نبود متقاضی برای دریافت تسهیلات اشتغال بانک کشاورزی خراسان شمالی

۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی اشتغال پایدار روستایی بانک کشاورزی خراسان شمالی متقاضی ندارد، تسهیلاتی که با نرخ ۱۰ درصد پرداخت می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،سیدمحمود سیدالحسینی معاون اعتبارات و بانکداری شرکتی بانک کشاورزی خراسان شمالی گفت: اعتبارات تسهیلات روستایی و عشایری به مجریان طرح‌ها در ناحیه‌های صنعتی و نیز شهر‌های زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت پرداخت می‌شود.

سیدمحمود سیدالحسینی افزود: در این استان متقاضی که مشمول دریافت تسهیلات سرمایه در گردش باشد، وجود ندارد و بر این اساس تلاش داریم تا در چهارچوب قانون، این منابع را جذب کنیم.

او افزود: در صورت امکان، این اعتبارات به متقاضیان دریافت تسهیلات سرمایه ثابت داده می‌شود، اما تحقق این امر هنوز نهایی نشده است.

معاون اعتبارات و بانکداری شرکتی بانک کشاورزی خراسان شمالی عنوان کرد: در نیمه نخست امسال ۱۰ هزار فقره تسهیلات بانکی به مبلغ سه هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و امور اجتماعی خراسان شمالی هم در این باره گفت: ۱۰ درصد از اعتبارات تسهیلاتی اشتغال روستایی مربوط به تسهیلات سرمایه در گردش است که به متقاضیان اجرای طرح‌های اشتغال زا در نواحی صنعتی و شهر‌های زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت پرداخت می‌شود.

حسن نوری اظهار داشت: با توجه به اینکه از گذشته، بستر‌ها و شرایط لازم در نواحی صنعتی و شهر‌های زیر ۱۰ هزار نفر برای توسعه و اشتغال مهیا نبوده، اکنون متقاضی برای دریافت این تسهیلات وجود ندارد.

او افزود: در سایر استان ها، تسهیلات مانده از اعتبارات اشتغال روستایی مربوط به نواحی صنعتی و شهر‌های زیر ۱۰ هزار نفر، به سرمایه در گردش طرح‌های خارج از این مناطق هم داده شده است و تلاش داریم تا در چهارچوب قانون، اقدامات لازم در این استان هم برای جذب این منابع انجام شود.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستا‌ها ساکن هستند.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد.

انتهای پیام/د

نبود متقاضی برای دریافت تسهیلات اشتغال بانک کشاورزی خراسان شمالی

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.