پلنگ هندی مصدوم آماده عمل پنجه می‌شود

پلنگی که در هند به دام یک شکارچی گرفتار شده بود و پنجه‌اش آسیب دید، قرار است توسط یک جراح بریتانیایی برای عمل پیوند پنجه مصنوعی آماده شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ‌پروفسور پیتر گیانودیس از دانشگاه لیدز، اوایل این هفته به کارشناسان هندی کمک کرد مقدمات عمل جراحی پیوند پنجه را روی این حیوان هفت ساله انجام دهند. نام این پلنگ ساهبرائو است و طی چهار هفته آینده عملش انجام خواهد شد.

پلنگ هندی مصدوم آماده عمل پنجه می‌شود

ساهبرائو در سال ۲۰۱۲ از دام یک شکارچی در روستای گوندموهاچی در منطقه قندراپور نجات یافت، اما دچار آسیب شدید و در نهایت نقص عضو پای چپ شد. از آن زمان تاکنون، پلنگ آسیب دیده مورد محافظت قرار گرفته و در باغ وحش ناگپور گوروادا نگهداری می‌شود.

پروفسور گیانودیس قرار است تا مرحله نهایی عمل جراحی، تیم پزشکی را راهنمایی کند، اما تا انجام عمل، نظری نخواهد داد.

او به خبرنگاران گفت: «ما عمل را طی سه هفته آینده انجام خواهیم داد و بررسی‌های لازم را به پایان رسانده ایم».

گیانودیس افزود: «امیدواریم این پلنگ بتواند مانند جراحی‌های عضو مصنوعی انسان، به این عمل پاسخ مثبت بدهد و بتواند راه برود».

دولت هند اعلام کرد: «تعداد پلنگ‌ها بعد از مدت‌ها کاهش، از سال ۲۰۱۴ تا کنون به ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است و در حال برگشت به حالت معمول است. با این حال تله گذاشتن برای این حیوانات هنوز ادامه دارد که در اثر عفونت زخمی که به این حیوانات وارد می‌شود، تلف شدن آن‌ها را در پی دارد».

منبع: العربیه

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
این چیزی که نشون دادید ببر است نه پلنگ
آخرین اخبار