بحرین: خواهان داشتن روابطی خوب با تهران هستیم

شیخ «بن احمد آل خلیفه» ضمن اتهام‌زنی‌های متعدد به ایران اعلام کرد منامه به دنبال داشتن روابط عادی و خوب با تهران است.

وزیر خارجه بحرین: تلاش می‌کنیم روابط خوبی با ایران داشته باشیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شیخ «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین در گفت‌وگو با روزنامه الاخبار اعلام کرد: «منامه هرگز به دنبال تغییر نظام در ایران نبوده و خواهان  داشتن روابطی عادی و خوب با تهران است».

وی در واکنش به تجاوز ترکیه به خاک سوریه تاکید کرد بحرین این تجاوز را نمی‌پذیرد و آن را نقض آشکار حاکمیت یک کشور عربی می‌داند.

همچنین وزیر خارجه بحرین هشدار داد و گفت کشورهای عربی در صورت مقابله نکردن با این جنگ (تجاوز ترکیه به شمال سوریه) در آینده مسئول خواهند بود.

شیخ خالد بن احمد آل خلیفه ضمن این ادعا که توافق هسته‌ای ایران مُرده است و هر توافق جدیدی با ایران باید بمب هسته‌ای، پیشرفت موشکی و فعالیت‌های خرابکارانه ایران را در برگیرد، گفت: کشور‌های منطقه در گذشته و آینده همواره به دنبال برقراری روابط عادی مبتنی بر حسن همجواری با جمهوری اسلامی ایران بوده و هستند.

وی درباره حمله به تاسیسات نفتی عربستان، ایران را به دست داشتن در این حمله و حمایت از گروه‌های تروریستی متهم کرد (!) و گفت امیدوار است ایران در موضع‌گیری‌هایش بازنگری کند و سیاست‌های خود را تغییر دهد (!).

وزیر خارجه بحرین ثبات و امنیت عربستان سعودی را مسئله‌ای فراتر از حیاتی بودن توصیف کرد و افزود که این مسئله به تاریخ، منافع و نگاه امنیتی مشترک کشور‌های منطقه مربوط است و هیچ کس چنین حمله‌ای را نمی‌پذیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، بحرین ، ترکیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
برو بمیر
Iran (Islamic Republic of)
شرافت
۱۳:۱۸ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
نظر سنجی ازمردم بحرین احتمال زیار حاضرا مجدد بحرین به جغرافیای ایران برگردد
آخرین اخبار