کد خبر: ۷۱۰۱۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۳

به گفته محققان، پسته بسیار برای سلامت مفید است و فواید متعددی برای سلامت دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در مجموع مغزیجات آجیلی از قبیل پسته حاوی فیبر بوده و به حفظ سلامت روده‌ها کمک می‌کنند. پسته هم با روان کردن عملکرد روده‌ها مرتبط است. آن‌ها منبع سرشار از فیبر هستند که عملکرد روده‌ها را تسهیل می‌کنند.

خواص پسته در پیشگیری از دیابت و سلامت چشم‌ها///ثباتی

از سوی دیگر پسته سرشار از پروتئین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها است. در ادامه به برخی فواید پسته برای سلامت اشاره می‌شود.

سلامت چشم

پسته تنها مغزی است که حاوی کورونوئید است. کورونوئید‌ها مسئول کاهش خطرات بیماری‌های مرتبط با چشم‌ها هستند. پسته حاوی کورونوئید‌های مشابهی است که در شبکیه چشم و عدسی چشم یافت می‌شود. این ماده به کاهش احتمال ابتلا به آب مروارید و مشکلات چشمی مرتبط با سن کمک می‌کند. متخصصان مصرف کورونوئید‌ها را همراه با چربی برای جذب اسان‌تر در بدن توصیه می‌کنند که البته این چربی مناسب در پسته هم وجود دارد.

سلامت قلب

میزان بالا کلسترول بد LDL در بدن می‌تواند منجر به انسداد شریان‌های شود که در بلندمدت ممکن است منجر به حمله قلبی شوند. پسته حاوی چربی‌های مونواشباع نشده است که برای کاهش کلسترول بد مناسب هستند. افزودن پسته به رژیم غذایی کم چرب به افزودن چربی‌های خوب موردنیاز برای عملکرد سالم بدن کمک می‌کند.

سیستم ایمنی سالم

پسته منبع غنی از ویتامین B ۶ است. ویتامین B ۶ به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند. وجود آنتی اکسیدان‌ها در پسته به بدن در مقابله با انواع بیماری‌های میکروبی کمک می‌نماید در نتیجه سیستم ایمنی عملکرد مناسبی خواهد داست. پسته همچنین حاوی ویتامین‌های E و A هم است. هر دو این ویتامین‌ها دارای خواص کنترل آسیب و صدمه به بدن هستند. خوردن پسته قبل و بعد از عفونت به بهبود بهتر و سریع‌تر کمک می‌کند.

پیشگیری از دیابت

در بیماری دیابت، قند پیوندی با پروتئین تشکیل می‌دهد که برای بدن غیرقابل استفاده می‌شود. این فرایند گلیکاسیون نام دارد. اثبات شده است که آنتی اکسیدان‌های موجود در پسته برای کاهش نرخ گلیکاسیون مفید هستند. از اینرو این مغز برای کنترل دیابت مفید است.

کنترل و مدیریت وزن

چربی‌های مونواشباع نشده موجود در پسته موجب اضافه وزن نمی‌شوند. همچنین فیبر موجود در پسته به خروج مواد سمی از بدن کمک می‌کند. از سوی دیگر فیبر‌ها موجب طولانی شدن احساس سیری شده و در نتیجه پرخوری کاهش می‌یابد.

منبع : مهر 

انتهای پیام/

 

پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اپلیکیشن باشگاه خبرنگاران- صفحه خبر