شهردار قم عنوان کرد؛

استفاده از نماد شهدا برای ساماندهی ورودی‌های شهر قم

شهردار قم گفت: به دنبال تدوین طرح جامع برای ورودی‌های شهر قم هستیم و معرفی شهدا می‌تواند یکی از طرح‌ها باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،سید مرتضی سقائیان‌نژاد،شهردار قم امروز در نشست با رئیس و اعضای ستاد کنگره ملی شهدای استان قم، با تاکید بر اینکه شهدا منبع فیض بخش برای تمام احوال هستند، اظهار کرد: غفلت ما نباید موجب شود نور و روشنایی شهدا در زندگی‌مان از بین برود.


او با اذعان به اینکه بخش اصلی کار و خدمت به مردم خلوص نیت است، تصریح کرد: اگر خلوص نیت در کار‌های ما راه پیدا کند تمام مشکلات ما حل می‌شود و گره‌ها باز خواهد شد و برای ما راه رسوخ به دل‌ها باز می‌شود.


شهردار قم با تاکید براینکه شهدا نیازی به تجلیل ندارند و تجلیل از شهدا برای خود ما است، افزود: تجلیل از شهدا تجلیل از راه و هدف آن‌ها است، امروز جامعه به سمت مادی‌گرایی رفته که معنویت شهدا می‌تواند در این شرایط کارساز باشد.


او با بیان اینکه بسیاری از مشکلات جامعه به دلیل دوری از روحیه اخلاص و پاکی و معنویت است، اظهار کرد: روحیه ایثار و شهادت باید در جامعه گسترش پیدا کند و شورای شهر و شهرداری در این مسیر همکار و همراه کنگره ملی شهدای استان هستند.


شهردار قم با اشاره به ضرورت ساماندهی ورودی‌های شهر قم، گفت: به دنبال تدوین طرح جامع برای ورودی‌های شهر هستیم تا نمادسازی در این ورودی‌ها صورت گرفته و جلوه خوبی به شهر داده شود که در این راستا معرفی شهدای استان می‌تواند یکی از طرح‌ها باشد.


احمد حاجی‌زاده رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم نیز در این نشست با اشاره به برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان قم در سال آینده، عنوان کرد: ۱۷ کمیته زیرمجموعه کنگره تشکیل شده که از جمله آن‌ها کمیته روحانیت، فضای مجازی، تشکل‌های مردمی، پشتیبانی، دانشگاهیان و شهدای نهضت جهانی اسلام است.


او با اشاره به بررسی تجربیات دیگر استان‌های کشور در برگزاری کنگره‌های شهدا، اضافه کرد: به دنبال این هستیم که هر رویدادی که در استان طی این یکسال شکل می‌گیرد با عنوان کنگره و با نام و یاد شهدا باشد.


رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم با بیان اینکه هزار و ۲۹۳ شهید از کشو‌های مختلف در قم مدفون هستند، گفت: نام شهدای ارتش، بسیج، سپاه، نیروی انتظامی و انقلاب اسلامی باید در شهر نمایان شده و مردم با این شهدا آشنا شوند.


انتهای پیام/ش

نشست شهردار قم با رئیس و اعضای ستاد کنگره ملی شهدای استان

برچسب ها: شهرداری ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار