معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده:

تعداد مدیران زن در کشور حدود ۵ درصد افزایش یافته است

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در ساری گفت: تعداد مدیران خانم در دولت دوازدهم از ۱۳.۶ درصد به ۱۸.۸ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه مازندران با بیان اینکه بر اساس دستور رئیس‌جمهور ۳۰ درصد مناصب مدیریتی به زنان باید اختصاص داده شود، گفت: تعداد این مدیران در دولت دوازدهم از ۱۳.۶ درصد به ۱۸.۸ درصد رسیده است.

او افزود: در حال حاضر ۴۱ درصد کارکنان دولت خانم هستند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از تصویب سند وضعیت زنان و خانواده در ۱۴ استان خبر داد و گفت: این سند در ۱۴ استان تصویب و نهایی شده است، اما تصویب نهایی آن در شورای برنامه ریزی استان‌ها خواهد بود.

ابتکار افزود: بر اساس این سند هر استان بر اساس اطلس وضعیت زنان و خانواده و شاخص‌های عدالت جنسیتی، سند وضعیت زنان و خانواده را به صورت مشارکتی با کمک دانشگاه ها، بخش دولتی و سازمان‌های مردم نهاد تدوین می‌کنند.

او با بیان اینکه در سال‌های اخیر اقدامات زیادی در راستای توسعه شاخص‌ها با تدوین و عملیاتی‌سازی برنامه‌ها شکل گرفته است، گفت: حمایت از صندوق‌های خرد روستایی در اولویت امسال و سال آینده است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به اینکه توانمندسازی در حوزه زنان و خانواده از جمله برنامه‌های این نهاد است، افزود: دولت توجه ویژه‌ای به موضوع اشتغال زنان و زنان سرپرست خانوار دارد که در این راستا تسهیلاتی نیز در نظر گرفته شده است.

ابتکار گفت: شاخص عدالت جنسیتی در هشت محور و ۱۷۹ شاخص از ابتدای دولت طراحی و تدوین شده است که این شاخص کمبود و کاستی‌هایی که وجود دارد از قبیل اشتغال دختران فارغ‌التحصیل، ورزش زنان وبرطرف کند.

انتهای پیام/ م

افزایش تعداد مدیران خانم در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار