پرداخت بیش از ۶ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان خراسان شمالی

۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال غرامت به کشاورزان بیمه‌گذار خراسان شمالی در سال زراعی گذشته پرداخت شد که به گفته معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خراسان شمالی، هم‌اکنون خسارت‌دیدگان بخش زراعی و دامی مطالبه‌ای از صندوق بیمه کشاورزی ندارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،هادی اسعدی معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خراسان شمالی گفت: پارسال، سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال غرامت خسارت به دامداران بیمه گذار و سه میلیارد ریال به بیمه گذاران بخش زراعت پرداخت شده است.

اسعدی با اشاره به اینکه باغداران استان، اردیبهشت ماه امسال از سرمای دیررس بهاره متحمل خسارت شدند افزود: میزان خسارت وارد شده به باغداران بیمه گذار استان از سرمای بهاره، ۱۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خراسان شمالی اظهار کرد: پارسال ۲۲۲ هزار راس دام، هشت میلیون و ۳۶۰ هزار قطعه طیور، هشت هزار هکتار باغ و ۵۶ هزار هکتار از کشتزار‌های استان بیمه شده است.

او خاطرنشان کرد: در سال زراعی پیش، خشک سالی خسارتی برای کشاورزان استان نداشت، اما زراعت کاران، از تگرگ و سیل و سایر حادثه‌ها خسارت دیده که البته خیلی زیاد نبوده است.

اسعدی گفت: در سال زراعی جدید، بیمه محصولات زراعی و دام در حال انجام است بیمه بخش زراعت از اوایل سال زراعی در حال اجرا است و تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

او افزود: بیمه محصولات باغی هم از ابتدای آبان آغاز و تا دو ماه انجام می‌شود.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که در سال گذشته ۱۲ درصد از کشتزار‌ها و دام‌ها و ۳۰ درصد از باغ‌های این استان زیر پوشش بیمه بود.

انتهای پیام/ ر

پرداخت بیش از ۶ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.