حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

نظارت بر اجرای قانون وظیفه مهم سازمان بازرسی کل کشور/ نباید نیاز مالی شهرداری بستر شکل گیری فساد شود

معاون اول قوه قضاییه گفت: شورا‌ها و شهرداری‌ها نقش مهمی در اجرای قانون دارند و اگر قانون ضعیف اعمال شود، سازمان بازرسی کل کشور باید ورود کند.

نظارت بر اجرای قانون وظیفه مهم سازمان بازرسی کل کشور/ نباید نیاز مالی شهرداری بستر شکل گیری فساد شودبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه در اجلاس شورای عالی استان‌ها با تأکید بر اینکه مردم ما شایسته بهترین شکل خدمت هستند، در جمع خبرنگاران گفت: تمام دستگاه‌ها باید همت کنند که در کنار مردم بی منت و آسان خدمات رسانی کنند و ما باید بدانیم که در همه دستگاه‌ها ممکن است آسیب وجود داشته باشد.

وی با اشاره به عملکرد دستگاه قضا افزود: در حال حاضر دستگاه قضا نظارت را از درون خود آغاز کرده تا اگر آسیب و فسادی در این دستگاه وجود دارد شناسایی شود و ما نیز از دیگر دستگاه‌ها می‌خواهیم تا به همین گونه برای مقابله با فساد اقدام کنند.


بیشتر بخوانید: فساد در برخی دستگاه‌ها وجود دارد، اما سیستماتیک نیست/ کار‌های مردمی کم هزینه است


معاون اول قوه قضاییه با تأکید بر نقش شورا‌ها و شهرداری‌ها گفت: شورا‌ها و شهرداری‌ها نقش مهمی در اجرای قانون دارند، اما یکی از مسائلی که ممکن است به آسیب تبدیل شود این است که شهرداری برای مدیریت شهر همواره نیاز به تأمین بودجه دارد، از این رو ما باید بر انضباط مالی دستگاه‌ها دقت کافی داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای با تأکید بر اینکه برگزاری این‌ چنین نشست‌هایی مهم است، گفت: امیدوارم با برگزاری هرچه بیشتر این نشست‌ها از این ظرفیت‌های دو جانبه بتوانیم استفاده کنیم.

وی افزود: باید در مدیریت شهری کاری کنیم تا پرونده‌ای ایجاد نشود و رسیدن به این هدف در گرو اقدام به موقع نهاد حفاظتی دستگاه مذکور است.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به اینکه در برخی از بخش‌ها ضعیف عمل شده است، گفت: در مواردی که دستگاه مربوطه ضعیف عمل کرده، باید به آن دستگاه تذکر داده شود که قانون درست اجرا نشده است.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای تصریح کرد: یکی از وظایف مهم سازمان بازرسی کل کشور نیز رسیدگی به مواردی است که در آنجا قانون ضعیف اعمال شده است.

انتهای پیام/

تأکید معاون اول قوه قضاییه بر نظارت کامل در انضباط مالی دستگاه‌ها

برچسب ها: دادگاه ، قوه قضاییه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار