسته شد + تصاویر

مرز شلمچه و چذابه بسته شد +فیلم و تصاویر

 

توقف زائران اربعین در مرز شلمچه

کمبود اتوبوس در مسیر شلمچه عراق به نجف اشرف موجب شده تا هزاران زائر اربعین از بامداد روز پنجشنبه تاکنون در این گذرگاه مرزی متوقف شوند.

به دلیل ازدحام بیش از حد زائران اربعین در شلمچه عراق و به دلیل نبود وسیله نقلیه برای انتقال آنها به نجف اشرف ، نیروی انتظامی از ورود زائران به پایانه مرزی شلمچه جلوگیری می کند.

با زائران در مرز‌های چذابه و شلمچه؛ توقف زائران اربعین در مرز شلمچه  + تصاویر

تمهیدات خدمات رسانی به زائران اربعین اندیشیده شد

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان گفت: تمام تمهیدات برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در سطح استان اندیشیده شده و مردم استان در موکب‌ها مشغول خدمات دهی به زائران هستند.

کار عبور و مرور زائران به خوبی انجام می شود

حمید سیلاوی جانشین فرمانده قرارگاه اربعین در مرز چذابه گفت: گیت های گذرنامه که مهمترین بخش فعال پایانه چذابه است بدون مشکل در حال انجام تشریفات عبوری زائران است.

او با اشاره به اینکه نیروهای کمکی و معین نیز در حال فعالیت هستند بیان داشت: در ۲ روز آینده عزیمت زائران اربعین حسینی از پایانه چذابه به نقطه اوج خود نزدیک شود.

با زائران در مرز‌های چذابه و شلمچه؛ استقرار قرارگاه رسانه ای اربعین حسینی در شلمچه + تصاویر

۱۰درصد ثبت نامی ها در سامانه سماح خوزستانی هستند

مدیرکل حج و زیارت استان خوزستان گفت: ثبت نام در سامانه سماح از مرز ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر نیز عبور کرده که ۱۰ درصد از این ثبت نامی‌ها به این استان اختصاص دارد.

استقرار قرارگاه رسانه ای اربعین حسینی در شلمچه

داریوش دبیقی مدیر کل صداو سیمای مرکز آبادان در گفت و گو با خبرنگار   گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،گفت:گروه‌های متعدد خبری و تولیدی مرکز آبادان ۱۵ روز پیش از اربعین با تمام تجهیزات و توان در نقطه صفر مرزی مستقر شده و لحظه به لحظه اخبار حرکت زوار به سمت عتبات عالیات در عراق را مخابره می کنند.

حضور مسئولان در گذرگاه مرزی چذابه

احمد هاشمی بخشدار بستان  در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: به همراه جمعی از مسئولان از پایانه مرزی چذابه بازدید کردیم و از نزدیک بر روند خدمات دهی به زائران همایش پیاده روی اربعین حسینی نظارت داریم.

با زائران در مرز‌های چذابه و شلمچه؛ استقرار قرارگاه رسانه ای اربعین حسینی در شلمچه + تصاویر

 

 

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی رضا
۱۲:۱۷ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
چرا دولت قبلا تمهیدات لازم را با دولت عراق بعمل نیاورده که تعداد وسایل نقلیه در خاک عراق را افزایش دهند فقط تجربه دارند بگویند این تعداد زائر در سامانه سماع ثبت نام کرده اند وقتی می بینید استقبال مردم چند برابر شده آنطرف سکه را ببینید که حمل و نقل در کشور عراق هم چند برابر شود
Iran (Islamic Republic of)
رضا حیدری سیستانی
۱۶:۵۰ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
علی برکت الله