تاکید رئیس جمهور ترکمنستان بر حل و فصل مساله افغانستان

رئیس جمهور ترکمنستان در نشست سران کشورهای مشترک المنافع در «عشق آباد» دیدگاه خود در زمینه حل و فصل مشکلات افغانستان مطرح کرد.

تاکید رئیس جمهور ترکمنستان بر حل و فصل مساله افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، قربانقلی بردی محمداف، رئیس جمهور ترکمنستان در نشست سران کشورهای مشترک المنافع در «عشق آباد» دیدگاه خود در زمینه حل و فصل مشکلات افغانستان مطرح کرد.

بردی محمد اف اظهار داشت: به نظر می‌رسد که یکی از عواملی که باید در فعالیت‌های مشترک سیاسی و دیپلماتیک در نظر گرفته شود، افغانستان است.

وی ادامه داد: ترکمنستان به عنوان همسایه افغانستان به طور فعال در تلاش‌های بین‌المللی برای تقویت ثبات در این کشور، بازسازی زیرساخت‌های اجتماعی و اقتصادی و ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان حضور دارد.

بردی محمداف با اعلام آمادگی ترکمنستان بی‌طرف برای تامین فضای سیاسی در جهت پیشبرد مذاکرات صلح افغانستان در همکاری با سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین‌المللی ابراز اطمینان کرد که طرف افغانی در این گفتگو باید نقش اصلی را ایفا کند.

وی همزمان بر ضرورت حضور فعال‌تر کشورهای دوست افغانستان در اجرای پروژه‌های اقتصادی متمرکز بر ایجاد و تقویت پایه‌های انرژی، حمل و نقل، ارتباطات و اقتصاد تاکید کرد.

به نوشته اسپوتنیک، رئیس جمهور ترکمنستان در چارچوب تعیین محورهای اصلی فعالیت هماهنگ کشورهای مشترک المنافع در مسیر افغانستان بر ضرورت برگزاری رایزنی‌های سیاسی در سطح وزرای امور خارجه کشورهای مشترک المنافع در آینده نزدیک تاکید کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار