شایع‌ترین علامت سرطان پستان/ ماموگرافی بعد از ۴۰ سالگی

عنوان علامت شایع سرطان پستان است که معمولا درد ندارد و متحرک نیست. همچنین تغییرات پوستی و زخم و ملتهب شدن نوک سینه به همراه ترشح خونی، از علائمی است که فرد با مشاهده آن‌ها باید به پزشک مراجعه کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دبیر علمی برنامه بین المللی دهمین کنگره سرطان پستان، گفت: توده‌ای که قابل لمس باشد، شایع‌ترین علامت سرطان پستان است که معمولا بدون درد است.

شایع‌ترین علامت سرطان پستان/ماموگرافی بعد از ۴۰ سالگی///صادقی

 آسیه الفت بخش، روز یکشنبه در نشست خبری دهمین کنگره سرطان پستان، افزود: توده‌ای که در نقطه از پستان قابل لمس باشد و در جا‌های دیگر وجود نداشته باشد، به عنوان علامت شایع سرطان پستان است که معمولا درد ندارد و متحرک نیست. همچنین تغییرات پوستی و زخم و ملتهب شدن نوک سینه به همراه ترشح خونی، از علائمی است که فرد با مشاهده آن‌ها باید به پزشک مراجعه کند.

وی گفت: ممکن است فرد با مشاهده توده در ناحیه زیر بغل و یا ورم دست، به پزشک مراجعه کرده باشد که می‌تواند علامت‌هایی از سرطان پستان را در بر گیرد.

این جراح پستان با اشاره به متفاوت بودن سن غربالگری سرطان پستان در کشور‌های مختلف، افزود: غربالگری با توجه به بودجه‌ای که هر کشور اختصاص می‌دهد، متفاوت است. اما، در کشور ما توصیه می‌شود زنان بعد از ۴۰ سالگی ماموگرافی انجام دهند.

منبع :مهر

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سلامت ، سرطان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار