بازداشت سارقان سابقه دار سرقت‌های سریالی خودرو در باغ فیض

رئیس کلانتری ۱۴۰ باغ فیض از دستگیری سه سارق سابقه دار که در فاصله کمی از آزادی شان اقدام به تشکیل باند سرقت‌های سریالی خودرو کرده بودند خبر داد.

بازداشت سارقان سابقه دار سرقت‌های سریالی خودرو در باغ فیضبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ سیف الله نوایی اظهار داشت: شب گذشته عوامل گشتی این کلانتری به یک دستگاه تیبا با دو سرنشین مشکوک شدند و به صورت نامحسوس این خودرو را تحت تعقیب قرار دادند که مشخص شد این خودرو داخل یک کوچه بن بست کرده و سرنشینانش نیز قصد پیاده شدن دارند.

وی ادامه داد: با استعلام پلاک خودرو از سامانه پلیسی مشخص شد این خودرو سرقتی است و به این ترتیب عوامل گشتی جلو رفتند و از آن‌ها مدارک مالکیت خودرو را خواستند که آن‌ها صحبت‌های ضد و نقیضی را مطرح کردند و با استعلام سابقه این افراد از سامانه مشخص شد هر دو نفر از سارقان سابقه دار یکی از شهر‌های غربی استان تهران هستند.

این مقام انتظامی افزود: یکی از این متهمان به تازگی برای مرخص یک هفته‌ای از زندان آزاد شده بود و با وجود گذشتن زمان مرخصی اش بازنگشته بود و نفر دوم نیز ده روز از زندان آزاد شده بود که از آن‌ها درباره علت حضورشان در محل سوال شد و آن‌ها عنوان کردند برای گشت و گذار به اینجا آمده اند.

وی در ادامه خبر اظهار داشت: با توجه به بن بست بودن کوچه ماموران به ماجرا مشکوک شدند تا اینکه با تحقیق بیشتر توسط ماموران مشخص شد محلی که این افراد در آن پارک کرده اند حوالی خانه‌ای مربوط به یک سارق سابقه دار در همین کوچه بن بست است.

سرهنگ نوایی در ادامه با اشاره به اینکه بررسی محتویات تلفن همراه این دو نفر حدس ماموران را به واقعیت تبدیل کرد ادامه داد: بعد از دقایقی سارق سابقه دار ساکن در این کوچه که به مدت یک ماه از زندان آزاد شده بود پایین آمد و هرگونه تماسی با دو متهم دیگر را منکر شد و گفت به هیچ وجه این افراد را نمی‌شناسم.

وی افزود: ماموران با تلفن همراه متهم تیبا سوار با آخرین شماره موجود در تلفن او تماس برقرار کردند و بعد از اینکه گوشی متهم زنگ خورد مشخص شد اسم راننده تیبا در گوشی او ذخیره است که با تحقیق محلی یکی از همسایه‌ها اظهار داشت فردی که ساکن این خانه است به مدت چند روز در حال خورد کردن با یک دستگاه خودروی پژو ۲۰۶ است.

به گفته کلانتری محله شهرزیبا با ورود مامور به پارکینگ خانه این موضوع نیز به تایید رسید و متهمان که دیگر چاره‌ای جز اعتراف نداشتند عنوان کردند خودرو‌های شهروندان تهرانی را بعد از سرقت با استفاده از جرثقیل به این خانه منتقل می‌کنند و بعد ازاینکه آن را خورد کردند و فروختند لاشه باقیمانده را نیز در بیابان رها می‌کنند.

گفتنی است از این سه متهم سابقه دار که هر سه در زندان با یکدیگر قرار سرقت‌های سریالی خود از شهروندان تهرانی را گذاشته بودند ۱۸ عدد وسایل مختلف مربوط به خودرو‌های دیگر کشف و به کلانتری دلالت داده شد که در گفتگو با این متهمان مشخص شد آن‌ها این وسایل را پس از قطعه قطعه کردن خودرو در سایت‌های اینترنتی آگهی می‌کنند و به فروش می‌رسانند.

انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث ، اخبار جنایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار