رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان:

۱۷ مدرسه استثنایی در استان سمنان وجود دارد / ۹۰ دانش‌آموز روشندل و کم‌بینا در استان سمنان مشغول به تحصیل هستند

منیره امینیان گفت: ۹۰ دانش‌آموز روشندل و کم‌بینا شامل ۱۳پسر و ۱۲ دختر در مدارس استان سمنان مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، منیره امینیان رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان در آستانه روز جهانی نابینایان تعداد مدارس استثنایی استان سمنان را ۱۷ مدرسه عنوان و گفت: ۲ مدرسه از این تعداد، ویژه دانش‌آموزان آسیب‌دیده بینایی است که در شهرستان‌های سمنان و شاهرود فعال هستند.

او افزود: مدرسه پیام‌نو در شهرستان سمنان و مدرسه ایوب در شهرستان شاهرود در مقطع آمادگی و ابتدایی ویژه دانش‌آموزان کم بینا و روشندل است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان ابراز داشت: دانش‌آموزان آسیب‌دیده بینایی در شهرستان‌های دیگر نیز در مدارس با نیاز‌های ویژه و همچنین به صورت تلفیقی در مدارس عادی در کنار دیگر دانش‌آموزان تحصیل می‌کنند.

امینیان با بیان اینکه این گروه از دانش آموزان برای دریافت وسایل کمک آموزشی و تجهیزات و خدمات دارای سهمیه‌ای خاص هستند، تصریح کرد: این وسایل کمک آموزشی از طریق اداره آموزش و پرورش استثنایی و برای دانش آموزان فراگیر از طریق معلمان رابط در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

او تعداد دانش‌آموزان آسیب‌دیده بینایی استان سمنان که در مدارس استثنایی و به صورت تلفیقی در حال تحصیل هستند را ۶۵ نفر عنوان و بیان کرد: ۲۲ نفر از این دانش‌آموزان دختر و ۴۳ نفر پسر هستند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان اظهار داشت: شهرستان سمنان دارای ۲۰ دانش‌آموز آسیب‌دیده بینایی است که ۱۴ نفر از آنان به صورت تلفیقی در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند.

امینیان مناسب‌سازی فضای مدارس را بسیار مهم خواند و افزود: مدارس ویژه روشندلان و کم بینایان استان برای حضور این افراد کامل مناسب‌سازی شده و دیگر مدارس استثنایی نیز با وجود تغییرات بسیار هنوز تا وضعیت مطلوب فاصله دارد.

استان سمنان با جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری، ۱۲۳ هزار و ۵۰۱ دانش آموز، هشت هزار و ۳۷۰ معلم، پنج هزار و ۷۲ کلاس درس دارد.

انتهای پیام / م

شهرستان سمنان دارای ۲۰ دانش‌آموز آسیب‌دیده بینایی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار