خدمت رسانی کانون های فرهنگی به زائران اربعین

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: یکهزار کانون فرهنگی در اربعین امسال به زائران خدمات‌ فرهنگی ارائه می‌کنند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور شنبه در گذرگاه مرزی شلمچه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکهزار کانون فرهنگی در اربعین امسال به زائران خدمات‌ فرهنگی ارائه می‌کنند گفت: به همت کانون‌های فرهنگی مساجد ۱۰ موکب در عراق و ۱۰۰ موکب نیز در ایران برپا شده است.

او ادامه داد: مهم‌ترین موکب کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در مرز مهران برپا شده است و مابقی موکب‌ها نیز در شهرهای کاظمین، کربلا و نجف برای ارائه خدمات فرهنگی و هنری به زائران فعالیت می کنند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور افزود:در مرز میرجاوه نیز یک کانون فرهنگی با وجود وضعیت نامناسب اقتصادی از زائران پاکستانی پذیرای می کند.

حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی با اشاره به برگزاری همایش جاماندگان اربعین افزود: این همایش روز اربعین در تهران برگزار خواهد شد. در این آئین موکب هایی در کنار مساجد مستقر خواهند شد و به زائران جامانده از مراسم اربعین خدمت رسانی می کنند.

او  ادامه داد: همچنین سرودی با عنوان هوای تازه برای روز اربعین آماده شده که توسط هزار نفر از بچه مساجد اجرا می شود تا نوای اربعین را به گوش جهانیان برساند.

حجت الاسلام ارزانی افزود: بر اساس پیش بینی امسال بیش از سه میلیون نفر از ایران در همایش بزرگ اربعین شرکت می کنند و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به صورت خودجوش به شرکت کنندگان در پیاده روی اربعین خدمات فرهنگی و هنری ارایه می کنند.

او افزود: کاری که در حوزه اربعین در کشور جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود قابل مقایسه نیست افزود: اربعین اقیانوس ژرفی است که در هر نقطه از آن گوهرهای بسیاری یافت می شود.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور از اجرای یک طرح پژوهشی با انجمن های علمی حوزه خبر داد و گفت:این طرح شامل پنج عرصه اقتصاد، سیاست، اخلاق، روانشناسی و جامعه شناسی است. در این طرح پژوهشی افرادی که تخصص حوزوی دارند به کشور عراق اعزام شدند تا همایش اربعین را از زوایای مذکور واکاوی کنند.

حجت الاسلام ارزانی روز شنبه با حضور در مرز شلمچه در استان خوزستان از موکب های مستقر در این گذرگاه مرزی دیدن کرد و در جریان روند خدمت رسانی به زائران اربعین قرار گرفت.

انتهای پیام/ د

خدمت رسانی به زوار اربعین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.