صحبت‌های فریبا نادری درباره رفتاری از او که موجب خنده دیگران می‌شود

«فریبا نادری» به خاطر عشق به بازیگری حتی با دختر دو ماهه اش جلوی دوربین «سعید سلطانی» رفت تا ایفاگر نقش پری سیمای قصه «ستایش ۳» که این روز‌ها مورد توجه مخاطبان تلویزیون است، شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، نادری از فصل دوم به جمع بازیگران سریال «ستایش» پیوست و ایفا گر نقش عروس حشمت فردوس، زن دوم صابر شد. او که می‌گوید در انتخاب هایش حساس است در گفتگو با ما از نقش «پری سیما» سخن گفت و درباره انتخاب نقش هایش صحبت کرد.



همکلام با «فریبا نادری» بازیگر سریال «ستایش»

ما از فصل دوم به بعد «فریبا نادری» را در نقش متفاوت «پری سیما» در سریال «ستایش» می‌بینیم. چه شد با وجود این که می‌دانستید نقش منفی است و شاید بازتاب‌هایی در جامعه داشته باشد بازی در «ستایش» را پذیرفتید؟

از ابتدا می‌دانستم که می‌خواهم نقش چه شخصیتی را بازی کنم و استقبال هم کردم. کار من بازی کردن است و مهم نیست که عده‌ای بگویند چقدر بدجنس است! به من که نمی‌گویند بلکه شخصیت این فضا را ایجاد کرده و من سعی می‌کنم توان بازیگری ام را نشان دهم و این که چقدر می‌توانم در نقش‌های متفاوت بازی کنم.

وقتی شخصیت «پری سیما» به شما پیشنهاد داده شد، چون دو ماه بعد از تولد فرزندتان بود و تازه مادر شده بودید در این شرایط خاص چطور راضی شدید تا با فصل سوم همراه شوید و می‌توانستید مثل برخی بازیگران حضور نداشته باشید.

مسئولیتی در قبال پری سیما داشتم. شاید اگر نمی‌آمدم بازیگری دیگر می‌آمد. البته تیم کارگردانی و تهیه کننده برای من و فرزندم سر صحنه آرامش را فراهم کردند.

برخلاف این که ما پری سیما را شخصیت بدجنسی می‌بینیم، اما با شناختی که از فریبا نادری دارم شخصیتی خوش اخلاق، خونگرم و اجتماعی دارید. خصوصیت بارز اخلاقی تان چیست؟

شاید خیلی مهربان هستم و همه آدم‌ها را دوست دارم. وقتی پشت فرمان ماشین هستم و آدمی می‌خواهد عبور کند می‌ایستم تا رد شود که بقیه به من می‌خندند، اما این مرا خیلی خوشحال می‌کند. خوبی کردن به آدم‌ها خیلی برایم اهمیت دارد.

همین خصلت خوب تان سبب شده گاهی پنهانی به بچه‌های کار و بی سرپرست کمک کنید؟
آدم آن کار را برای دل خودش انجام می‌دهد. زمانی ما می‌خواهیم برای خیریه پول جمع کنیم و نیاز داریم به این که مردم همیاری کنند تا مثلاً مخارج درمان سنگین بنده خدایی را فراهم کنیم و من حتماً مشارکت می‌کنم، ولی جا‌هایی می‌بینم کاری از دست خودم و خانواده ام بر می‌آید و آن کار را نمی‌شود در بوق و کرنا کرد.

از دید مخاطب شخصیت پری سیما در سریال ستایش را چگونه می‌بینید؟
خیلی لجم می‌گیرد! زمان‌هایی که سکانس‌های حسی تری دارد و از دردش می‌گوید با خودم می‌گویم که حق دارد از این زندگی گزیده شده باشد، ولی در کل این حق را ندارد زندگی را از فرد دیگری بگیرد برای این که خودش در زندگی اش اذیت شده و این جا لج آدم را در می‌آورد.

شخصیت پری سیما خیلی از فریبا نادری دور است؟

پری سیما حتی نقطه مقابل من هم نیست و جزو نقاط بعید و محالات اخلاقی فریبا نادری است.

به طور حتم سختی‌هایی را برای نقش «پری سیما» متحمل شدید.

اگر نخواهم به سختی‌های بازی ام در ستایش اشاره کنم تا دوباره تداعی نشود می‌توانم بگویم که عاشق بازیگری هستم؛ وقتی به چیزی عشق داری و به هدف و جلوی مسیر فکر می‌کنی شاید سختی‌ها برایت آسان شود. قطعاً وقتی دخترم بزرگ شود سی دی‌های سریال «ستایش» را برایش می‌گذارم و به او می‌گویم که در دوران سختی که کوچک بودی رفتم و بازی کردم و مردم از من تعریف کردند و آن روز خستگی از تنم درمی آید.

پس بازیگری جزو اهداف اصلی زندگی تان است؟
بازیگری شریف جزو اهداف بازیگری ام است نه سیستم زندگی ام. شاید خیلی دلم می‌خواسته در سینما کار کنم و سیمرغ بگیرم. این اتفاق برای من در سینما نیفتاد، اما در تلویزیون سرم بالاست که با عزت و آبرو وارد سازمان می‌شوم و بازیگری شریفی دارم و انتخابم را می‌کنم، این هم رضایت من از کار است و شاکر خدا هستم.

با این توضیح دوست دارید چگونه در یاد‌ها بمانید؟
به عنوان یک بازیگر شریف و مردمی. همین حالی که الان دارم خیلی خوب است.

بازیگر نقش مقابل تان چقدر برای شما اهمیت دارد؟
خیلی اهمیت دارد. تا یک جایی می‌توانم با شرایط و بازی خوب نقش ام را در قاب تصویر درآورم، ولی اگر بازیگر نقش مقابلم مثل چوب خشک باشد حس و حال بازی درنمی آید!

در سال‌های اخیر نشان دادید که برخلاف برخی بازیگران که در نقش‌های خود کلیشه شده اند شما انعطاف پذیری خوبی در پذیرش نقش‌های متفاوت دارید. این انتخاب‌ها اتفاقی بودند؟
وسواس خودم بود و سختی اش را هم کشیده ام و یکهو یک سال کار نکردم، اما سر کار تکراری نرفتم. نمی‌گویم هر کاری که پیشنهاد داده شده بد بوده، می‌خواهم بگویم نقشی را که من قرار بود بازی کنم تکراری بود و وقتی برای من جذابیت ندارد اگر میلیارد‌ها هم به من بدهند خیلی دغدغه ندارم که بخواهم به خاطر پول در نقش تکراری بازی کنم.

شما نقش‌های مختلفی ایفا کرده اید؛ کدام نقش شما را به عمق جامعه برد؟
بعد از ستایش در یکی، ۲ نقش خاکستری بازی کردم، اما از نظر تاثیرگذاری «پری سیما» موثرتر بود. همچنین از میان نقش‌هایی که مثبت بودند نقشی که در سریال «پرستاران» داشتم تاثیرگذار بود. گاهی وقتی به بیمارستان می‌روم همراهان بیماران از وضعیت بیمارشان می‌پرسند و به آن‌ها می‌گویم من فقط نقش بازی کردم و پرستاری یاد ندارم.

با وجود شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه که فضای هنری را هم در بر می‌گیرد آیا با توجه به این که گزیده کار هستید و کمتر کار می‌کنید شغل دیگری هم دارید؟
بعد از ازدواجم راحت‌تر می‌توانم گزیده کار باشم به دلیل این که تکیه گاهم همسرم است و شغل دوم به معنای کسب درآمد ندارم.

همسرتان مخالف بازی تان نیست؟
خیر، اگر بود نمی‌گذاشت با بچه دو ماهه سر صحنه بیایم و بازی کنم. کل خانواده همسرم بازی هایم را پیگیری و نقد می‌کنند.

اگر دخترتان بخواهد مسیر شما را ادامه دهد با ورودش مخالفت نمی‌کنید؟
او هم مثل من حق انتخاب دارد و قطعاً اگر استعداد بازیگری داشته باشد کمک و تشویقش می‌کنم تا وارد این حرفه شود. من از سیستم پارتی بازی مادر دختری استفاده نمی‌کنم!

اهل فضای مجازی هستید؟
خیلی وقت گشت و گذار در فضای مجازی را ندارم. به این نتیجه رسیده ام که چیزی از فضای مجازی درنمی آید که باعث پیشرفت فریبای امروز شود. الان که در «ستایش» نقش ام پررنگ‌تر شده در حد اطلاع رسانی در اینستاگرام کلیپ‌ها و ویدئو‌ها را می‌گذارم و کامنت‌ها را می‌خوانم، اما وقتی کاری ندارم دلیلی نمی‌بینم که به هر بهانه‌ای و با هر عکسی حضور داشته باشم.

ناگفته‌های تان در پایان این گفتگو.
امیدوارم کار به جایی نکشد که پری سیمایی بیاید و عنان یک خانواده را در دست بگیرد و پدری را از پسری و نوه‌ای را از پدر بزرگی جدا کند. البته نمی‌گویم نداریم، هست، اما مهم این است که چگونه رفتار و زندگی کنیم که امثال پری سیما وارد زندگی مان نشوند.

منبع:خراسان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
من خیلی بازیشو دوس دارم فریبا نادری خیلی دوست داشتنیه باریکلا دختر عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
ای بدم میاد از این خانم
Iran (Islamic Republic of)
ش ه
۱۸:۵۷ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
ایستادن شما برای عبور عابر پیاده نشان از شخصیت شما است.
Netherlands
علی
۱۲:۴۲ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
عکس واقعیشو بذارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
خداییش لج آدم رو در می یاره پری سیما
ولی انیس هم داره تقاص رفتار خودش رو پس می ده
آخرین اخبار