سمپدوریا؛ نهمین تجربه در ایتالیا و بیستمین تیم پیرمرد کهنه کار ایتالیایی

کلودیو رانیری به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال سمپدوریا انتخاب شد تا نهمین تجربه مربیگری این مربی ۶۷ در سری آ باشد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم فوتبال سمپدوریا  که در ۶ بازی از ۷ دیدارش در فصل جدید را با شکست به پایان رسانده، سرانجام با اوزه بییو دی فرانچسکو قطع همکاری کرد.  

مسئولان باشگاه سمپدوریا که نتوانستند رضایت گتوزو را برای هدایت تیمشان به دست بیاورند، این بار به سراغ کلودیو رانیری  رفتند و در نهایت با این مربی ۶۷ ساله به توافق رسیدند.


بیشتر بخوانید: بحران در تیم دی فرنچسکو ادامه دارد


اما نکته جالب انتخاب رانیری به عنوان سرمربی جدید سمپدوریا این است که سمپدوریا بیستمین تیمی است که این سرمربی ایتالیایی هدایت آن را برعهده می‌گیرد. از طرف دیگر رانیری پیش از این سابقه هدایت ۸ تیم ایتالیایی را داشته است.

رانیری که موفق شد با لستر سیتی به قهرمانی لیگ برتر برسد، ۹ ماه بعد از سمتش اخراج شد. او فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۸ را همراه با نانت در لیگ فرانسه گذراند و پس از آن برای هدایت فولام دوباره به لیگ برتر بازگشت، اما رانیری در این تیم موفق نبود و پس از ۱۰۶ روز از سرمربیگری فولام برکنار شد.

پس از اخراج از فولام رانیری تصمیم گرفت دوباره به رم، جایی که فوتبالش را از آن آغاز کرده بود بازگردد و در نهایت با این تیم به رتبه ششم لیگ سری آ در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ دست یافت.


بیشتر بخوانید: سمپدوریا ۱ - اینتر ۳/ تاخت و تاز شاگردان کونته ادامه دارد


سمپدوریا اکنون با ۳ امتیاز در رده آخر سری آ قرار داد و رانیری در نخستین تجربه مربیگری خود در فصل جدید روی نیمکت این تیم باید مقابل رم تیم شهر زادگاهش قرار بگیرد.  

انتهای پیام/

آخرین اخبار از فوتبال اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار