پورموسوی: کمیته‌های فنی و جوانان در کادرفنی دخالت نمی‌کنند/ توجه ویلموتس، به ما انگیزه بیشتری می‌دهد/ برای صعود به جام جهانی دور هم جمع شدیم

سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان ایران در برنامه ای تلویزیونی درباره آخرین وضعیت این تیم و همچنین فوتبال پایه کشورمان صحبت کرد.

 
به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سیروس پورموسوی سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان ایران در گفت و گو با یک برنامه تلویزیونی درباره آخرین وضعیت تیم ملی فوتبال جوانان ایران بیان کرد: ابتدا می خواهم گریزی به عملکرد ۱۰ ماهه مان داشته باشم. از دی ۹۷ تاکنون بیش از ۱۳۰۰ بازیکن را در اردوهای مخالف بررسی کردیم و عملکرد آنها در کتابچه ای درج شده است. هیچ بازیکنی نمی تواند ادعا کند من فرصت یا شانس دعوت و حضور در تیم ملی جوانان را نداشته ام.

شمارش معکوس برای حضور تیم جوانان در رقابت‌های مقدماتی قهرمانی آسیا

او افزود: از بین این بازیکنان تا اردیبهشت ۵۰ نفر را مسجل کرده و تاکنون در ۲ تورنمنت شرکت کرده ایم. در بین ۱۲ تیم تورنمنت سن پترزبورگ ششم شدیم و پس از آن ضمن کسب عنوان قهرمانی تورنمنت کافا تاجیکستان، جایزه تیم اخلاق را هم به دست آوردیم. ۲ بازی دوستانه هم با اندونزی انجام دادیم که در دیدار اول چهار بریک حریف را شکست داده و در بازی دوم یک بر صفر باختیم. اکنون هم تا شروع مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا آماده می شویم و شمارش معکوس شروع شده است.

مرحله نهایی مهر ۹۹ در ازبکستان برگزار می شود

سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان ایران درباره زمان برگزاری مرحله نهایی رقابت های قهرمانی آسیا گفت: این مسابقات مهر ماه سال ۹۹ در ازبکستان برگزار می شود.
پوموسوی: کمیته های فنی و جوانان در کار کادرفنی تیم جوانان دخالت نمی کنند/ توجه ویلموتس، به ما انگیزه بیشتری می دهد/ برای صعود به جام جهانی دور هم جمع شدیم

امکانات خوبی در اختیار تیم جوانان قرار گرفته است

پورموسوی درباره میزان رضایت خود از اردوهای آماده سازی و تدارکات تیم ملی جوانان اظهار داشت: با توجه به اینکه تیم جوانان پس از حذف در رقابت های مقدماتی دوره گذشته قهرمانی آسیا حدود ۱۷ ماه تعطیل بود و به نوعی یک رده سنی تغییر کرده بود، باید از فریدون معینی، بهزاد آزاد و حسین مرادی که از روز اول شروع کارم به من کمک کردند تشکر کنم. تاکنون امکانات خوبی در اختیار ما قرار گرفته است و باید از سازمان تیم های ملی و اکبر محمدی، رئیس فعلی کمیته جوانان هم تشکر کنم که از برنامه ما برای مرحله اول حمایت کاملی کرده اند.

کمیته های جوانان و فنی در کار ما دخالت نمی کنند

او درباره نحوه تعاملش با کمیته فنی با توجه به حواشی ای که درباره دخالت های کمیته فنی در کار فرهاد مجیدی، سرمربی سابق تیم ملی امید ایجاد شد،بیان کرد: من تاکنون ۲ بار در کمیته فنی حاضر شده ام و باید از این کمیته به دلیل حمایت از برنامه های تیم ملی جوانان تشکر کنم. اکنون هم هر ۲،۳ روز یک بار با کمیته جوانان و اکبر محمدی در تماس هستیم و کارها را با هم هماهنگ می کنیم. محمدی جوان، با برنامه و تحصیل کرده است و امیدواریم با این تعامل گام مثبتی برای فوتبال پایه برداریم. تاکنون هم هیچ دخالتی از سوی کمیته های فنی و جوانان در انتخاب بازیکن و تشکیل اردوها در کار من ایجاد نشده است.
 
پوموسوی: کمیته های فنی و جوانان در کار کادرفنی تیم جوانان دخالت نمی کنند/ توجه ویلموتس، به ما انگیزه بیشتری می دهد/ برای صعود به جام جهانی دور هم جمع شدیم

توجه ویلموتس به تیم جوانان، انگیزه های مان را بیشتر می کند

پورموسوی درباره ارتباطش با مارک ویلموتس در مرکز ملی فوتبال ایران اظهار داشت: در ۲ جلسه ای که با ویلموتس برگزار کرده ایم از تیم جوانان استقبال خوبی کرد و چندین جلسه هم در تمرینات ما حاضر شد. توجه سرمربی تیم ملی برای من، کادرفنی تیم ملی جوانان و بازیکنانم ایجاد انگیزه می کند. ویلموتس نگاه خوبی به جوانان دارد. او به صورت کلی با ما صحبت کرده و دنبال فوتبال تهاجمی است‌. ما هم از روزی که به تیم ملی جوانان آمدیم، سعی کردیم با سیستم ۲-۴-۴ و روبه جلو بازی کنیم. می خواهیم سبک جدیدی در فوتبال ایران به وجود بیاوریم.

فوتبال هجومی را دوست دارم و برهمین اساس بازیکن انتخاب می کنم

او درباره اینکه شنیده می شود سیستم بازی تیم ملی جوانان از تیم بزرگسالان کپی برداری می شود، گفت: به آن صورت چنین کاری انجام نمی دهم. در فوتبال ایران بیشتر تیم ها از سیستم ۱-۳-۲-۴ استفاده می کنند اما من از زمان شروع کار در تیم ملی جوانان از ۲-۴-۴ استفاده کرده و بازیکنانم را طبق این سیستم انتخاب می کنم‌. فوتبال هجومی را دوست دارم.

بسیاری از باشگاه ها در سطح فوتبال پایه خوب کار نمی کنند

پورموسوی درباره اینکه با توجه به حذف تیم ملی جوانان در مرحله مقدماتی دوره قبلی رقابت های قهرمانی آسیا، آیا فوتبال پایه ایران پسرفت کرده است، توضیح داد: به نظر من عملکرد باشگاه ها در تیم های پایه باید بهتر شود. در تیم ملی تنها مسئول هماهنگ کردن بازیکنان با شرایط و سیستم جدید هستیم اما کارهای زیربنایی باید در باشگاه ها انجام شود. هرچند اگر در هر نقطه ایران بگردید، استعدادهای خوبی پیدا می کنید اما بسیاری از باشگاه های شهرستانی و حتی تهرانی به دلیل محدودیت های شان در سطح فوتبال پایه خوب کار نمی کنند.

پوموسوی: کمیته های فنی و جوانان در کار کادرفنی تیم جوانان دخالت نمی کنند/ توجه ویلموتس، به ما انگیزه بیشتری می دهد/ برای صعود به جام جهانی دور هم جمع شدیم

برای آینده فوتبال ایران هیچ راهی جز پشتوانه سازی نداریم

او درباره عملکرد نگران کننده تیم های ملی نوجوانان، جوانان و امید در سال های اخیر بیان کرد: باید نگاه باشگاه ها به تیم های پایه تغییر کند. با توجه به وضعیت اقتصادی کشورمان برای اینکه آینده فوتبال ایران خراب نشود هیچ راهی جز پشتوانه سازی آن هم از طریق رسیدگی به فوتبال پایه نداریم.

۴ بازیکن تیم جوانان در تیم های لیگ برتری بازی می کنند

سرمربی تیم ملی جوانان درباره اینکه کدام یک از ۲۶ بازیکن حاضر در اردوی فعلی این تیم در لیگ برتر بازی می کنند، گفت: ۴ بازیکن به صورت کامل در اختیار تیم های بزرگسال لیگ برتری هستند اما بیشتر تیم ها نتیجه گرا شده و به این بازیکنان کم تر بها می دهند. حسین نخودکار برای سایپا و احمد جلالی و اسدآبادی برای شهرخودرو در لیگ امسال بازی کرده اند. من ۷۰ درصد بازی هایی که در تمام سطوح فوتبال ایران برگزار می شود ارزیابی کرده ام. اسفند سال گذشته رقابت های آموزشگاهی را دیدم. تمام تلاشم را به کار گرفته ام تا نفراتی که حق شان است در تیم ملی جوانان حضور داشته باشند، دعوت کنم.

هر باشگاهی به جوان هایش بها بدهد ضرر نمی کند

پورموسوی درباره اینکه به نظر می رسد برخی باشگاه ها حاضر هستند جای استفاده از بازیکنان جوان ایرانی به نفرات گران و بنجل خارجی بازی بدهند، اظهار داشت: در سال های اخیر ثابت شده هر باشگاهی به جوان هایش بها بدهد ضرر نمی کند. با توجه به اینکه برنامه های کوتاه مدتی داریم همه می خواهند بازیکنان آماده بردارند اما برای آینده نگری و برنامه ریزی بلند مدت باید نگاه مان به تیم های پایه بهتر شود.

به بازیکنان گفتم دور هم جمع می شویم تا به جام جهانی برویم

او درباره پیش بینی اش از عملکرد تیم ملی جوانان در رقابت های مقدماتی قهرمانی آسیا ۲۰۲۰ ازبکستان که در تهران برگزار می شود، گفت: از روز اول با بازیکنان صحبت کرده و گفتم نگاه مان به مرحله اول نیست بلکه دور هم جمع شده ایم تا به جام جهانی جوانان برویم. در روزهای باقی مانده تا شروع رقابت های انتخابی برای اجرا کردن برنامه های فنی مان نیاز داریم بیشتر حمایت شویم. می خواستیم در اردوی فعلی مان حریفان عربی را برای بازیکنان تیم جوانان شبیه سازی کنیم و به همین دلیل از ۴ تیم دعوت کردیم برای برگزاری بازی دوستانه به تهران بیایند که این کار را انجام ندادند. از عمان، عراق، سوریه و هند خواستیم به ایران بیایند اما آنها با توجه به برنامه شان نپذیرفتند.

پوموسوی: کمیته های فنی و جوانان در کار کادرفنی تیم جوانان دخالت نمی کنند/ توجه ویلموتس، به ما انگیزه بیشتری می دهد/ برای صعود به جام جهانی دور هم جمع شدیم

برای استفاده از امتیاز میزبانی باید زمین دستگردی تا اول آبان آماده شود

او افزود: به همین دلیل سعی کردیم خلاء بازی های تدارکاتی بین المللی در این اردو را با برگزاری بازی با تیم های ایرانی پر کنیم. امروز(دوشنبه) به مصاف تیم پارس جنوبی جم می رویم. چهارشنبه و جمعه این هفته هم با امیدهای استقلال تهران و تیم بزرگسالان خوشه طلایی ساوه در مرکز ملی فوتبال بازی خواهیم کرد. از مسئولان ورزشگاه دستگردی هم می خواهم برای استفاده تیم ملی جوانان از امتیاز میزبانی، روند بازسازی زمین این مجموعه را زودتر به اتمام برسانند تا بتوانیم از اول آبان در این زمین تمرین کنیم.

پورموسوی در پایان گفت: از کادرفنی و بازیکنان با انگیزه ام که در این مدت بیشتر از من تلاش کردند تشکر کنم. از دستیارانم یعنی حیدر شریفی، فرشاد بختیاری زاده، خطیب و مارکو همچنین مدیر تیم یعنی فراز فاطمی قدردانی می کنم.
بیشتر بخوانید: کادر فنی تیم ملی فوتبال جوانان تکمیل شد

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار