معاون استاندار تهران خبرداد؛

اراضی دولتی تخصیص یافته به بنیاد مسکن تعیین تکلیف شود

تقی زاده از تعیین تکلیف اراضی دولتی تخصیص یافته به بنیاد مسکن ظرف یک ماه آینده خبرداد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  تقی زاده در ششمین جلسه ستاد باز آفرینی استان تهران با موضوع بررسی و بازتعریف برنامه‌های عملیاتی اقدام مشترک اظهار کرد: در کل استان تهران ۶ هزار هکتار اراضی بافت فرسوده داریم که ۵۰ درصد در شهر تهران و بیش از ۲ هزار هکتار در دیگر شهر‌های استان است و ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر در محدوده بافت فرسوده استقرار دارند که جمعیتی بیش از چند استان کشور است.

وی افزود: طبق برنامه ستاد بازآفرینی مقرر شد ۶۳ محله هدف در استان تهران که ۱۸ محله در شهر تهران و ۴۵ محله در شهرستان‌ها تا سال ۱۴۰۰ احیا، نوسازی و بازسازی شود که در شهرداری تهران وضعیت خوب است، ولی در سایر شهر‌ها از برنامه عقب هستیم که باید جلسات به صورت منظم در شهرستان‌ها برگزار شود و موضوعات و مصوبات به طور جدی پیگیری شود.

تقی زاده گفت: موضوع بازآفرینی در پهنه‌های بازآفرینی اجرایی می‌شود و در محلات هدف به طور خاص باید پیگیری شود و بقیه دستگاه‌ها در سایر محلات به موازات محلات این موضوع را دنبال کنند.


بیشتر بخوانید: رأی نهایی سوله‌های غیر مجاز پاکدشت به زودی اعلام می‌شود


وی ادامه داد: برای پروژه‌های اقدام مشترک اعتبار در نظر گرفته شده و در این راستا حدود ۴۸۵ میلیارد تومان پروژه در شهرداری تهران برای محلات تعریف شده که به سازمان مدیریت معرفی و اعتبار لازم تخصیص داده می‌شود که برای استان نیز می‌تواند محقق شود که فرمانداران و شهرداران در یک ماه آینده پروژه‌ها را اعلام کنند.

معاون استاندار تهران گفت: بنیاد مسکن استان در مورد اراضی دولتی که در شهر‌ها باید به شهرداری‌ها برای تامین مسکن تخصیص داده شود اقدام کند و ظرف یک ماه این موضوع تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: استانداری ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار