سرکنسول ایران در نجف اشرف؛

صدور «برگ عبور» برای زائرانی که گذرنامه‌شان مفقود شده است

مکارم گفت: زائرانی که گذرنامه‌شان مفقود شده با مراجعه به کنسولگری‌ها می‌توانند در کمترین زمان «برگ عبور» دریافت کنند.

برای افرادی که گذرنامه خود را گم کرده‌اند، برگ عبور صادر می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید مکارم، سرکنسول ایران در نجف اشرف گفت: نمی‌توان به طور دقیق از تعداد زائران ایرانی در نجف آماری ارائه کرد، اما زائران معمولا یک شب در نجف اقامت دارند و با توجه به اینکه باید حداقل سه روز پیاده‌روی کنند تا به کربلای معلی برسند، بعد از یک روز ماندن در نجف به سمت کربلا حرکت می‌کنند.

مکارم ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد زائران نسبت به سال‌های قبل و گرمای ۴۰ تا ۴۲ درجه هوا، شرایط را برای افراد ناتوان، پیر و یا ویلچرنشین مناسب نیست، به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم تا افراد ناتوان و بیمار سفر خود را به بعد از اربعین موکول کنند.

او در خصوص افرادی که مدارک هویتی خود را گم کرده‌اند، گفت: زائری که گذرنامه خود را گم کرده‌، گمان می‌کند که دیگر هیچ راه برگشتی ندارد، این افراد دغدغه نداشته باشند. افراد با مراجعه به کنسولگری‌های ایران در نجف، کربلا و یا بصره و پس از احراز هویت، می‌توانند در کمترین زمان «برگ عبور» دریافت کنند.

سرکنسول ایران در نجف اشرف تأکید کرد:  ما در سیستم اتوماسیون کنسول‌گری، گذرنامه‌هایی که گم می‌شود را اطلاع رسانی می‌کنیم و در شرایطی می‌توانیم گذرنامه و مدارک افراد را تحویل دهیم.

مکارم با بیان اینکه زائران باید مراقبت گذرنامه‌ خود باشند، گفت: گذرنامه مهم‌ترین وسیله‌ای است که همراه مسافر است، بنابراین بهتر است زائران روی گذرنامه‌شان برچسبی بزنند و شماره موبایل عراقی و یا ایرانی خود را بر روی آن بنویسند تا راحت‌تر اطلاع رسانی انجام شود.

سرکنسول ایران در نجف اشرف درباره  گم شدن افراد گفت: گاهی همراهان زائران ممکن است ساعاتی گم شوند، خوشبختانه مراکز متعددی برای پیدا کردن گم شدگان وجود دارد، همچنین راهنمای زائر در نقاط مختلف برای راهنمایی وجود دارند. افزون بر این تولیت حرم امیرالمومنین(ع)، استانداری نجف، سازمان حج و زیارت و وزارت کشور سیستم و ساختاری را پیش بینی کرده‌اند که نهایتا  افراد گم شده با رساندن خود به مرز، یکدیگر را پیدا می‌کنند.


بیشتر بخوانید: آمادگی ۲۰۰ دستگاه خودروی سواری برای انتقال زائران از مرز عراق


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار