با زائران در مرز مهران؛ تردد از ۱.۵ میلیون نفر گذشت/ فراهم شدن اینترنت وای‌فای در مسیر مهران/۳۰درصد ظرفیت پارکینگ های بیرون شهر خالی است + فیلم و تصاویر

آخرین اخبار از وضعیت تردد زائران در مرز مهران را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سرهنگ مهرداد علی محمدی رئیس پلیس پیشگیری استان ایلام گفت: پلیس پیشگیری در ماموریت اربعین امسال با استفاده از تمهیدات پیش بینی شده تحت تابعیت قرارگاه ابوذر٬انجام وظیفه می‌کند.

او با بیان اینکه ارتقاء امنیت مسافران در مرز مهران اولویت اول پلیس است عنوان کرد: همکاری‌های متقابل مردم با پلیس به منظور ارتقاء نظم و امنیت در تحقق اولویت‌های ماموریتی پلیس نقش تاثیرگذاری دارد.

این مقام انتظامی ضمن آرزوی توفیق برای همه زائران و مشتاقان زیارت عتبات عالیات اظهار داشت: لازم است مردم نهایت همکاری و تعامل را با خدمتگزاران خود در سراسر مسیر‌های منتهی به مرز‌های مهران داشته باشند.

او به زائران توصیه کرد: در ایستگاه‌ها و توقف گاه‌ها در هنگام شارژ تلفن همراه نسبت به عدم جابجایی آن توسط افراد ناشناس هوشیار باشند٬همچنین به هنگام ادای فرایض حتماً یک نفر در کنار خود به منظور حفظ و مراقبت از اموال بماند.

سرهنگ علی محمدی همچنین عنوان کرد: زائران اشیاء قیمتی خود نظیر گوشی تلفن همراه٬ پول نقد وطلاجات را در معرض دید عموم قرار ندهند٬اطلاعات شخصی خود را به راحتی در اختیار افراد ناشناس نگذارند و در حفظ اوراق هویتی خود نظیر گذرنامه کوشا باشند.

ورود ۶۰ دستگاه اتوبوس ایرانی به خاک عراق

فرماندار دشت‌آزادگان از اعزام ۶۰ دستگاه اتوبوس برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی به منطقه شیب عراق خبر داد.

خروج ۲۳ هزار زائر از مرز خسروی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از خروج ۲۳ هزار زائر از مرز خسروی طی امروز خبر داد.

هیچ‌مشکلی در تردد زوار پاکستانی اربعین وجود ندارد

دبیر ستاد اربعین استانداری سیستان و بلوچستان گفت: خوشبختانه هیچ مشکلی در مرز شلمچه برای ورود زوار پاکستانی به کشور عراق‌وجود ندارد.

 

انتقال زوار اربعین حسینی از خط ریلی بصره - کربلا به عتبات

 اسعد العیدانی استاندار بصره امشب در حاشیه نشست مرزی با استاندار خوزستان در جمع خبرنگاران گفت: از استاندار خوزستان و نیروهای مرزبانی و نظامی ایران که در حال خدمات رسانی به زائران اربعینی هستند قدردانی می کنیم.

اسکان اضطراری ۱۰۰۰ نفر از زائران اربعین در منذریه عراق

،فرزین معتمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت : با توجه به عدم پذیرش زوار اربعین از سوی طرف عراقی پس از ساعت اعلام شده، طی شب گذشته ۱۲ هزار و ۷۴۰ نفر توسط جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه اسکان اضطرای داده شدند.

انتقال زائران از مرز چذابه به استان‌های مختلف با تامین اتوبوس

مشاور معاون اول رئیس جمهوری از تامین اتوبوس برای انتقال زائران اربعین حسینی از مرز چذابه به استان‌های مختلف کشور خبر داد.

پارکینگ مرز شلمچه برای۳۵ هزار دستگاه خودرو ظرفیت دارد

دبیر اجرایی ستاد اربعین حسینی خرمشهر گفت: تا امروز شنبه ۲۵ هزار دستگاه خودرو در پارکینگ مرزشلمچه پارک شده است.

ترافیک سنگین اما روان در جاده‌های منتهی به مرزهای خوزستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: ترافیک در جاده‌های منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه در روز شنبه سنگین اما روان گزارش شده است.

کنترل تردد در مرزهای چذابه و شلمچه

سردار پاکباز فرمانده مرزبانی خوزستان گفت: با توجه به ازدحام جمعیت در گیت های خروجی پایانه مرزی شلمچه و چذابه تمهیدات لازم  برای تسهیل تردد زائران دیده شده و تردد به صورت روان و در امنیت کامل در حال انجام است.

 

خدمات دهی موکب داران به زوار اربعین در مرز چذابه

با زائران در مرز مهران؛ تردد از ۱.۵ میلیون نفر گذشت/ فراهم شدن اینترنت وای‌فای در مسیر مهران/۳۰درصد ظرفیت پارکینگ های بیرون شهر خالی است + فیلم و تصاویر

با زائران در مرز مهران؛ تردد از ۱.۵ میلیون نفر گذشت/ فراهم شدن اینترنت وای‌فای در مسیر مهران/۳۰درصد ظرفیت پارکینگ های بیرون شهر خالی است + فیلم و تصاویر

 ثبت نام ۵۲ هزار و ۵۰۰ کرمانشاهی در سامانه سماح

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت : از ابتدای نام‌نویسی در سامانه سماح برای حضور در مراسم اربعین حسینی (ع)، تاکنون ۵۲ هزار و ۵۰۰ کرمانشاهی ثبت‌نام کرده‌اند.

تامین آب شرب مورد نیاز زائران اربعین حسینی

زائران اربعین حسینی در فاصله شهر قصرشیرین تا پایانه مرزی خسروی باید توسط اتوبوس جابجا شوند، از این رو در این مسیر هیچ موکب و شبکه آبرسانی برای زائران در نظر گرفته نشده؛ با این حال روز گذشته ازدحام جمعیت زائران در مسیر مرز خسروی باعث شد تا عده ای از رائران پیاده این مسیر را طی کنند که به دلیل کمبود آب آشامیدنی و گرمای هوا با مشکل روبرو شدند.

استقرار سه فروند بالگرد در مرز رسمی خسروی

صائب مدرسی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : تاکنون یک فروند بالگرد اورژانس هوایی را در مرز خسروی مستقر کرده ایم و ۲ فروند دیگر نیز تا پایان امروز در این پایانه مرزی مستقر میشوند.

او با بیان اینکه ۲ بالگرد اورژانس هوایی در پادگان ابوذر ارتش مستقر هستند، گفت : این بالگرد‌ها به منظور آماده باش برای خدمات رسانی بهتر و سریع‌تر به زائران اربعین حسینی به پرواز درخواهند آمد.

 

با زائران در مرز مهران؛ تردد از ۱.۵ میلیون نفر گذشت/ فراهم شدن اینترنت وای‌فای در مسیر مهران/۳۰درصد ظرفیت پارکینگ های بیرون شهر خالی است + فیلم و تصاویر

موج بازگشت زائران اربعین به داخل خاک کشور

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام گفت: در کنار حجم زیاد خروج زائران از مرز مهران، موج بازگشت زائران اربعین به داخل خاک کشور نیز از طریق این مرز در حال شکل گیری است.

او افزود: بیش از ۶۶ هزار نفر طی ۲۱ ساعت گذشته از طریق مرز مهران وارد کشور شده اند که نسبت به مدت مشابه رشد ۱۲ برابری نشان می‌دهد.

تردد ۲۷۰ هزار زائر در مرز مهران

دلخواه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،گفت:از صبح امروز تا این لحظه ۲۷۰ هزار زائر در مرز مهران ورود و خروج داشتند.

دلخواه عنوان کرد:در این مدت ۳۰ هزار زائر ورود، همچنین ۲۴۰ هزار زائر از مرز خارج شدند.

او اظهار کرد: هم اکنون پایانه مرزی مهران مملو از زائران برای شرکت در مراسم اربعین است.

دلخواه افزود: از زائران عزیز درخواست می‌کنیم در هنگام ورود و خروج از گیت‌های پایانه مرزی مهران شکیبا باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ادامه داد: پیش بینی‌ها حاکی از آن دارد تردد در اربعین امسال بی سابقه باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خاطر نشان کرد:با هدف کنترل ترافیک بازگشت زائران از مرز مهران و جلوگیری از معطلی آنان، سه پایانه های  پشتیبان برای انتقال مسافران از مهران به داخل کشور انتخاب شده است و زائران بعد از رسیدن به مرز مهران به یکی از پایانه‌ منتقل می‌شوند.

با زائران در مرز مهران؛ تردد از ۱.۵ میلیون نفر گذشت/ فراهم شدن اینترنت وای‌فای در مسیر مهران/۳۰درصد ظرفیت پارکینگ های بیرون شهر خالی است + فیلم و تصاویر

اقامت بیش از ۴ هزار نفر شب زائر اربعین در مراکز اقامتی استان ایلام

عبدالمالک شنبه زاده مدیرکل میراث فرهنگی استان ایلام گفت: از شروع ایام اربعین تا کنون بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ نفر شب زائر اربعین در مراکز اقامتی استان اسکان یافتند که می‌توان گفت در طول ۲۰ روز گذشته تعداد بیش از ۸۷ هزار نفر در این مراکز اقامت داشته اند.

او افزود: این زائران در واحد‌های اقامتی استان ایلام شامل هتل، مهمانپذیر، خانه مسافر، کمپینگ گردشگری و اقامتگاه‌های بوم گردی روزانه اسکان داده می‌شوند.

شنبه زاده اضافه کرد: امسال با تمهیدات ایجاد شده میزان نفر شب اقامت در استان ایلام نسبت به سال گذشته افزایش داشته و ظرفیت استان در این بخش به ۴ هزار و ۵۰۰ نفر شب رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی ایلام اظهارداشت: تعداد ۱۱هتل، ۵ مهمانپذیر، ۶۳ خانه مسافر، ۶ کمپ گردشگری (هر کمپ ۵۰ نفر) ۴۰ واحد بوم گردی در ایام اربعین حسینی (ع) به زائران وگردشگران ورودی به استان خدمات دهی می‌کنند.

او اضافه کرد: به منظور ارایه خدمات بهتر به زائران اربعین ظرفیت مراکز اقامتی استان در این مدت افزایش مطلوبی داشته به طوری که در هتل‌ها برای هر شب ۵۹۱ نفر، مهمانپذیر‌ها ۲۰۰ نفر، خانه مسافر‌ها ۲۷۰۰ نفر، کمپینگ‌های گردشگری ۳۰۰ نفر و اقامتگاه‌های بوم گردی ۸۰۰ نفر ظرفیت اقامت ایجاد شده است.


بیشتر بخوانید: با زائران در مرز شلمچه و چذابه/ تردد در تمام محور‌های خوزستان روان است +تصاویر


مدیرکل میراث فرهنگی استان ایلام عنوان کرد: با توجه به اینکه استان ایلام از دیرباز به عنوان دروازه عتبات عالیات میزبان زائران امام حسین (ع) بوده اکنون نیز مراکز اقامتی همچون گذشته تمام امکانات و تجهیزات خود را برای پذیرایی از زائران فراهم کرده‌اند.

با زائران در مرز مهران؛ تردد از ۱.۵ میلیون نفر گذشت/ فراهم شدن اینترنت وای‌فای در مسیر مهران/۳۰درصد ظرفیت پارکینگ های بیرون شهر خالی است + فیلم و تصاویر

 

مستقر شدن اورژانس سیار ارتش در فرودگاه شهدای ایلام

محمد جواد یگانه مدیر فرودگاه شهدای ایلام گفت: این اورژانس درمانی سیار به منظور آماده باش برای خدمات‌رسانی بهتر و سریع‌تر به زائران اربعین حسینی در این فرودگاه راه‌اندازی شده است.

او ادامه داد: یک پزشک متخصص و چندین کادر و پرستار در این اورژانس سیار مشغول خدمات‌رسانی درمانی به زائران خواهند بود.

مدیر فرودگاه ایلام یادآور شد: این مرکز سیار همچنین به زائرانی که در مسیر ایلام - مهران دچار حادثه شده و با بالگرد به این فرودگاه اعزام شوند خدمات‌رسانی خواهد کرد.

یگانه در خصوص وضعیت پرواز ایلام - نجف نیز گفت: اولین پرواز بین خط هوایی ایلام - نجف برای انتقال زائران اربعین به عراق در قالب ۲ سورتی پرواز روز پنجشنبه هفته گذشته ۱۷ مهرماه انجام شد.

او اضافه کرد: در صورت وجود متقاضی امکان افزایش سورتی‌های این مسیر هوایی وجود دارد و مشکلی برای افزایش میزان پرواز‌ها در صورت افزایش تعداد زائران نیست.

زائران آدرس پارکینگ و محل دقیق پارک خودروی خود را یادداشت کنند

سرهنگ ابوالفضل کهزادی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: یکی از مشکلاتی که سال گذشته زائران در زمان بازگشت ازکربلای معلی با آن مواجه بودند فراموش کردن آدرس محل پارک خودروی خود بود که این مسئله باعث سردرگمی و اتلاف وقت آنان شد.

او افزود: باتوجه به کثرت و تنوع پارکینگ‌ها موجود در شهر مهران، بهتراست زائران در زمان تحویل خودرو ازصاحب پارکینگ رسید دریافت و تا زمان بازگشت آن را نزد خود نگاه دارند.

سرهنگ ابوالفضل کهزادی در پایان تصریح کرد:بررسی میدانی نشان می‌دهد هنوز قریب ۳۰ درصد از ظرفیت پارکینگ‌های موجود دربیرون شهرمهران خالی و آماده پذیرش وسایل نقلیه زائران اباعبدالله (ع) است.

با زائران در مرز مهران؛ تردد از ۱.۵ میلیون نفر گذشت/ فراهم شدن اینترنت وای‌فای در مسیر مهران/۳۰درصد ظرفیت پارکینگ های بیرون شهر خالی است + فیلم و تصاویر

فراهم شدن اینترنت وای‌فای رایگان در مسیر مهران تا پایانه مرزی برای زائران

عباس بیرامی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام گفت: در ایام اربعین حسینی سال‌جاری اینترنت وای‌فای رایگان در مسیر مهران تا پایانه مرزی (بدون محدودیت) برای زائران فراهم شده است.

او افزود: با توجه به حجم زیاد زائرین در مرز مهران و تراکم جمعیت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، چتر wi-fi رایگان در این مرز را در راستای ارائه خدمات مطلوب به زائرین جایگزین اینترنت بالن کرده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اظهار کرد: همچنین در سفر معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به ایلام، منطقه پرترافیک کنجانچم در مسیر ایلام به مهران ضمن افزایش ظرفیت دو سایت همراه اول موجود در منطقه اقدام به استقرار یک سایت سیار ایرانسل نیز کرده است.

او خاطرنشان کرد: با هماهنگی اپراتورها، برقراری رومینگ و ارتقاء تکنولوژی، تمامی مسیر‌های منتهی به مرز مهران از پوشش ۳ G و ۴ G برخوردار است.

زیرگذر کمربندی غربی شهر مهران امروز زیر بار ترافیک می‌رود

حجت الله نصیری شهردار مهران گفت: با افتتاح این زیرگذر، مسیر ورودی و خروجی پایانه برکت جداسازی شده و گره‌های ترافیکی تا حد زیادی در شهر مهران کاهش پیدا می‌کند.

او با اشاره به وضعیت پارکینگ‌های شهر مهران، یادآور شد: حدود ۸۰ درصد ظرفیت پارکینگ بزرگ اربعین تاکنون تکمیل شده است و هنوز امکان پارک برای خودرو‌های زائران وجود دارد.

به گفته نصیری‌پور به طور میانگین روزانه بیش از سه هزار دستگاه خودرو وارد این پارکینگ می‌شود و این تعداد در روز‌های منتهی به اربعین حسینی رو به افزایش است.

شهردار مهران یادآور شد: ۷۰ درصد ظرفیت پارکینگ‌های داخل شهر مهران تکمیل شده است و پارکینگ‌های خارج از شهر مهران نیز برای پارک خودرو‌ها همچنان ظرفیت پارک خودرو دارند.

نصیری پور از زائران خواست: خودرو‌های خود را در پارکینگ‌های دارای مجوز و مطمئن پارک کنند و و از پارک خودرو در بلوارها، پیاده‌رو‌ها و اماکن ناشناس خودداری کنند.

با زائران در مرز مهران؛ ترافیک سنگین در مسیر ایلام_ مهران/ تردد از۱.۵ میلیون نفر گذشت + تصاویر

افزایش بیش از ۵۰۰ درصدی تماس‌های ۱۱۰ در شهرستان مهران

سرهنگ مجید عطائی  با بیان اینکه افزایش چشمگیر تردد به مرز مهران داریم اظهار داشت:هماهنگی‌های درون و برون سازمانی جهت ارائه خدمات بهتر به زائران صورت گرفته است.

او گفت: روزانه توسط هیئت رئیسه ناجا و از طریق پایش تصویری مانیتورینگ مرکز عملیات، تردد زائران در محور‌های مواصلاتی، شهر و پایانه مرزی مهران رصد و دستورات لازم جهت تسهیل تردد و خدمات رسانی به آن‌ها صادر می‌شود.

این مقام انتظامی تصریح کرد:با به کارگیری گشت‌های انتظامی و اطلاعاتی، راهور و پلیس راه در مسیر‌های مواصلاتی استان ایلام، تا کنون هیچ گونه مشکل انتظامی و امنیتی در استان نداشته ایم.

دبیرقرارگاه اربعین معاونت عملیات ناجا مستقر در مهران خاطر نشان کرد:از اول صفر تا کنون، ۹۳۱ هزار نفر از مرز مهران خروج و ۱۸۸ هزار نفر نیز از این مرز ورود داشته اند.

خدمت رسانی تخصصی و شبانه روزی موکب ارتش در مهران

نیروی هوایی الهی ارتش با برپایی ۲ موکب در شهر مرزی مهران، میزبان زائران اربعین حسینی می باشد.

این موکب‌ها از ۱۲ مهرماه شروع به فعالیت نموده و خدمات رسانی انان به زائرین اربعین تا اول آبان¬ماه سال جاری ادامه خواهد داشت، خدماتی همچون طبخ، آماده¬سازی و توزیع بیش از ۹ هزار وعده (صبحانه، ناهار و شام)، پذیرایی از زائران با چای و شربت و آب خنک و ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و بیمارستانی با ویزیت شبانه روزی بیش از ۲ هزار بیمار در روز نمونه‌هایی از خدمات این موکب است.

نیروی هوایی الهی ارتش با برپایی ۲ موکب در شهر مرزی مهران، میزبان زائران اربعین حسینی بوده و به ارایه خدماتی همچون طبخ، آماده سازی و توزیع بیش از ۹ هزار وعده (صبحانه، ناهار و شام)، پذیرایی از زائران با چای و شربت و آب خنک و ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و بیمارستانی، استراحتگاه و تامین وسایل رفاهی و همچنین اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی را در میدان اربعین مهران و امامزاده علی صالح (ع) به صورت شبانه روزی می‌پردازد.

خدمات بهداشتی و پزشکی و بیمارستانی موکب نیروی هوایی ارتش تا انجام عملی جراحی
موکب نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مرز مهران علاوه بر خدمات اسکان و تغذیه، خدمات بیمارستانی و در صورت نیاز حتی عمل جراحی را در تمام سطوح انجام می‌دهد.

دکتر عقیقی، رییس تیم خدمات رسانی و مردم یاری پزشکی اداره بهداشت نیروی هوایی بابیان اینکه متخصصین بیمارستان بعثت نیروی هوایی ارتش در با استقرار در موکب نیروی هوایی ارتش در روز‌های پربازدید مشرف بیش از ۱۰۰۰ نفر بیمار را به طور رایگان ویزیت نمودند افزود؛ این طرح در راستای ارتقاء سطح سلامت عمومی زائرین اربعین و تمرین کادر درمانی اداره بهداشت و درمان نیروی هوایی ارتش انجام شد.

او افزود: کادر تخصصی این طرح شامل جمعی از متخصصین داخلی، جراحی عمومی، متخصصین علوم آزمایشگاهی و رادیولوژیی، دندانپزشکان، متخصصین طب اورژانس، زنان و زایمان، اطفال و مامایی به همراه پزشکان عمومی و روان شناسان و متخصصین طب پیشگیری هستندکه نسبت به ارائه خدماتی، چون ویزیت عمومی و درمان سرپایی، خدمات دارویی، انجام جراحی¬های اورژانسی در اتاق عمل‌های پیش بینی شده سیار، بستری موقت بیماران، خدمات رادیولوژی، عکسبرداری و سونوگرافی، خدمات دندان پزشکی و بهداشت دهان و دندان، خدمات آزمایشگاهی و خدمات مشاوره ای، بهداشتی، گند زدایی و سمپاشی محیط‌های غیر بهداشتی اقدام می‌نمایند. همچنین تجهیزات به کار گرفته شده در طرح مردم یاری نهاجا شامل اتاق عمل سیار، اتوبوس آمبولانسی، بیمارستان صحرایی، درمانگاه سیار، خودور‌های واکنش سریع طب پیشگیری، تجهیزات آزمایشگاهی و آزمایشگاه جنگ نوین می‌باشد.

نیروی هوایی و نیروی پدافند هوایی ارتش وظیفه خدمت‌رسانی و پذیرایی از زائران حسینی در اربعین ۹۸ را در مرز مهران بر عهده دارند.

تردد ۳۲۶ هزار زائر حسینی از مرز مهران طی ۲۴ ساعت گذشته

نورالله دلخواه مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام از تردد بیش از ۳۲۶ هزار زائر حسینی از مرز مهران طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: ترددها در مرز مهران روان است.

او تصریح کرد: هم اکنون پایانه مرزی مهران مملو از زائران برای شرکت در مراسم اربعین است.

افزود: از زائران عزیز درخواست می کنیم در هنگام ورود و خروج از گیت های پایانه مرزی مهران شکیبا باشند.

دلخواه گفت: پیش بینی ها حاکی از آن دارد تردد در اربعین امسال بی سابقه باشد.

اهمیت سلامت فردی و بهداشت زائران در مرز مهران

سهرابیان رییس گروه بهداشت مرکز بهداشت ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، با توجه به اینکه امکان انتقال ویروس به داخل کشور زیاد است گفت: ضرورت دارد زائران مسائل بهداشتی و سلامت خود را در طول مسیر بویژه در مسیر برگشت ، به طور کامل رعایت می‌کنند.

در اجتماع بزرگی که تشکیل می شود احتمال تماس با افرادی که بیمار هستند وجود دارد به همین سبب به زائران توصیه ی شود که حتما از ماسک های مناسب استاندارد استفاده کنند، از روبوسی، دست دادن در اغوش گرفتن با افرادی که بیماری تنفسی دارند خودداری شود.

زائران باید اگر علائمی شبیه آنفولانزا سرما خوردگی و بیماری تنفسی پیدا کردند حتما به نزدیک ترین مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند .

از خوردن سالاد سبزی رهای خام خودداری شود زیرا ممکن است موجب بیماری گوارشی شود.

حتما در طول مسیربرگشت از راه های تازه استفاده کنند استفاده کنند و در طول مسیر از ماسک کم چرب، لیمو ترش، آب لیمو، همراه غذا از بیماری های اسهالی جلوگیری کنند همچنین از خوردن آب چشمه ها و رود خانه ها خودداری کنند.

از نوشیدن چای ،مایعات داغ و غذای داغ خودداری کنند . ظروف یک بار مصرف در دراز مدت موجب بیماری سرطانی توصیه می شود به زوار و اماکن در صورت صرف غذا از ظروف یک بار مصرف استفاده کنند

ظرف های آشغال در ریختن آنها در نهر آب و رودخانه خودداری شود. قوطی های کنسرو بایستی تاریخ مصرف روی آنها درز شده باشد.

استفاده از کلاه ایمنی لبه دار می تواند از گرما زدگی و افتاب زدگی جلوگیری کند .

با زائران در مرز مهران؛ ترافیک سنگین در مسیر ایلام_ مهران/ تردد از۱.۵ میلیون نفر گذشت + تصاویر

تامین آرد مورد نیاز زائران در مهران

کامران سلیمان پور مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام گفت: آرد مورد نیاز همه نانوایی‌های ثابت و سیار مهران و دیگر نانوایی‌های ثابت کشیک و سیار سایر شهرستان‌هایی که در محل تردد زائران هستند از قبل تامین شده است.

او افزود: شهرستان مهران دارای ۲۸ واحد نانوایی ثابت است که همه این واحد‌ها در حالت کشیک قرار دارند و همچنین در شهرستان‌های چرداول، دهلران، ایوان و ایلام که محل عبور زائران است نیز ۱۰ واحد نانوایی به عنوان نانوایی کشیک انتخاب شده اند.

سلیمان پور تاکید کرد: هیچ گونه مشکلی در زمینه تامین آرد نانوایی‌های ثابت کشیک و سیار در کنار ایستگاه‌های صلواتی و آشپزخانه‌های پخت غذا برای زائران وجود ندارد و در شهر مهران علاوه بر سهمیه آرد نانوایی‌های کشیک و سیار آرد برای پخت نان مورد نیاز شهروندان این منطقه نیز به اندازه کافی ذخیره شده است.

او یادآور شد: در صورت نیاز به آرد با توجه به ممنوعیت تردد خودرو‌های سنگین آرد مورد نیاز از طریق ماشین‌های سبک که حق تردد دارند به مناطق یاد شده ارسال خواهد شد تا خللی در روند پخت نان ایجاد نشود.

 

با زائران در مرز مهران؛ ترافیک سنگین در مسیر ایلام_ مهران/ زائران آرامش خود را حفظ کنند + تصاویر

تمهیدات پیشگیرانه پلیس پیشگیری برای زائران اربعین حسینی

سرهنگ مهرداد علی محمدی رئیس پلیس پیشگیری استان ایلام گفت : پلیس پیشگیری در ماموریت اربعین امسال با استفاده از تمهیدات پیش بینی شده تحت تابعیت قرارگاه ابوذر٬انجام وظیفه می‌کند.

او با بیان اینکه ارتقاء امنیت مسافران در مرز مهران اولویت اول پلیس است عنوان کرد: همکاری‌های متقابل مردم با پلیس به منظور ارتقاء نظم و امنیت در تحقق اولویت‌های ماموریتی پلیس نقش تاثیرگذاری دارد.

این مقام انتظامی ضمن آرزوی توفیق برای همه زائران و مشتاقان زیارت عتبات عالیات اظهار داشت: لازم است مردم نهایت همکاری و تعامل را با خدمتگزاران خود در سراسر مسیر‌های منتهی به مرز‌های مهران داشته باشند.

او به زائران توصیه کرد: در ایستگاه‌ها و توقف گاه‌ها در هنگام شارژ تلفن همراه نسبت به عدم جابجایی آن توسط افراد ناشناس هوشیار باشند٬همچنین به هنگام ادای فرایض حتماً یک نفر در کنار خود به منظور حفظ و مراقبت از اموال بماند.

سرهنگ علی محمدی همچنین عنوان کرد: زائران اشیاء قیمتی خود نظیر گوشی تلفن همراه٬ پول نقد وطلاجات را در معرض دید عموم قرار ندهند٬اطلاعات شخصی خود را به راحتی در اختیار افراد ناشناس نگذارند و در حفظ اوراق هویتی خود نظیر گذرنامه و. کوشا باشند.

 زائران برای تردد از مرز آرامش خود را حفظ کنند

سرهنگ فرزاد یاسمی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، گفت:حضور کم سابقه زائران در پایانه مرزی مهران و از طرفی کمبود امکانات و وسایل نقلیه در آن طرف مرز باعث شده است که ایستایی‌هایی در تردد زائران به وجود آید.

او ادامه داد: با وجود حجم زیاد زائران خدمات رسانی به زائران به صورت مناسب در جریان است و موکب‌ها به اندازه کافی آب و غذا در اختیار زائران قرار می‌دهند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام، اظهار کرد: در طول مسیر نیز حجم زیاد خودرو‌ها در مسیر ایلام مهران و ایلام ملکشاهی _مهران در برخی مواقع و ساعت با ترافیک سنگین همراه شده است.

او با اشاره به اینکه در برخی ساعات ترافیک سنگین در مسیر باعث ایجاد توقف‌ها و ایستایی‌هایی چند ساعت می‌شود از ایران خواست آرامش خود را در مسیر حفظ کنند.

سرهنگ یاسمی اضافه کرد: در ترافیک مسیر، جیره غذایی مناسب، آب وهمچنین سوخت کافی برای خودرو به همراه داشته باشند.

با زائران در مرز مهران؛ ترافیک سنگین در مسیر ایلام_ مهران/ تردد از۱.۵ میلیون نفر گذشت + تصاویر

انتهای پیام/

برچسب ها: اربعین 98 ، محرم 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
اگرمثل صادرکردن گذرنامه باشه همش دروغه
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۶:۱۹ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
تا ۱۴۰۰