ورود حدود ۵۰ هزار نفر نیروی جویای کار جدید در فضای کسب و کار خراسان رضوی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: افزایش یک درصدی نرخ مشارکت اقتصادی در استان به معنای ورود حدود ۵۰ هزار نفر نیروی جویای کار جدید در فضای کسب و کار است.

ورود حدود ۵۰ هزار نفر نیروی جویای کار جدید در فضای کسب و کار خراسان رضویبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  رضا جمشیدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: انتشار آمار ۶ ماهه اقتصادی نشانگر بهبود وضعیت اشتغال در کشور می‌باشد که در این میان ارتقای شاخص‌های یاد شده در خراسان رضوی بیش از میانگین کشوری است.
 
او تصریح کرد: نرخ مشارکت اقتصادی استان در تابستان امسال معادل ۴۷.۴ درصد بود که نسبت به فصل مشابه سال قبل یک درصد افزایش داشته است، این در حالی است که نرخ مشارکت اقتصادی کشور در تابستان امسال ۴۴.۹ درصد اعلام شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۰.۲ درصد افزایش داشته است که این آمار نشان دهنده جایگاه بهتر استان در زمینه رونق کسب و کار نسبت به میانگین کشوری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی در باره تفاضل شمار شاغلین افزایش یافته و تعداد بیکاران کاهش یافته استان، گفت: افزایش یک درصد نرخ مشارکت اقتصادی در استان به معنای ورود حدود ۵۰ هزار نفر نیروی جویای کار جدید در فضای کسب و کار است.

جمشیدی  افزود: نرخ بیکاری این استان در تابستان امسال معادل ۹ درصد بود که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۲ درصد کاهش داشت، اما نرخ بیکاری کشور در این فصل ۱۰.۵ درصد اعلام شد که در مقایسه با دوره مشابه پارسال ۱.۸ درصد کاهش داشته است.

او تصریح کرد: تابستان امسال تعداد شاغلین استان ۲ میلیون و ۶۵ هزار و ۴۴۷ نفر اعلام شد که این تعداد در مقایسه با فصل قبل ۱۱۷ هزار و ۶۹۸ نفر افزایش داشت.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: همچنین شمار بیکاران ۱۵ ساله و بیشتر استان در تابستان امسال ۲۰۴ هزار و ۲۷۵ نفر بود که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۶ هزار ۴۵۸ نفر کاهش داشته است.

انتهای پیام// ز.م

اشتغال‌زایی در خراسان رضوی بیش از میانگین کشوری است

برچسب ها: اشتغال ، کسب و کار ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.