معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر قم عنوان کرد؛

افزایش ۹۲ درصدی خدمات گفتاردرمانی هلال احمر قم

عبدالنبی بحرانی گفت:با راه اندازی بخش گفتاردرمانی هلال احمر قم،ارائه خدمات از هشت به ۹۲ درصد در پایان شهریور رسید.

افزایش ۹۲ درصدی خدمات گفتاردرمانی هلال احمر قمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،عبدالنبی بحرانی،معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر قم با اشاره به عملکرد این معاونت در نیمه نخست سال جاری عنوان کرد: فعالیت‌های انجام شده در معاونت درمان و توانبخشی در مدت ۶ ماهه اول سال جاری شامل انجام واکسیناسیون به میزان ۲ هزار و ۵۰۲ دُز و اعزام اعضاء تیم‌های BHCU به ۶ دوره آموزشی در ۴ استان شامل دوره‌های تغذیه، بهداشت مادر و کودک، بهداشت محیط، بهداشت روان، ATLS&ACLS و تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی است.

او افزود: از جمله عملکرد در این معاونت شامل فعالیت‌های تیم‌های BHCU می‌باشد که این تیم‌ها متشکل از پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص، پرستار، ماما، روانشناس و کارشناس تغذیه و تکنسین دارویی بوده است.

معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر قم در مورد اعزام تیم درمانی به پست‌های امداد و نجات نوروزی توضیح داد: در این مدت اعزام تیم درمانی به روستای سعدآباد، روستای خورآباد، روستای قبادبزن و منطقه سیل زده الشتر صورت گرفت همچنین ۲ تیم درمانی به پست‌های نیمه شعبان در جمکران اعزام شدند.

بحرانی عنوان کرد: معاینات حجاج، روحانیون، معین و معینه‌های حج تمتع ۹۸ از جمله اقدامات در این مدت بوده است که در این بخش، ۸ پزشک به حج تمتع سال ۹۸ اعزام شد ضمن اینکه معاینات شناسنامه سلامت امدادگران و معاینات اعضاء طرح دادرس معاونت امور جوانان از جمله این اقدامات است.

او بیان کرد: یکی از اقدامات مهم در ۶ ماهه نسخت امسال ارسال تجهیزات درمانی ودارو به طرح نذرآب منطقه سرباز و پشامک است.

معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان قم گفت: در بخش خدمات داروخانه‌ای نیز در این مدت تعداد نسخه‌های پیچیده شده شامل ۲۹ هزار و ۱۷ مورد است.

بحرانی افزود: در بخش کاردرمانی، تعداد مراجعین شامل ۱۱۵ نفر با ۵۰۲ جلسه در ارائه خدمت است که در این بخش تخفیف هم به مددجویان ارائه شد، در این راستا ارائه تخفیف معادل ۴۵ درصد تعرفه به عموم مراجعه کنندگان است.

او  در رابطه با فیزیوتراپی عنوان کرد: تعداد مراجعین در بخش فیزیوتراپی ۲۵۳ نفر شامل ۲ هزار و ۸۰۰ جلسه ارائه خدمات است و تخفیف به مددجویان در این بخش نیز ارائه شده است که ارائه خدمات از ۳۴ درصد به ۶۶ درصد در مقایسه با ۶ ماهه اول سال ۹۷ رشد داشته است.

معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان قم گفت: در بخش گفتار درمانی در ۶ ماه نخست سال افتتاح و راه اندازی مجموعه‌ای صورت گرفت و ارائه خدمات از ۸ درصد به ۹۲ درصد در پایان شهریور رسیده است.

بحرانی بیان کرد: در این بخش تعداد مراجعین ۱۱۹ نفر و تعداد جلسات ارائه خدمات ۵۶۶ جلسه بوده است.

انتهای پیام/ش

راه اندازی بخش گفتاردرمانی هلال احمر قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.