واکنش آنکارا به بیانیه اتحادیه عرب درباره حمله به شمال سوریه

آنکارا با مطرح کردن این ادعا که بیانیه اتحادیه عرب در محکومیت حمله ترکیه به سوریه منعکس‌کننده موضع جهان عرب نبوده، آن را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فخرالدین آلتون، مدیر ارتباطات دفتر ریاست جمهوری ترکیه بیانیه اتحادیه عرب را محکوم کرد و مدعی شد عملیات «چشمه صلح» ترکیه در شمال سوریه برای مقابله با تروریسم است.

آلتون در صفحه توئیتر خود نوشت: «من بیانیه اتحادیه عرب را برای توصیف نادرست عملیات ضدتروریستی ترکیه در شمال شرقی سوریه به عنوان «تجاوز» به شدت محکوم می‌کنم.»

وی مدعی شد این بیانیه منعکس کننده موضع جهان عرب نبوده است. او همچنین بار دیگر ادعا کرد عملیات ترکیه در شمال سوریه صرفا برای مقابله با گروه پ. ک. ک است که آنکارا آن را یک سازمان تروریستی قلمداد می‌کند.

«احمد ابوالغیط»، دبیرکل اتحادیه عرب، روز گذشته از ترکیه خواست که بلافاصله عملیات نظامی علیه یگان‌های کُرد‌ در شمال سوریه را متوقف و سربازانش را از قلمرو این کشور جنگ زده عربی خارج کند. او تجاوز ترکیه به سوریه را تهدیدی مستقیم علیه امنیت این کشور توصیف کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز پیشر اعلام کرده بود اگر غرب به مخالفت با اقدام ترکیه برخیزد آنکارا راه را برای رسیدن بیش از سه میلیون آواره سوری به کشورهای غربی باز خواهد گذاشت.

ترکیه روز چهارشنبه، عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرز‌های کشورش بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» ادعا می‌کند، آغاز کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار