سوییس: اقدام نظامی ترکیه در سوریه عواقب جدی برای مردم منطقه دارد

وزارت خارجه سوییس اعلام کرد: اقدامات نظامی در سوریه عواقب جدی بر مردم غیرنظامی منطقه که در رنج بسر می‌برند برجای خواهد گذاشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه سوییس در بیانیه‌ای با ابراز نگرانی از عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه، اعلام کرد: این اقدامات عواقب جدی بر مردم غیرنظامی منطقه که در رنج بسر می‌برند برجای خواهد گذاشت و می‌تواند وضعیت در سوریه و منطقه را بی ثبات سازد.

در این بیانیه آمده است: سوییس از همه طرفین درگیر می‌خواهد به منشور سازمان ملل و حقوق بین الملل احترام گذارند. سوییس از طرفین درگیر می‌خواهد برای رفع خشونت‌ها و یافتن یک راه حل سیاسی به پای میز مذاکره بازگردند؛ چراکه روند صلح زیر چتر سازمان ملل می‌تواند ریشه‌های اصلی بحران در سوریه را به شکل پایدار حل کند.

در این بیانیه آمده است سوییس از پروسه تدوین قانون اساسی سوریه در ژنو با هدف یافتن راه حل سیاسی بحران سوریه حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: ادامه واکنش‌ها به عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه 

ترکیه روز چهارشنبه هفته گذشته، عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرز‌های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» می‌خواند، آغاز کرد (اینجا).

این عملیات یک روز پس از آن آغاز شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا طی یک تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود از تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از شمال سوریه خبر داد. اقدامی که چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای آغاز این عملیات بود. شبه‌نظامیان کُرد که جزء ائتلاف به اصطلاح بین‌المللی آمریکا بودند، چنین اقدامی را «خنجر از پشت» توصیف و همکاری نظامی خود با آمریکا را متوقف کردند. 

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار