سرعت وزش باد در شمال سیستان و بلوچستان افزایش می‌یابد/ اختلال در تردد در برخی محور‌های شمالی استان

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با افزایش گرادیان فشاری در شرق ایران انتظار می‌رود از دوشنبه بر سرعت وزش باد در شمال استان افزوده شود.

سرعت وزش باد در شمال سیستان و بلوچستان افزایش می‌یابدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  علی ملاشاهی رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از روز دوشنبه تا عصر روز سه شنبه بر سرعت وزش باد در شمال استان سیستان و بلوچستان افزوده می‌شود به طوری که منجر به خیزش گردو خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دما می‌شود.

او افزود: در این مدت در نوار شرقی سیستان و بلوچستان یعنی شهرستان‌های میرجاوه تا سراوان و مرز غربی استان یعنی محدوده «شوره گز» تا شهرستان فنوج نیز وزش باد متوسط تا به نسبت شدید شمالی پیش بینی می‌شود.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: وزش این باد‌ها در برخی نقاط نوار شرقی و غربی استان نیز موجب خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می‌شود؛ و علاوه بر این موجب کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دمای هوا نیز می‌شود.

او از احتمال اختلال در تردد در برخی محور‌های شمالی استان سیستان و بلوچستان همچون محور «زاهدان-زابل» به ویژه از محدوده پاسگاه «تاسوکی» تا «شیله»، محور «زابل-زهک» و محور «زابل- هیرمند» خبر داد.

انتهای پیام/ع

وزش باد شدید در سیستان 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار