مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: ۷۰۰ نام بیگانه در صنوف مختلف استان وجود دارد که باید ساماندهی شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: ۷۰۰ نام بیگانه در صنوف مختلف این استان وجود دارد که مسئولان مرتبط باید برای ساماندهی، اصلاح یا تغییر این نام‌ها اقدام کنند.

  فاطمه کرمپور افزود: از این پس باید برای نامگذاری واحد‌های جدید صنعتی، تجاری و بازرگانی از سامانه نامگذاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام شود.

او ادامه داد: به منظور پاسداشت زبان فارسی، به کار بردن اسامی و کلمات بیگانه در مکاتبات ممنوع است که باید دستگاه‌های مختلف به آن توجه کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر عنوان کرد: قانون ‌آیین نامه اجرایی ممنوعیت به‌کارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه در سال ۷۵ به تصویب رسیده و باید دستگاه های اجرایی با کمک یکدیگر این مهم را اجرایی کنند.

کرمپور گفت: بعضی از صنوف مانند آرایشگران که برای تائید نام در گام نخست با اداره اماکن در ارتباط هستند، این موضوع را رعایت می‌کنند اما در برخی از صنف‌های دیگر اجرا نمی‌شود.

او با تاکید بر ایجاد زیرساخت های فرهنگی برای جلوگیری از به کارگیری اسامی بیگانه، بیان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، به تنهایی قادر به  اجرای قانون نیست و دستگاه های دیگر نیز باید همراه باشند.

انتهای پیام/ک

واحد‌های صنفی برای انتخاب نام از سامانه نامگذاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استفاده کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.