آزاد سازی ۴۰۰ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی از دست متصرفان

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی از آزاد سازی ۴۰۰ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی از دست متصرفان خبر داد.

سرهنگ اکبر نام اور فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،گفت: در طی دو ماه اخیر با تخریب ۲۰ هزار مترمربع از دیوارکشی‌ها و ابنیه‌های درحال ساخت و محوطه سازی‌های غیرمجاز در شهرستان ارومیه، ۴۰۰ هزار متر مربع از اراضی مرغوب کشاورزی این شهرستان آزادسازی و به چرخه تولید بازگشت.
 
سرهنگ اکبر نام اور با تاکید برضرورت آگاهی بخشی و جلب مشارکت مردم در حوزه تغییر کاربری اراضی اظهار کرد: یگان حفاظت از اراضی کشاورزی با هدف پیشگیری از جرم و صیانت از اراضی کشاورزی در ۷ مرداد ماه سال جاری در آذربایجان غربی راه‌اندازی شده که سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ نیز در همین راستا است.

نام اور افزود: این یگان به عنوان یگان اجرایی در تعامل با سایر دستگاه‌های اجرایی، آماده صیانت و حفاظت از اراضی کشاورزی در سراسر استان بوده که به دلیل گسترش بی رویه فعالیت سوداگران و سودجویی در قالب تفکیک اراضی مستعد تولید، خرید و فروش و ساخت وساز در اراضی کشاورزی شهرستان ارومیه، فعالیت اکیپ‌های گشت حفاظت در این شهرستان را در راستای صیانت از عرصه‌های کشاورزی بیش از گذشته فعال و کیفی سازی نموده است.

او بیان کرد: سلامت و امنیت غذایی کشور وابسته به کشت محصولات کشاورزی بوده که این مهم بدون حفظ اراضی زراعی و باغی امکان پذیر نمی‌باشد و برای بقا نسل و مجادله برای منافع عمومی در معادلات جهانی می‌بایست از این موهبت و سرمایه الهی مراقبت و محافظت نماییم.

نام اور از عموم مردم استان درخواست کرد در شناسایی و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیر مجاز در سطح استان سازمان جهاد کشاورزی را یاری کنند و سامانه تلفنی ۱۳۱ با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع‌رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و ساز‌های غیر مجاز در سطح اراضی زراعی و باغی راه‌اندازی شده که بطور شبانه روزی آماده دریافت هر گونه اخبار و اطلاعات مردمی در این خصوص است.
 
انتهای پیام/م
 

۴۰۰ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی از دست متصرفان آزادسازی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.