در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

حق مسکن کارگران حتی کفاف هزینه نگهداری خانه آن‌ها را هم نمی‌دهد

نماینده کارگری در شورای عالی کار گفت:حق مسکن کارگران حتی کفاف هزینه‌های تعمیرات و نگهداری مسکن آن‌ها را نمی‌دهد.

حق مسکن کارگران حتی کفاف هزینه نگهداری مسکن آن‌ها را نمی‌دهدعلی خدایی نماینده کارگری در شورای عالی کار در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: معاونت اجتماعی وزارت کار برنامه‌هایی برای بهبود وضعیت مسکن کارگران دارد که در همین رابطه جلساتی برگزار و مسائل مربوطه مطرح شد که براساس آن تفاهم نامه‌ای بین وزارت کار و وزارت مسکن و شهرسازی در حال انعقاد و امضا است.

وی گفت:در جلسه بعدی شورای عالی کار اصلاح آیین نامه تبصره ماده ۱۴۹ قانون مسکن کارگران در دست بررسی است و نماینده‌های کارگری، کارفرمایی و وزارت کار پیشنهادهای خود را در رابطه تا آخر هفته آماده و در جلسه بعدی که به احتمال زیاد هفته آینده برگزار خواهد شد، مطرح خواهند کرد.

نماینده کارگری در شورای عالی کار در رابطه با میزان حق مسکن کارگران گفت: حق مسکن کارگران حتی کفاف هزینه‌های تعمیرات و نگهداری مسکن آن‌ها را نمی‌دهد چه برسد به تامین مسکن؛ ما به عنوان نماینده کارگران در جلسات شورای عالی کار به دنبال راهکار‌هایی برای مسکن دار شدن کارگران هستیم.

خدایی بیان کرد: همچنین در جلسات شورای عالی کار به دنبال افزایش حقوق و دستمزد تلاش خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید:بهبود معیشت و تامین مسکن کارگران در دستور کار شورای عالی کار


گفتنی است که دویست و هشتاد و پنجمین نشست شورای عالی کار با محور بررسی راهکار‌های تقویت تعاونی‌های مسکن و مصرف کارگران، ساز و کار‌های تامین مسکن مشارکتی و استفاده از ظرفیت تعاونی‌های توزیعی برای تامین کالا‌های اساسی و مورد نیاز کارگران روز ۲ مهرماه برگزار شد.

در این نشست علاوه بر نمایندگان کارفرمایی و کارگری شورا، سه معاون روابط کار، معاون فرهنگی اجتماعی و معاون امور تعاون وزیر کار نیز حضور داشتند و به ارائه گزارش در حوزه تعاونی‌های مصرف و مسکن کارگری پرداختند.

گسترش و تقویت تعاونی‌های مسکن کارگری از دیگر محور‌های این نشست بود و با توجه به آنکه تعداد تعاونی‌های مسکن موجود پاسخگوی مطالبات مسکن کارگران نیست، مصوب شد تا کارگروهی در معاونت امور تعاون به منظور بررسی و اصلاح ساختار تعاونی‌های فعال موجود و همچنین تشکیل و راه‌اندازی تعاونی‌های جدید ایجاد شود.

از دیگر مصوبات نشست شورای عالی کار، اصلاح آیین نامه‌های تبصره ۲ ماده ۱۴۹ و ۱۵۳ قانون کار در خصوص تامین مسکن کارگری بود که مقرر شد با توجه به قدمت آیین‌نامه‌ها و ضرورت بازنگری آن‌ها ظرف دو هفته آینده اصلاح آن‌ها در شورای عالی کار صورت گرفته و جهت بررسی به هیات وزیران ارسال شود.

در این جلسه همچنین راهکار‌های جبران قدرت خرید خانوار‌های کارگری و تقویت معیشت کارگران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

جلسه بعدی شورای عالی کار احتمالا هفته آینده به منظور ارائه پینشهادات گروه کارفرمایی و کارگری در حوزه تامین مسکن کارگران و اصلاح آیین‌نامه مربوطه برگزار  خواهد شد.

انتهای پیام/

افزایش دستمزد کارگران در دستور کار شورای عالی کار

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار