لزوم ورود جدی و فعال استان‌های معین شلمچه در تامین خودرو برای انتقال زائران

سرکنسول ایران در استان بصره عراق بر لزوم ورود جدی و فعال استان‌های معین شلمچه در تامین خودرو برای انتقال زائران و آب آشامیدنی مورد نیاز آنان تاکید کرد.

 به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،احمد سیاهپوشان سرکنسول ایران در استان بصره عراق امشب در جلسه ستاد اربعین استان خوزستان که در محل پایانه مرزی شلمچه برگزار شد، گفت: با توجه به تجربه ای که در طی سال‌های گذشته به دست آوردیم یکسری از مشکلات را حل کردیم اما امسال با توجه به فراوانی جمعیت زائران و استقبال گسترده ای که برای زیارت از سوی مردم ایران صورت گرفت، طبییعی است که دچار مشکل شویم، ظرفیت های در برخی بخش‌ها جوابگوی این حجم از زائران را نیست.

او افزود: تمامی هماهنگی هایی که با طرف عراقی در بحث بهداشت، تغذیه، اسکان و داشتیم در بالاترین سطحش اتفاق افتاد اما به دلیل افزایش جمعیت شاید این ظرفیت های پیش بینی شده جوابگو نبوده است، کشور ما در این باره تلاش‌ها و کمک های فراوانی انجام داده که از این بابت قدردانی می کنم.

سرکنسول ایران در استان بصره عراق گفت: اما باز هم این کمک‌ها جوابگو نیست و با توجه به فراوانی جمعیت زائرانی که هر لحظه هم بر تعدادشان افزوده می شود باید تلاش کرد تا این مشکلات به حداقل برسد تا همچون سال‌های گذشته خدمات رسانی به زائران انجام و این آئین در بالاترین سطحش برگزار شود.

سیاهپوشان ادامه داد: پارسال در چنین روزی جمعیت خروجی از مرز شلمچه به عراق حدود ۲۵ تا ۳۰ هزار نفر بود اما امروز این رقم به ۱۱۰ هزار نفر رسید و طبیعی است که در بخش عراقی با توجه به وضعیت زیرساخت ها و امکاناتش زائران با مشکل مواجه شوند. دست کمک به سوی استان خوزستان و استان‌های معین دراز می کنیم بیایند پای کار و مشکلات زائران را حل کنند.

او گفت: زائران دیروز شرایط سختی را پشت سر گذاشتند و زائران در هر جایی که یافته بودند، خوابیده و شبشان را صبح کردنددو این در حالی است که زائر ایرانی باید امنیتش تامین شود.

سرکنسول ایران در استان بصره عراق با تاکید بر نیاز مبرم زائران به آب آشامیدنی افزود: همه به دنبال این هستیم که مشکل را حل کنیم لذا از استان‌های معین می خواهیم تا به کمک بیایند، خودروهای پیش بینی شده برای انتقال زائران از بخش عراقی شلمچه تا نجف به هیچ وجه جوابگوی سیل جمعیت زائران نیست.

سیاهپوشان افزود: حدود ۸۰ دستگاه اتوبوس و کامیون را برای انتقال زائران از بصره خواسته ایم که از سوی شرکت نفت، ترابری و سایر عوامل شان در حال اعزام به مرز هستند.

او با بیان اینکه خودروهایی که زائران را می آوردند به دلیل ازدحام جمعیت امکان نزدیک شدن به مرز را ندارند و این کارشان به سختی انجام می شود، اظهار کرد: در حال حاضر به ماشین برای انتقال زائران از بخش عراقی شلمچه تا نجف و آب آشامیدنی نیاز مبرم است و برای این منظور دست یاری به سوی استان‌های معین شلمچه دراز می کنیم.

انتهای پیام/ د

تامین خودرو و آب در شلمچه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.