رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قصرشیرین، از اجرای نخستین همایش استانی تئاتر خیابانی و تعزیه «پیاده راه عشق» از امشب در قصرشیرین خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،سحر پوره رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قصرشیرین گفت : برنامه از امشب ۲۰ مهر ماه به مدت هفت شب تا ۲۷ مهرماه مصادف با اربعین حسینی در شهرستان قصرشیرین شب‌ها اجرا می‌شود.

او گفت : با توجه به محدودیت زمانی ساعات تردد زائران در قصرشیرین و متوقف شدن عزیمت زائران از ساعت ۱۶ عصر هر روز، در راستای نشر فرهنگ اربعینی و عاشورایی هنرمندان به اجرای تعزیه و نمایش خیابانی در بین زائران می‌پردازند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قصرشیرین گفت: حضور گروه‌های برتر تئاتر استان کرمانشاه در این حرکت دینی و مردمی برای اشاعه فرهنگ عاشورایی ارزشمند است.

او افزود: اربعین بزرگترین قدرت جهان اسلام و بزرگترین اجتماع میلیونی مسلمانان است که به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی پایه گذاری شده و امسال اولین سالی است که شاهد عزیمت زائران اربعین حسینی از مرز رسمی خسروی به کربلای معلا هستیم.

پوره افزود: هنرمندان استان کرمانشاه با اجرای تئاتر خیابانی می‌توانند نقش موثری در نشر فرهنگ عاشورا داشته باشند و به زائران خدمت رسانی کنند.

 

 

انتهای پیام/د

برپایی همایش استانی تئاتر خیابانی

 

برچسب ها: مطبوعات ، معرفی کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.